ARTICOLE

Angajati critici la locul de munca

Angajati critici la locul de munca

In unele echipe se gaseste cate un angajat care stie sa faca foarte bine lucruri pe care nu le pot face ceilalti membri ai grupei. Acesta vine intotdeauna cu propuneri noi de actiune si nu face niciun pas fara sa cerceteze rezultatele acestora. Angajatul are o inteligenta ascutita si motivare inalta, care insa nu se potrivesc cu restul echipei. De cele mai multe ori, angajatul trece foarte greu la actiune. Nu incercati sa ii impuneti sa gandeasca si sa actioneze la fel ca ceilalti membri ai echipei, deoarece ii veti pierde potentialul, iar motivarea si randamentul acestuia vor scadea.

Angajatul competent, dar dificil

Acest angajat va va adresa foarte multe intrebari si va cere multe explicatii: de ce asa si nu altfel, cum se explica, care sunt asteptarile etc. Chiar daca acest tip de angajat poate fi plictisitor sau obositor, nu ezitati sa tineti seama de intrebarile lui si veti avea sansa de a imbunatati produsele firmei si performantele echipei. Nu intotdeauna propunerile acestui angajat vor duce la imbunatatiri, dar ideile angajatului-critic incurajeaza schimbarile. Folositi-i potentialul!

Rolul in echipa

Persoanelor dificile le este mai greu sa lucreze intr-o echipa. De cele mai multe ori acesti angajati sunt individualisti. Daca echipa dvs. functioneaza asa cum asteptati, nu este cazul sa interveniti. Colegul cu criticile la el poate crea o dezbinare a echipei, de aceea ati putea interveni atunci cand observati ca integritatea echipei este afectata. Stabiliti sarcini, actiuni si reguli pe care trebuie sa le urmareasca angajatii pentru a imbunatati relatiile dintre ei. Oferiti-i angajatului dificil pozitia de indrumator, daca este de acord cu acest rol. Calitatea sa de a cerceta totul si de a perfectiona actiunile trebuie sa fie utila in atingerea cu brio a scopurilor echipei.

Potentialul angajatului-critic

Angajatul-critic va da dovada atat de o inteligenta ascutita, cat si de capacitati analitice. Dezvoltati-i acest potential si includeti-l in analiza problemelor. Delegati-i sarcini si proiecte speciale, care ii vor solicita creativitatea, precum conceperea unei noi strategii de marketing sau imbunatatirea unui produs sau serviciu. Apreciati-i competentele si creati cele mai bune conditii pentru ca angajatul dificil sa-si poata dezvolta motivarea in folosul organizatiei.

Conducerea si controlul

Angajatii competenti, dar dificili au un nivel inalt al motivarii si un spirit critic bine dezvoltat, de aceea ei nu au nevoie sa fie condusi indeaproape. Incercati sa le oferiti cat mai multa libertate de actiune si solicitati-i cat mai mult.

Pe scurt,

1. Aduceti in prim plan potentialul angajatilor competenti, dar dificili.
2. Luati in calcul punctul de vedere si ideile mai ciudate ale angajatilor dificili.
3. Analizati posibilitatea de toleranta a membrilor echipei fata de prezenta unui angajat critic.
4. Stabiliti regulile clare de actiune si incercati sa faceti angajatii sa le respecte.
5. Apelati la ideile lui pentru a analiza problemele dintr-o perspectiva diferita.
6. Delegati-i sarcini astfel incat acesta sa apeleze la creativitate.
7. Permiteti-i, pe cat de mult posibil, sa munceasca intr-o echipa autonoma.
8. Bazati-va pe creativitatea si randamentul acestui angajat.
9. Oferiti-i autonomie.
10. Permiteti-i sa-si aranjeze dupa plac locul si modul de lucru.