Cine vorbeste primul de bani, pierde!


Unul dintre secretele unei negocieri de salariu consta in cunoasterea faptului ca acela care mentioneaza primul o suma anume e cel care pierde. Fie ca te afli la un interviu de angajare, fie te gandesti sa ceri o marire de salariu, ai doua sentimente contradictorii: doresti sa obtii cat mai mult si, in acelasi timp, te temi de un refuz. In plus, specialistii iti recomanda sa nu aduci tu in discutie salariul la interviu si nici sa ceri direct o marire. Totusi, cum poti obtine o marire de salariu daca nu pomenesti acest lucru in fata sefului?

Myjob iti prezenta in continuare ce sa spui si ce nu intr-o negociere de salariu:

Nu spune la interviul de angajare ce salariu aveai la fostul job! Oricum ar fi, pierzi:
 
  • daca salariul este prea mic, incepi negocierea de la un nivel prea jos;
  • daca este prea mare, s-ar putea sa “sperii” angajatorul, daca nu poate sa-ti ofere macar unul similar, daca nu superior.
 
In plus, daca esti incadrat intr-un job, salariul este, in mod obisnuit, confidential. Daca pentru nivelul tau de experienta ai avut un salariu prea mic, recrutorul ar putea crede ca nu ti-ai facut munca suficient de bine si de aceea nu ai fost apreciat la adevarata ta valoare.

O alta abordare la interviul de angajare ar fi ca la intrebarea “Ce salariu primeai pana acum?” sau “Ce salariu astepti pentru un asemenea job?”, sa raspunzi cu o alta intrebare: Care este salariul oferit de firma, cat considera anagajatorul respectiv ca valoreaza respectiva munca? Incearca, pe cat posibil, sa afli intentiile angajatorului inainte de a mentiona o suma - poate fi un salariu mai mare decat ai cere tu.

Mai mult, nu solicita o suma fixa. Daca in anuntul de job se mentioneaza ca nu se vor lua in considerare CV-urile in care nu se specificia salariul dorit, poti sa adopti o iesire onorabila din aceasta situatie: 
 
  • afla mai intai ce salariu se ofera pentru respectivul job in domeniu si care este situatia companiei in care ai vrea sa lucrezi;
  • in primul rand, precizeaza limitele - cel mai mic salariu pe care il accepti si, la limita de sus, o suma ceva mai mare decat crezi tu ca ai putea obtine.

Daca vor sa te angajeze, iti vor oferi de la inceput cea mai mare suma precizata de tine, daca nu sunt siguri, oferta va fi mai aproape de limita de jos.

Nu minti! Daca vei spune ca ai avut un salariu mult mai mare decat in realitate, suma ar putea sa ''bata la ochi'' si sa fii verificat... neoficial. Mai bine pune accentul in discutie pe suma pe care ti-o doresti si arata-te deschis la negocieri.

Asteapta sa primesti o oferta de salariu din partea angajatorului inainte de a discuta si alte beneficii. Daca vorbesti de beneficii inainte, ele vor fi incluse in suma totala, pe cand dupa ele pot fi adaugate la aceasta suma.

Cere angajatorului o oferta scrisa. Cel mai usor si mai elegant ar fi sa ii dai adresa de e-mail si sa ii spui ca astepti sa-ti trimita oferta lor. In felul acesta ai o siguranta si o situatie clara de la care poti porni negocierile. Daca oferta lor ti se pare convenabila (in mod normal ar trebui sa-ti ofere un salariu putin mai mare decat ai cerut tu), le poti da acceptul tot pe e-mail. Dar, daca vrei sa mai negociezi, trebuie sa stabilesti o noua intalnire.

Poti forta putin nota la interviu - daca oferta ti se pare acceptabila, dar te intrebi daca ar fi existat posibilitatea sa primesti si mai mult, poti sa incerci sa negociezi. Daca ti-e frica de posibilitatea de a-i face sa se razgandeasca in privinta ta, mai bine amana negocierea, dar ai grija sa-ti promita o noua discutie legata de salariu dupa 3-6 luni de munca sau periodic, pentru a nu fi nevoit sa fii tu cel care “propune” urmatoarea marire de salariu.

 

Cei care au citit acest articol au mai citit si:

Cheia succesului la un interviu de angajare

Ultima actualizare: 16 octombrie 2008

Publicat de Myjob la data de 19 iulie 2007

Rating articol:


Puneti un link catre acest articol adaugand pe site-ul dvs codul de mai jos:

Acest material este proprietatea Myjob.ro si nu poate fi reprodus sau distribuit fara acord prealabil.
Articolul poate fi citat integral sau partial numai cu specificarea sursei si link catre www.myjob.ro

Ce venit net ai in prezent?

