Digital Marketing, salvatorul afacerii tale in pandemie

ARTICOLE

Digital Marketing, salvatorul afacerii tale in pandemie

Digital Marketing, salvatorul afacerii tale in pandemie

Criza sanitară de Covid 19 a declanșat și o gravă criză economică, forțând multe companii să se reinventeze.

Să caute noi modalități de a face afaceri pentru a supraviețui.

Marketingul online s-a dovedit asul câștigător.

Cea mai bună opțiune pentru ca produsele și serviciile unei firme să poată ajunge la clienți, în vreme de pandemie. 

Modelele de cumpărare s-au schimbat aproape peste noapte și a avut de câștigat numai cine și-a adaptat strategia de marketing către online.

Internetul face diferența între pierdere și profit

Acum toată lumea este online!

De la adolescentul care navighează mai mult ca niciodată pe internet, la mama care caută cele mai ieftine produse pentru igiena casei sau cămară, la tata care consumă zilnic conținut online ori la CEO.ul unei companii care își mută operațiunile în mediul virtual. 

Promovarea digitală a facilitat creșterea exponențială a vânzărilor magazinelor online pe perioada de carantină și post izolare.

Practic comerțul online a explodat. 

De acum, o realitate fără e-commerce și fără plata cu cardul sau direct din aplicația mobilă nu mai există. 

La fel cum viitorul fără digital marketing nu se poate concepe, pentru că strategiile de marketing online sunt viitorul.

Ele sunt cele care identifică, înțeleg și direcționează modelele de comportament ale oamenilor, în vânzări directe de produse și servicii. 

Când limita profitului este Cerul!

Da, cifrele pot fi pe plus și cu multe zerouri în coadă, atunci când o agenție specializată în marketing online  are toate soluțiile pentru creșterea unei afaceri ( chiar și afacerea ta! ) în mediul online. 

Iată, pe scurt și modalitățile prin care digital marketingul poate transforma un mic business într-un brand puternic:

 

  • - Web sau blog, prin strategii de conÈ›inut, inbound marketing

 

Un site bine realizat, unic, cu un design atractiv, adaptat dispozitivelor mobile, dar și ecranelor de mare rezoluție, cu o informație bine structurată și creativ prezentată, este un must-have pentru orice afacere care vrea să devină cunoscută și să își vândă produsele sau serviciile.

Apoi, strategia de dezvoltare a conținutului este cea care va atrage în mod spontan atenția publicului țintă.

Dar este ceva diferit de un anunț plătit. 

Inbound marketingul nu oferă nici un produs ori serviciu, ci un conținut relevant și de calitate.

Scopul este de a câștiga încrederea clienților, autoritate asupra unui anumit subiect.

Construiește o relație în care oferă publicului țintă o experiență de informare asupra unui subiect de interes, fără a cere nimic în schimb. 

 

  • - Google Ads,Social Media Marketing (SMM), canale extrem de versatile È™i promițătoare pentru branduri.

 

Datorită izolării, utilizarea și consumul lor este în creștere, iar acum mai mult ca niciodată își dovedesc eficiența.

Cu giganții internetului, Google, Facebook, Instagram, Youtube, comunicarea cu publicul țintă a devenit mult mai simpla, mai directă și mai ieftină.

Prin intermediul anunțurilor plătite, aceste platforme pot ajunge exact la audiența la care un brand dorește să ajungă, deoarece au o bază de date imensă, furnizată chiar de utilizatorii acestor platforme.

Fiecare search, like, love, comentariu, share, fotografii publicate sau etichetate oferă informații pentru companii și pentru marketeri. 

Aceștia pot urmări profilul de ‘’ buyer persona’’, de potențial client al fiecărui utilizator.

În plus, cu ajutorul Google Ads și a canalelor de Social Media, există garanția afișării anunțului nu doar la o anumită oră ( așa cum se întâmplă în Media ), ci atunci când utilizatorul accesează o pagină online, indiferent de ora din zi.

Dezvoltarea de conținut video și utilizarea YouTube este un trend profitabil.

Videoclipurile interesante devin virale și aduc o mare vizibilitate și fidelitate din partea urmăritorilor, oricărui tip de business. 

 

  • - E-mail Marketing

 

E-mailul este canalul cu cea mai mare ROI - return of investment.

O bună strategie de e-mail marketing poate genera o mulțime de vânzări.

 

  • - Search Engine Optimization (SEO)

 

Creșterea poziționării pe internet a unui site web va face ca acesta să apară în partea de sus a motoarelor de căutare.

Astfel, posibilitatea de a primi mai multe vizite pe site crește considerabil.

Și asta fără a fi nevoie de utilizarea unor linkuri sponsorizate. 

Linkurile sponsorizate înseamnă a plăti pentru anunțurile din paginile de căutare, cum ar fi Google, pentru a afișa anunțuri tuturor celor care caută anumite cuvinte.

