ARTICOLE

Castiga eficienta la job! Solutii pentru lipsa de timp

Castiga eficienta la job! Solutii pentru lipsa de timp

A fi eficient in realizarea sarcinilor de job iti poate aduce un beneficiu imediat: castigi timp sa te instruiesti, sa adaugi un plus de calitate carierei tale. Vrei sa te perfectionezi si nu gasesti timp? Invata sa fii eficient la job si profita de buna organizare a timpului.

Optimizeaza timpul alocat sarcinilor de la job

Exista cateva solutii simple prin care iti poti eficientiza munca. De multe ori, managementul timpului se realizeaza prin crearea unei rutine optime pentru job. Iata cateva sugestii care te pot ajuta ca sa iti termini activitatea in timp util, sa nu fii nevoit sa stai peste program, ba, mai mult, sa ai timp la job pentru dezvoltare personala:

  • Mentine ordine pe birou, in dosare, in agenda si in idei! Salvezi astfel timp pretios la job, consumat adesea in cautari inutile.
  • Incepe ziua de munca prin a verifica corespondenta si a raspunde e-mail-urilor primite. Nu evita aceasta activitate dimineata la job pentru a reveni mai tarziu, s-ar putea sa uiti si sa te aglomerezi la finalul programului.
  • Programarea agendei de activitati trebuie facuta o data pe saptamana avand in vedere obiectivele pe termen lung la job. Fixeaza-ti la inceputul zilei 2-3 sarcini principale pe care trebuie obligatoriu sa le rezolvi.
  • Invata sa delegi la job! Tot ce poate fi facut de altcineva aproape la fel de bine ca si tine, poate fi “dat”. Asigura-te ca persoana pe care o insarcinezi este profesionista.
  • Termina o activitate inainte de a te apuca de alta, eficienta la job inseamna tocmai realizarea corecta a tuturor sarcinilor, nu rezolvarea partiala a cat mai multor dintre ele.
  • Pentru a salva timp la job trebuie ca munca sa fie facuta bine de la inceput, de aceea fii mereu atent la ceea ce faci.
  • Programeaza-ti pauze! Atunci cand ai mult de lucru la job o scurta pauza te poate ajuta sa lucrezi mult mai eficient.
  • Inainte de a pleca de la job, fa o lista a lucrurilor pe care le ai de facut a doua zi si lasa ordine pe birou.
  • Incearca, pe cat posibil, sa nu-ti iei de lucru acasa. Ai nevoie de odihna si deconectare, iar munca trebuie sa ramana la job.
  • Determina care sunt momentele zilei in care esti cel mai eficient la job si programeaza sarcinile cele mai importante in acele perioade.
  • Incearca sa iti dai seama ce zile in saptamana sunt mai afectate de scaderea eficientei la job (pentru unii, zilele de luni si vineri, pentru altii este vorba de mijlocul saptamanii) si fii realist in programarea activitatilor pentru respectivele zile.
  • Asigura-te ca ai o dieta sanatoasa care iti asigura suficienta energie pentru a putea munci eficient.
  • Daca ai senzatia ca nu mai iesi la liman cu taskurile, solicita preluarea unei parti sa sarcinilor de job de catre un nou angajat. Te poate scapa de toate activitatile de rutina care consuma timp, iar tu te poti concentra la job pe sarcinile principale.

Fereste-te de:

  • pranzurile lungi alaturi de colegii de job sau clienti - iti vor consuma cea mai mare parte a zilei si te vor lasa fara energie.
  • marii consumatori de timp la job: amanarea si indecizia.