ARTICOLE

Blogul, un avantaj strategic pentru candidatul de top

Blogul, un avantaj strategic pentru candidatul de top

Blogul nu mai este de multa vreme un simplu jurnal online. Este un instrument media prin intermediul caruia se pot face campanii de marketing si relatii publice, indiferent daca acestea vand un produs sau imaginea unui personaj public.

Blogul este esential si pentru cariera. Astfel, candidatul de top poate utiliza blogul pentru a-si face cunoscute abilitatile si opiniile, demonstrand ca este conectat la noile provocari ale domeniului in care lucreaza si ca are solutii pentru acestea. Acesta isi creeaza in timp un nume in blogosfera profesionistilor, devenind o posibila “tinta” pentru recrutorii care cauta un performer si nu doar un simplu angajat. De aceea, blogul poate constitui un avantaj strategic pentru un candidat de top.

In continuare va prezentam 5 motive pentru care blogul este esential pentru un candidat de top, chiar daca acesta nu cauta activ un nou job.

1. Vizibilitate. Chiar daca sunteti un profesionist dedicat si inspirat, cercul celor care va cunosc si va apreciaza performantele este relativ redus: colegi, manageri si parteneri de afaceri. Blogul va ajuta sa deveniti vizibil si sa va construiti o reputatie publica. Este o modalitate prin care puteti comunica pe teme profesionale, usor si fara costuri ridicate. Vizibilitatea online este apreciata si chiar cautata de angajatori. Atunci cand realizeaza lista scurta pentru un job de top, angajatorii cauta numele candidatului potential pe Google.

2. CVlog. Aproape toti candidatii de top stiu sa isi faca un CV excelent si sa se prezinte foarte bine la interviu. Atunci cand specialistul HR are pe masa CV-uri foarte bune, iar candidatii au prestatii asemanatoare la discutiile de angajare, va avea castig de cauza candidatul care are un avantaj strategic in fata concurentilor. Blogul este unul dintre acestea, deoarece ofera recrutorului posibilitatea de a cunoaste in profunzime viitorul angajat, atat din punctul de vedere al competentelor profesionale, cat si al trasaturilor de caracter si comportamentale. Astfel, blogul poate constitui un veritabil cvlog, un CV extins, argumentat cu articole de interes, sustinut prin comentarii zilnice si validat de traficul inregistrat de acesta.

3. Credibilitate. Toti candidatii se prezinta pozitiv, daca nu chiar superlativ. Blogul este o unica oportunitate pentru a va construi si mentine credibilitatea acestor autoevaluari. Continutul blogului, modalitatea de prezentare a acestuia, reactiile user-ilor si interactiunea dumneavoastra cu acestia sunt parametrii-cheie in functie de care specialistul HR poate fi convins ca istoria profesionala oficiala a candidatului de top este credibila.

4. Networking. Blogul profesional este un mijloc eficient pentru realizarea unui network cu persoane care lucreaza in acelasi domeniu si care au aceleasi puncte de interes ca si dumneavoastra. O retea puternica de contacte cu profesionisti va poate furniza nu doar o imagine adecvata a pietei de profil, ci si o viitoare recomandare pentru un job de top.

5. Training pentru interviu. Daca intretineti viu spiritul blogului, postand 4 articole pe saptamana si raspunzand la comentariile sau intrebarile specialistilor (sau chiar ale necunoscatorilor), beneficiati de un training gratuit pentru interviu. Aveti astfel ocazia sa prezentati, sa argumentati si sa aparati opiniile sau practicile pe care va bazati activitatea profesionala.

Blogosfera devine din ce in ce mai aglomerata, iar crearea unei identitati online credibile cere timp. Iata de ce trebuie sa obtineti cat mai repede acest avantaj strategic pentru cariera dumneavoastra.