ARTICOLE

Reguli fundamentale de redactare a unui CV

Reguli fundamentale de redactare a unui CV
Un curriculum vitae nu are formate fixe, insa exista cateva reguli de baza ca sa redactezi eficient informatiile in CV. Scopul unui CV este sa te reprezinte si sa comunice aptitudinile, experienta si studiile unui potential angajator, asa ca este in interesul tau sa iti creezi o imagine cat mai buna.



1. Fii specific

Acest lucru inseamna sa pui in CV informatii masurabile si verificabile. Descrie actiunile si responsabilitatile de la diverse locuri de munca si rezultatele obtinute. Foloseste numere si procente ca sa demonstrezi clar felul in care ai contribuit in organizatie.

2. Fii concis

Desi pentru unii aceasta regula pare a fi in contradictie cu prima, nu este necesar sa folosesti foarte multe cuvinte atunci cand incluzi informatii specifice in CV. Chiar daca prima varianta de curriculum vitae va fi una lunga, reciteste-o de mai multe ori si incearca sa fii cat mai concis in exprimare, fara a pierde din specificul datelor.

3. Fii onest

Am vorbit despre minciunile din CV si aici. Chiar daca incerci sa iti “cosmetizezi” CV-ul, acest lucru nu inseamna sa exagerezi si sa minti, mai ales in cazul aspectelor care pot fi usor verificate de angajator. Concesintele pot fi descurajante.

4. Fii atent la scriere

O citire atenta si eliminarea greselilor de scriere sau a celor gramaticele sunt pasii necesari de fiecare data cand te gandesti sa trimiti CV-ul pentru un anumit job. Este usor sa scapi din vedere anumite greseli, mai ales daca te concentrezi mai mult asupra informatiilor si mai putin asupra formei in care le prezinti.

5. Personalizeaza CV-ul

Desi trecuta ultima in lista, aceasta este considerata una dintre cele mai importante reguli in redactarea unui CV. Fiecare job la care aplici este diferit, de aceea este important sa ai un CV pentru fiecare loc de munca. Acest lucru inseamna actualizarea si personalizarea CV-ului inainte de fiecare aplicatie. Este un exercitiu ideal ca sa iti revizuiesti CV-ul si sa iti cresti sansele la job.