ARTICOLE

Care este diferenta dintre brandul angajatorului si marketingul de recrutare

Care este diferenta dintre brandul angajatorului si marketingul de recrutare

Termenii de marketing de recrutare si brandul angajatorului sunt adesea folositi in departamentul de HR  insa, cei mai multi ii folosesc gresit sau nu stiu sa faca diferenta intre acestia.

Ce au in comun termenii de brandul angajatorului si marketing de recrutare

Brandul angajatorului si marketingul de recrutare sunt termeni des folositi in HR. Desi acestia sunt diferiti  au si cateva asemanari. In ambele cazuri, oamenii de HR sunt preocupati de imaginea firmei pe care o reprezinta. Brandul angajatorului asigura transmiterea unei bune reputatii a companiei candidatilor care se prezinta la interviu. Acelasi lucru il face insa si un om de HR care apeleaza la marketingul de recrutare in cadrul interviurilor.

Ambii comunica faptul ca organizatia pe care o reprezinta este un loc minunat de lucru, pentru a atrage candidatii potriviti.

Diferentele intre brandul angajatorului si marketingul de recrutare

Intre brandul angajatorului si marketingul de recrutare exista trei diferente majore. Iata care sunt acestea:

1. Brandul companiei si promovarea acestuia

Brandul angajatorului este procesul de punere in evidenta a brandului companiei si punerea acesteia intr-o lumina buna.

Marketingul de recrutare este, in schimb, procesul de definire a brandului companiei si de promovare a acestuia in asa fel incat sa fie atractiv pentru candidat punand totul intr-o lumina buna, chiar daca lucrurile nu sunt chiar roz. In plus, persoanele care apeleaza la aceasta tehnica de recrutare trebuie sa aiba grija ca brandul companiei sa fie vizibil atat pe site, cat si pe blog sau retelele de socializare ale companiei.

2. Brandul angajatorului, mai important decat marketingul de recrutare

A doua diferenta majora consta in faptul ca brandul angajatorului este mai important decat marketingul de recrutare. Asta deoarece este important ca oamenii de HR sa promoveze mai intai brandul angajatorului si apoi sa construiasca in jurul acestuia marketingul de recrutare, folosind metode si tactici suplimentare.

Inainte de a incepe promovarea brandului este important sa existe o definitie clara si precisa a acestuia. In caz contrar risti ca mesajul transmis sa fie unul eronat sau diferit de la o persoana la alta, ceea ce duce la distrugerea reputatiei companiei.

3. Marketingul de recrutare se poate modifica, insa brandul angajatorului ramane neschimbat

Marketingul de recrutare se schimba constant pentru a corespunde cu trendurile culturale si industriale din domeniu. In schimb, brandul angajatorului va ramane in permanenta acelasi.

Oamenii de HR vin cu strategii inovatoare pentru atragerea de noi candidati tinand cont de noile canale de comunicare care apar, cum ar fi retelele sociale. Iar acestea se schimba constant, personalul fiind mereu la curent cu noutatile de pe piata pentru a surprinde publicul tinta intr-un mod nou si interesant.

Pe de alta parte, brandul angajatorului este constant. Acesta se bazeaza pe valorile de baza, viziunea si misiunea companiei. Este o promisiune pe termen lung si un angajament continuu pe care angajatorul il face candidatilor care se prezinta la interviu.

Chiar daca in timp faci anumite ajustari in ceea ce priveste strategiile de branding pentru angajatori, cu scopul de a atrage mai multi candidati, baza va ramane intotdeauna aceeasi.