ARTICOLE

Rolul angajatorului in recunoasterea performantelor

Cartile de specialitate precizeaza ca un angajat are nevoie de recunoastrea performantelor individuale prin recompensarea adecvata a acestora. Ce inseamna acest lucru? Oamenii nemultumiti nu sunt productivi. Iar nerecunoasterea este unul dintre cele mai importante motive de nemultumire. Angajatul are nevoie de repere, de standarde de performanta. Cand angajatul a atins aceste standarde el are nevoie de apreciere. Managerul ii semnaleaza prin diverse forme ca este multumit de ceea ce a realizat. Sa fii platit la fel ca si cineva care are rezultate mai slabe este nu numai un semn de nerecunoastere, dar si de neaplicare al principiului echitatii.

In acelasi timp specialistii au gasit mari diferente intre ceea ce cred angajatorii ca ii motiveaza pe angajati si ceea ce-si doresc acestia din urma de fapt. Unii angajatori subestimeaza nevoia unui program flexibil, sau nu, in functie de stilul de lucru al fiecarui angajat, sau nevoia existentei unor posibilitati vizibile si sigure de promovare.

Asta inseamna, de fapt, ca multe companii se straduiesc intr-o directie gresita, cautand diverse formule de compensatii si beneficii. Se uita astfel lucruri simple, de baza, cum ar fi indeplinirea promisiunilor facute angajatului in timpul negocierilor. De asemenea angajatii au nevoie de training si pregatire pentru a-si creste valoarea, angajatorii neluand in considerare avantajele de a-si valorifica resursele ...umane.

Motivatia si moralul angajatilor

Este stiut ca un mediu de lucru placut este benefic pentru productivitatea muncii. Faptul de care nu se tine seama insa, e ca ceea ce considera managerul ca este un mediu placut, nu este neaparat si pentru angajati. Este utila consultarea in prealabil a angajatilor, si creerea unui mediu care sa multumeasca echipa.

Recunosterea angajatilor este limitata in majoritatea companiilor. Ei se plang ca nu primesc un feedback pozitiv atunci cand isi fac bine treaba. Angajatorii considera ca nu trebuie sa le multumeasca in nici un fel: doar sunt acolo ca sa-si faca treaba bine. In timp intervine monotonia si productivitatea scade. Daca angajatii sunt tratati la fel atunci cand au rezultate foarte bune ca si atunci cand au rezultate bune, nu vor mai gasi nici un motiv de a lucra foarte bine cand pot lucra doar bine cu aceleasi consecinte.

Cei care inteleg importanta recunoasterii meritelor angajatilor au numai de castigat. Ei stiu ca recunoasterea nu este doar un lucru dragut din partea lor, ci o adevarata unealta de motivare a angajatilor. Este o forma imbunatatita de comunicare: ii confirmi ca e pe drumul cel bun si il motivezi sa repete acele actiuni.

Feedback-ul pozitiv este o metoda simpla, la indemana si foarte eficienta de motivare. Unui angajat multumit si motivat ii pasa de munca pe care o desfasoara si nu face lucrurile doar pentru a fi facute, ci le face cat mai bine cu putinta.