ARTICOLE

Analist marketing - un job pentru tine?

Analist marketing - un job pentru tine?

Pentru a obtine un job de analist marketing trebuie sa ai o minte analitica, alaturi de creativitatea unui brand manager. Unul dintre sectoarele in dezvoltare in domeniul marketing este cercetarea, iar jobul de analist marketing a devenit un punct forte a unei cariere.

Un analist de marketing este mai mult decat un “culegator de date”. Daca doresti un asemenea job in marketing trebuie sa stii ca:

  • vei analiza trendurile de consum;
  • vei identifica noi piete;
  • vei folosi informatiile din domeniu pentru a obtine cresterea profitului in compania unde ai jobul.

Aspecte de cariera relevante pentru jobul de analist marketing:

  • diploma de licentiat in una dintre urmatoarele discipiline: marketing, antropologie, comunicare, stiinte politice;
  • aptitudini foarte bune de comunicare scrisa si orala, cat si o buna capacitate de relationare;
  • abilitati de statistica si matematica;
  • interes in forme sociale de comportament;
  • aptitudini organizationale si concentrare pe rezolvarea problemelor.

Pasi pentru a deveni analist marketing

1. Completeaza-ti diploma de licenta cu unele cursuri care sa includa elemente de statistica si matematica, dar si cursuri de business.

2. Daca esti la inceputul carierei in marketing si consideri ca lipsa de experienta este un minus in CV-ul tau, fa un internship care sa te ajute in dezvoltarea aptitudinilor de colectare si analizare de date, intervievare si redactare.

3. Ia in considerare obtinerea unei diplome de masterat in marketing, statistica sau psihologie. Cercetarea de marketing este un domeniu competitiv si din ce in ce mai multi angajatori fac diferenta la interviul de angajare intre candidatii cu masterat si cei fara. Ca analist marketing, un master este un atu in plus la job si, de ce nu, la salariu.

4. Fii pregatit sa incepi de jos. Un prim job in cercetarea de marketing poate fi cel de asistent al unui analist marketing senior. Pe masura ca inveti, trucurile jobului iti vor fi cunoscute si vei reusi mai usor sa cresti in cariera.

5. Cauta joburi si angajatori in arii precum consultanta, organizatii non-profit si companii de software, unde iti vei pune in valoare potentialul intr-un post de analist marketing.

6. Alege un contract de consultanta. In unele afaceri mai mici, angajatori prefera sa ofere jobul de analist marketing cu un astfel de contract decat sa angajeze un intreg departament de marketing. Poti astfel sa negociezi un salariu mai mare si sa te specializezi pe mai multe sectoare ale domeniului.

7. Incepe propria afacere ca analist marketing. Fa cercetare de marketing in propria companie, incepand cu contactele din facultate sau din joburile anterioare.

Ponturi

  • diploma de licentiat iti poate asigura intrarea in domeniu ca specialist marketing, insa masteratul in finante, statisitica sau publicitate determina angajatorii sa iti aleaga CV-ul din multitudinea de candidaturi;
  • extra-specializarea in domenii specifice (biologie, istorie etc.) te poate ajuta mult in cazul unui job de analist marketing pentru astfel de zone;
  • daca vrei sa devii un profesionist pe partea de cercetare de marketing ai nevoie de cat mai multe cunostinte cu privire la trendurile din piata, cum ar fi raportul cerere-oferta pentru anumite sectoare. Exista multe cercetari actuale pe domenii precum comertul sau investitiile care iti pot oferi un atu la interviu sau la job.