 

  • - Search Engine Marketing (SEM), campanii de publicitate online, fie pe reÈ›elele sociale, motoarele de căutare sau alte site-uri web, bloguri, forumuri cu bannere sau clipuri video.

 

Scopul tuturor acestor strategii de marketing este ca utilizatorul să devină un potențial cumpărător, apoi un client și, în final, un promotor al brandului pe care ajunge să-l prefere. 

 

Avantajele marketingului digital pentru afacerea ta!

Digital marketingul deține multe avantaje pe care marketingul tradițional nu le are.

Este puterea online-ului!

Este un pariu sigur pentru a obține o creștere a unei afaceri, pentru a-i îmbunătăți poziționarea și pentru a extinde nivelul de comunicare cu audiența. 

Iată și principalele avantaje ale marketingului online:

 

1.  Este un mediu fără limite, universal

 

Marketingul online îți permite să-ți extinzi afacerea oriunde în lume.

Niciodată până acum internaționalizarea companiei nu a fost atât de simplă și atât de economică.

Îți poziționezi  marca fără limitări geografice sau temporale.

 

2.  Este segmentabil

 

Spre deosebire de marketingul tradițional al mass-media, digital marketingul aduce posibilități enorme de segmentare a pieței.

Și asta pentru a concentra toate eforturile asupra publicului țintă la care dorești să ajungi.

O strategie de marketing offline are prea puține posibilități de segmentare.

Îți poți alege canalul TV sau postul de radio și cam atât.

Marketingul digital îți permite să vizezi persoane de o anumită vârstă, cu un anumit nivel de studiu, cu obiceiuri de viață specifice și multe altele.

Capacitatea de direcționare în funcție de audiență țintă este complexă și se pot derula campanii diferențiate pentru fiecare profil.

 

3.  Este măsurabil

 

Adică oferă control deplin asupra campaniilor în timp real. Dacă o campanie nu funcționează, se poate opri  fără a fi nevoie de cheltuirea întregul buget alocat.

Ai deja plătită o campanie într-un mediu tradițional. La câți oameni a ajuns? Câți ți-au citit anunțul? Cine te-a contactat? Știi cu exactitate?

 

Prin utilizarea marketingului online, ai numeroase instrumente analitice care măsoare succesul unei campanii de marketing online.

Vei ști cine a intrat pe site-ul afacerii tale, de unde provine, ce secțiuni a vizitat și cât timp a stat pe site.

 

4.  Nu agasează, nu deranjează

 

Orice reclamă de telemarketing este enervantă. Orice apel telefonic de marketing direct este agasant, deoarece interferează cu activitatea respondentului.

Marketingul digital nu este intruziv, deoarece utilizatorii dau click pe un anunț sau deschid un e-mail doar dacă sunt interesați.

De asemenea, majoritatea persoanelor care văd campaniile mărcii tale, vor fi căutat ceva legat de produsele sau serviciile pe care le oferi și tu,  așa încât probabilitățile de conversie sunt mai mari. 

 

5.  Este interactiv

 

Marketingul digital, mai ales dacă folosești canale precum rețelele sociale, îți permite să creezi o comunitate în jurul mărcii tale. Comunicarea este esențială pentru a cunoaște clienții și pe cei care rezonează cu brandul tău.

Social media marketing este un instrument valoros pentru a ști ce cred ei despre tine și cum poți îmbunătății produsele sau serviciile tale.

 

6.  Este ieftin și prietenos cu bugetul tău

 

Costurile sunt mult, mult mai accesibile în comparație cu canalele tradiționale de marketing.

Varietatea de instrumente de marketing digital îți permite să alegi strategiile care se potrivesc cel mai bine bugetului tău de promovare.

Content marketing, affiliate marketing, inbound marketing, social media, campanii de e-mail sau poziționare SEO, sunt doar câteva exemple de strategii pentru creșterea  vizibilității  și a reputației pe internet.

 

Deși pare simplu, marketingul online  este un adevărat ecosistem de vânzare și este recomandat a fi realizat și implementat de către oamenii specializați în digital marketing,  pentru a putea oferi rezultate peste așteptări. 

 

Instrumentele de marketing digital trebuie atent planificate, dezvoltat un conținut specific și integrat diferitelor sale strategii.

Totul presupune timp, energie, dedicare, creativitate și cunoaștere.

De aceea, angajarea unei agenții de marketing , care să promoveze inteligent produsele sau serviciile tale este mai mult decât o investiție care se va amortiza rapid.

Este un pariu câștigat în fața crizei economice datorate pandemiei de Coronavirus.

Este un avantaj în fața concurenței.

Este despre a potrivi realitatea afacerii tale în mediul virtual. 

Despre a fi aproape de oameni și de ceea ce ei caută.

Despre a le crea oamenilor o nevoie reală față de brandul tău. 

Este despre câștig la nivel financiar și social. 

Este despre tine È™i despre toate motivele pentru care tu ai ales să fii antreprenor!Â