ARTICOLE

Dezvoltarea carierei pentru a invinge competitia in obtinerea unui job

Dezvoltarea carierei pentru a invinge competitia in obtinerea unui job

„Inca 700 de candidati au mai aplicat la acelasi job“ este unul dintre statusurile pe care le vezi pe multe portaluri de joburi. Sigur te-ai intrebat cum sunt ceilalti candidati si daca ai vreo sansa sa te evidentiezi in fata recrutorilor. Exista aspecte care tin de tine, care iti ofera sanse mari sa fii apreciat si selectat pentru interviu sau pentru un alt job care ti se potriveste. 

1. Precizeaza in CV toata experienta impreuna cu realizarile si justifica pauzele intre job-uri:
concediu de maternitate, concediu medical, bursa de studiu. De regula, pauzele nejustificate ridica semne de intrebare recrutorilor si sunt un real dezavantaj atunci cand sunt selectate CV-urile pentru interviu. Exista si candidati care dezvaluie la interviu ca intre job-uri au avut o pauza nejustificata de un an sau chiar doi, aspect care nu ii pune intr-o lumina buna pentru ca piata muncii se schimba continuu, iar acestia sar practic peste anumite etape in dezvoltarea carierei lor. 

2. Mizeaza pe certificari in domeniul tau de activitate, te vor diferentia! Experienta de lucru intr-un anumit domeniu nu este intotdeauna suficienta. In departajarea candidatilor conteaza si certificarile nationale si internationale. Asa cum precizam intr-un articol anterior pentru contabilitate foarte apreciate sunt certificarile (ACCA, CECARR, CAFR), pentru IT (Scrum Master, Zend PHP Certification, SharePoint by Microsoft ), vanzari (certificare de Agent de vanzari), Marketing Online (Certificari Google Adwords), HR (certificat de Inspector Resurse Umane). Foarte important este sa iei aceste certificari cu un scor mare pe care sa-l mentionezi si in CV. Sustinerea celor mai noi certficari pe piata muncii este, de asemenea, un atuu.  

3. Cunostintele medii de limbi straine dublate de cursuri. Chiar daca ai mentionat ca stii limba engleza sau limba franceza la nivel mediu, arata ca esti intr-un proces continuu de invatare prin cursuri la British Council sau la Institutul Francez, precum si prin cursurile puse la dispozitie de site-urile: lynda.com si coursera.org

4. Ofera o scrisoare de intentie mai atipica, dar profesionista! De-a lungul timpului, am observat ca scrisorile de intentie care atrag atentia intr-un mod pozitiv aduc si job-ul mult dorit. In loc de o scrisoare de intentie clasica, poti crea un video in care sa vorbesti despre tine. Sigur vei transmite verbal si nonverbal mai multe aspecte despre tine decat intr-o scrisoare de intentie. Daca alegi sa scrii, foloseste un format de scrisoare mai atipic, in care sa inserezi intr-un mod creativ elementele vizuale ale companiei. Sigur va atrage atentia! Daca afli ca in companie se pregateste lansarea unui nou produs, poti gandi un slide in care tu te prezinti ca membru al echipei care va lansa produsul. In cazul in care ai un branding online bine pus la punct, poti realiza o scrisoare din ceea ce spune Google despre tine.

5. Interviul este o intalnire intre oameni, nu intre sisteme tehnologice! CV-ul tau a trecut de cei 699 de candidati care au aplicat la acelasi job si ai ajuns la interviu. Planifica un mic ghid de comportament, in care sa ai in vedere vestimentatia potrivita pentru interviu, punerea in valoare a experientei tale in functie de job-description si, cel mai important, mentine contactul vizual cu recrutorul si afiseaza o atitudine relaxata si profesionista! Arata ca esti o persoana comunicativa, empatica, energica si proactiva – skill-uri soft apreciate de recrutori.

6. Nu refuza interviul chiar daca esti mentionat la BCC (semn ca au fost invitati si alti candidati) sau la usa gasesti inca 15 candidati pentru acelasi post! Multe persoane isi incearca norocul, sunt si cazuri in care se califica pentru un interviu tocmai pentru ca au scris lucruri neadevarate in CV (care pot fi descoperite ulterior de recrutori).

7. Fii problem solver! Arata in CV ce probleme ai rezolvat in companiile unde ai lucrat. Pentru a te diferentia la interviu, documenteaza-te despre industria in care activeaza compania, despre problemele pe care le are si ofera solutii pentru rezolvarea acestora. Putini dintre candidati adopta aceasta tehnica.