ARTICOLE

Cariera in contabilitate si finante

Cariera in contabilitate si finante

Domeniul contabilitate si finante este vast si foarte divers, intersectandu-se cu multe alte discipline. Daca vrei o astfel de cariera trebuie sa stii ca exista trei domenii mari in cadrul contabilitatii si finantelor care reprezinta baza daca vrei un job in domeniu: contabilitate, audit si finante. Multa atentie, minutiozitate, responsabilitate si munca de rutina sunt cerinte din cauza carora nu oricine poate face cariera intr-un astfel de domeniu.

Intr-o cariera care presupune ''lucrul cu cifrele'' trebuie sa ai, in primul rand, studii de specialitate. Nu poti sa lucrezi in contabilitate fara sa fi terminat un liceu economic, sau mai bine, o facultate de comert, contabilitate, finante, afaceri sau economie sau macar cursuri de specialitate organizate de firme autorizate.

Cariera in contabilitate

Contabilitatea se ocupa cu administrarea conturilor financiare ale unei firme. Contabilii fac operatiuni zilnice de contabilitate, balante, urmaresc cheltuielile si veniturile, calculeaza salariile si platesc facturile.

Cariera in audit

Cei care au ales o cariera in audit controleaza registrele financiare ale institutiilor guvernamentale, pe cele ale societatilor comerciale ale caror activitati sunt supuse reglementarilor guvernamentale si taxarii sau auditeaza intern societatea in care lucreaza. Scopul auditului este de a oferi o asigurare in privinta corectitudinii declaratiilor financiare produse de departamentul de contabilitate al companiei.

Cariera in finante

Finantele implica studiul resurselor financiare: cum sunt generate, utilizate si administrate. Specialistii in finante analizeaza veniturile si cheltuielile pentru a asigura utilizarea eficienta a capitalului. O cariera in finante inseamna, de asemenea, consilierea companiilor in legatura cu costul proiectelor si investitii de capital. In plus, structureaza tranzactiile de afaceri pentru a ajuta firmele sa se dezvolte.

Daca esti la inceputul de cariera in domeniu, lipsa de experinta practica poate fi o problema. In acest caz, prezentarile, proiectul de absolvire sau orice alte lucrari care te-au ajutat sa aplici ceea ce ai invatat iti pot fi de ajutor.

Analizand anunturile de oferte de locuri de munca din acest domeniu, se observa ca exista o serie de cunostinte si abilitati cerute in general:

Cunostinte pentru o cariera in finante/contabilitate

Pentru o cariera in domeniu, experienta in contabilitate, audit si finante este relevanta, ca si experienta in economie. Pentru orice candidat este foarte importanta abilitatea de a lucra cu computerul, in principiu cunoasterea programelor de baza MS Office, in special Excel.

O cariera in domeniul financiar solicita si cunoasterea unor programe speciale. Firma care ofera jobul poate sa foloseasca anumite software-uri pentru contabilitate, de aceea locurile de munca de nivel incepator s-ar putea sa necesite training pentru programele folosite.

In plus, jobul pentru cariera in domeniu va necesita, probabil, o buna cunoastere a limbii engleze, nivelul variind in functie de post.

Aptitudini pentru cariera

  • fie ca este vorba despre interactiunea cu managerii sau cu colegii de lucru, cooperarea angajatilor este foarte importanta pentru calitatea mediului de lucru intr-o astfel de cariera.
  • desi pare un mediu calm, de cele mai multe ori se lucreaza pe ultima suta de metri (balanta contabila, cont de profit si pierdere, bugetul sunt la fiecare sfarsit de luna prilej de munca asidua), de aceea a putea lucra in conditii de stres este o caracteristica importanta pentru lucrul in finante.
  • respectarea termenelor limita este, de asemenea, necesara pentru a putea performa intr-o cariera in finante/contabilitate. Joburile din acest domeniu necesita ca indeplinirea sarcinilor sa respecte termene lunare, trimestriale sau anuale. O persoana organizata este mult mai eficienta si lucreaza mai productiv.
  • ce aduce in plus acest domeniu, pe langa atentia pentru detalii necesara in lucrul cu cifrele, este confidentialitatea. Aceasta este o trasatura deosebit de importanta pentru cariera, deoarece exista posibilitatea ca angajatii sa lucreze cu informatii secrete sau cu acces restrictionat.
  • abilitatea si vointa de a invata sunt indispensabile pentru o cariera din zilele noastre si in domeniile unde apar mereu actualizari si schimbari. Aici intra, spre exemplu, legile cu privire la taxare si software-ul nou.
  • simtul responsabilitatii demonstreaza fidelitatea fata de compania pentru care vei lucra.

Dintre aptitudinile ''clasice'' pentru o astfel de cariera sunt cerute lucrul in echipa care inseamna abilitati de comunicare, iar pentru joburi care necesita mai multa experienta se cere capacitate de organizare si planificare. Flexibilitatea il ajuta pe candidat sa se adapteze diferitelor situatii si sa lucreze cu oameni diferiti, iar motivarea il ajuta sa reziste in situatiile de stres care pot aparea in cariera.

Pentru a se pregati pentru o cariera in pozitii manageriale majoritatea specialistilor in finante si contabilitate adauga la diploma de facultate un MBA.