ARTICOLE

Advertorialul: ce este si de ce este cea mai buna modalitate de a-ti promova brandul?

Advertorialul: ce este si de ce este cea mai buna modalitate de a-ti promova brandul?

Din ce în ce mai puțini oameni se concentrează pe publicitatea tradițională pentru că nu au încredere în ea. Prin urmare, mass-media tradițională trebuie să ia în considerare furnizarea altor formate de publicitate. În domeniul publicității scrise, poate fi advertorialul.

Ce este un advertorial?

Advertorialul este o formă de publicitate plătită, ce ia forma unui articol sau a unui format jurnalistic similar, în funcție de mediul în care va fi plasat anunțul. Numele a fost creat prin combinarea cuvintelor „reclamă” și „editorial”. În presa scrisă, forma și aspectul publicitar sunt cât mai apropiate de un text editorial independent. La televizor, seamănă cu o scurtă prezentare informativă a serviciilor sau produselor, poate face parte dintr-un talk-show și alte programe.

Utilizarea advertorialului este potrivită în special pentru campanii, în care este necesar să se explice mai în profunzime problemele și beneficiile produsului și câteva cuvinte folosite în imaginile publicitare clasice nu sunt suficiente.

Advertorialul, ca formă de publicitate plătită ar trebui să fie întotdeauna etichetată vizibil ca publicitate în mass-media. Termeni precum: promoție specială, proiect special de publicitate, supliment comercial și altele asemenea sunt adesea folosiți pentru a-l descrie. 

Cum se folosește un advertorial și la ce să fii atent?

Advertorialul este utilizat în principal în campaniile în care problemele și beneficiile produsului sunt explicate mai în profunzime. Este o formă de publicitate plătită și, prin urmare, reclamele ar trebui să fie întotdeauna etichetate vizibil ca publicitate în mass-media . Sunt folosiți termeni precum advertorial, prezentare comercială, proiect special de publicitate sau supliment comercial.

În marketingul online, un advertorial este adesea folosit împreună cu backlink-uri către crearea de link-uri tematice sau obținerea de backlink-uri și poate fi folosit și ca marketing de influență. 

Un advertorial este practic un articol publicitar plătit, scris de editorul sau autorul unui blog sau a unei reviste și care este publicat ca un articol obișnuit. Este clasificat drept reclamă subliminală, deoarece cititorul, de multe ori, nu realizează că este o reclamă și percepe textul ca pe o informație utilă.  

De ce merită să folosești advertorialele?

Advertorialele permit companiilor să-și spună povestea, să ofere valoare și să se conecteze la publicul țintă. Când utilizezi un advertorial, este mult mai ușor să îți vinzi produsul sau serviciul, căci prin intermediul lor, ai explicat valoarea și beneficiile pe care le poți oferi. 

Un advertorial este mai detaliat decât o reclamă și astfel îi ajută pe consumatori să înțeleagă mai multe despre produs. Acestea sunt de obicei scrise de o agenție de publicitate sau de client însuși, care apoi achiziționează spațiul publicitar de pe site, într-un ziar sau o revistă.

Un advertorial îți oferă oportunitatea de a-ți prezenta produsul sau brandul mai eficient. Având una sau două pagini întregi, ai șansa de a capta interesul cititorilor. Reclamele publicitare sunt semnificativ mai eficiente în conectarea cu publicul țintă, deoarece îți oferă spațiu pentru a explica ce oferă compania ta, povestea mărcii și alte informații utile pentru a ajuta la construirea încrederii cititorilor. 

Majoritatea oamenilor sunt obișnuiți să consume atât de multe informații în timpul unei zile; reclamele pur și simplu nu au aceeași eficacitate ca înainte. Este mai probabil să atragi atenția publicului țintă atunci când un utilizator vede un articol cu ​​subiecte de care este interesat. Advertorialele oferă o valoare semnificativă pentru cititori, făcându-i mai interesați să salveze și să distribuie un articol, să te considere un expert în acest subiect și să își amintească marca ta.

În comparație cu alte forme de reclame, reclamele publicitare oferă mai mult spațiu pentru a intra în legătură cu cititorii. Într-un material publicitar, poți spune povestea companiei tale, poți oferi soluții la o problemă pe care o pot întâmpina clienții și, mai ales, poți dezvolta încrederea oferind valoare.