ARTICOLE

Care sunt nevoile actuale ale angajatilor dintr-o organizatie?

Care sunt nevoile actuale ale angajatilor dintr-o organizatie?

Tot mai multe studii si statistici arata faptul ca in prezent nevoile angajatilor sunt in continua schimbare. Daca in trecut focusul era doar pe beneficiile salariale, in prezent, angajatii incep sa extinda nevoile si in arii ce tin de sanatate sau de echilibrul dintre viata personala si cea profesionala.

 

Iata in continuare care sunt nevoile celor mai multi dintre angajati si cum le poti sustine, daca esti manager sau antreprenor.

Nevoi de baza si nevoi de siguranta

In aceasta categorie de nevoi se regasesc siguranta si securitatea locului de munca. Mai exact, pentru a putea fi eficient si implicat in jobul sau, orice angajat trebuie sa simta ca ii sunt respectate si implinite urmatoarele nevoi:

 

●     Siguranta fizica: existenta unui spatiu de lucru in care sa nu existe pericole de accidente care ar putea afecta integritatea fizica a angajatilor. Existenta  echipamentului de protectie adecvat, instruirea in privinta utilizarii corecte a echipamentelor etc sunt cateva modalitati prin care poate fi implinita nevoia sigurantei fizice.

●     Siguranta psihologica: aceasta implica existenta si crearea unui mediu de lucru care incurajeaza bunastarea angajatilor. In prezent, exista inclusiv spatii de birouri in care sunt puse la dispozitia angajatilor locuri dedicate relaxarii si pauzelor scurte din timpul programului.

●     Securitatea locului de munca: angajatii au nevoie sa stie ca se pot baza pe jobul lor, ca au continuitate la locul de munca si ca fac parte dintr-o echipa stabila pe termen lung.

Nevoia de socializare

Avand in vedere ca programul de lucru este de opt ore, adica petrecem aproximativ 40% din zi la job, este cu atat mai important ca mediul de lucru sa ne ofere sentimentul de apartenenta. Este sanatos sa avem printre colegi persoane cu care putem comunica deschis si autentic.

 

De-a lungul timpului, studiile au aratat ca socializarea la locul de munca aduce companiei beneficii precum: integrarea rapida a noilor angajati, cresterea loialitatii si a retentiei angajatilor, eficientizarea comunicarii intre departamente si echipe.

 

Conform unui sondaj realizat de catre Genesis Property, companie fondata de catre antreprenorul Liviu Tudor, aproape 3 sferturi din tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze minimum 3 zile pe saptamana de la birou. Motivul? Se simt mai productivi si pot colabora eficient cu echipa. Conform aceluiasi studiu, principalele motive pentru care angajatii vor sa lucreze cat mai mult la birou sunt: timpul petrecut cu echipa (57%), urmat de intalnirile in persoana cu clientii (28%) si obtinerea de vizibilitate pentru a spori sansele de promovare (16%).

 

Lucrul de la birou implineste nevoia de socializare si, in acelasi timp, este esential in mentinerea unui echilibrul intre viata personala si cea profesionala.

Nevoia de a fi validat si recompensat

Implinirea nevoii de validare si recompensare ofera angajatului motivatia necesara pentru a lucra mai eficient. Pot contribui in mod activ la evolutia carierei personale si implicit in dezvoltarea companiei.

 

Recompensarea nu trebuie sa se limiteze la beneficii financiare. Avand in vedere ca validarea si recompensarea merg mana in mana, angajatilor li se poate acorda increderea de a lucra intr-un nou proiect, de exemplu, sau de a lua decizii pentru echipa. Programele de formare si dezvoltare, trainingurile, feedbackul pozitiv, salariile competitive, bonusurile si voucherele oferite pot fi modalitati prin care le poti spune angajatilor tai ca au un rol important in companie.

Nevoia de autorealizare

Conform unui studiu cu 250 de angajati, publicat in 2022 (Effect of an Individual’s Self-Realisation on Work Performance), munca nu inseamna doar un mijloc prin care oamenii isi asigura traiul zilnic. Este o modalitate prin care ne este implinita nevoia de autorealizare, un concept introdus de psihologul Abraham Maslow in cadrul teoriei sale cu privire la ierarhia nevoilor. Cum o putem implini la locul de munca, fie ca suntem angajati, fie ca suntem angajatori? Atat prin cursuri, formari, specializari, workshopuri, traininguri, dar si prin sesiuni de brainstorming, prin crearea unui program de dezvoltare a abilitatilor de leadership, prin incurajarea proiectelor de cercetare si inovare.

 

Asadar, in anul 2024, nevoile angajatilor nu ar trebui sa insemne doar asigurarea unui salariu decent si a unui loc de munca. Partea de dezvoltare personala si a carierei ar trebui luata in seama de catre toti managerii.

 

Sursa: Shutterstock