Comentarii:

  • R.E.K/21-11-2007
    ia uitati anunt mizerabil aici..am ramas cu gura cascata cand am vazut salariul! Ca sa nu mai zic de greselile din anunt! Probabil l-a scris cu ochii inscrisi!!

    ACTIVEDIT - Asistent Pubicitate/media


    Domeniul
    Publicitate / PR,Marketing
    Nivel cariera
    6 - 12 luni
    Tipul postului
    Full time
    Oras
    BUCURESTI
    Perioada de valabilitate
    20-11-2007 : 20-12-2007

    Descrierea firmei:

    PRESA SCRISA - ZIAR DE INFORMATII SI ANUNTURI
    Descrierea postului:

    Descrierea postului:
    - Mentinerea contactelor cu clientii existenti;
    - Identificarea potentialilor clienti, contactarea si prezentarea ofertei, negocierea contractelor;
    - Dezvoltarea unui portofoliu de clienti;
    - Realizarea targetului stabilit;
    - Vanzarea de spatiu publicitar;
    - Gestionarea machetelor publicitare pana in momentul plecarii ziarului in tipografie.
    Cerinte:

    - Experienta cosnstituie un avantaj;
    - Principii si tehnici de negociere si vanzare aplicabile servciiilor publicitare;
    - Cunostinte de operare PC (Word, Excell, Internet).
    - Foarte bune calitati de negociator;
    - Persoana dinamica, cu spirit de initiativa, comunicativa, capabila de fi un membru activ al echipei, orientata
    Oferta (bonus):

    Program:
    de L - V intre orele 10.00 - 17.00

    Salariu:
    400 lei start-job
  • bucovanu claudia/22-12-2007
    Foarte interesante toate comentariile.
    Cind m-am angajat eu in 2005 la o firma de instalatii termice,, am fost chemata la un interviu structurat pe 10 intrebari, gen \"care sint proiectele tale de viitor\", etc.Mi-a spus tot atunci ca salariul pt postul meu este minim pe economie. Nimic mai mult. Abia peste vreo 3 saptamini mcind m= a sunat patronul sa`mi spuna ca m`a angajat mi a precizat ca salariul meu fix este minm pe economie, dar\"mai dam si bonuri de masa\" .Ce era sa fac, plecasem de la fostul loc de munca unde cistigam de 3 ori salariul oferit acum. A trebuit sa inghit in sec si sa accept asa, sperind ca ii voi dovedi ca merit mai mult. Din fericire, asa s-a intimplat si prima marire de salar a venit din initiativa lui, dupa 3 luni.
    Ulterior, dupa preluarea altor sarcini, m`am vazut indreptatita sa cer mai mult. Si cind l`am prins intr`o dispozitie buna i`am prezentat problema. I`am aratat ce fac acum, ce beneficii aduc firmei, ce responsabilitati am. A percutat si mi-a dat cit am cerut eu. Deci se poate.. daca i si cu cine. Mult succes.
  • cristina radulescu/08-11-2007
    marea problema este ca dupa ce stai 10-11 ore la serviciu, si-ti dai silinta sa iasa totul bine, nu te apreciaza nimeni, in schimb daca gresesti cu ceva afla toata firma.relatia dintre angajat si angajator, e aceea de stapan si sclav...........
  • ADINA MIHAELA ZAVOIU/09-11-2007
    ESTE ADEVARAT CA UNII ANGAJATORI NU SE OBOSESC SA SPUNA SALARIUL, INCOLTINDU-TE PANA CEDEZI. ODATA SPUSA OFERTA TA MOTIVATA, NU AU BUNUL SIMT SA-TI CONFIRME SAU NU . ASTAPTI SI ASTEPTI SA SE DECIDA.
  • Viorica/10-11-2007
    Ce parere aveti despre posturile:-\'assistant country manager\' si - \'customer care\' ? Cam ce salariu credeti ca ar avea intr-o firma foarte mare, internationala ?
  • mateo/22-11-2007
    bai! ideea e sa ii pacalesti tu pe ei nu ei pe tine! daca au salarii proaste - muncesti la fel , nu esti apreciat - nu mai faci! fara frica de concediere cas nu se termina viata cu un job! nu munca e cel mai important lucru in viata si cu putina dibacie te descurci...toate se rezolva pana la urma!
  • RUSLAN VASLUIAN/05-12-2007
    Sunt de acord cu mare parte din participantii la aceasta dezbatere.problema este urmatoarea: cum iti negociezi salariul la inceput, cam asa o sa-l ai mult timp de acum inainte.In ceea ce priveste 12-14 ore de munca pe zi si de supraincarcare cu sarcini,este dorinta angajatorului de a face o economie de bani,fara a mai face angajari suplimentare.Legea cu cele 8 ore de munca pe zi cu pauzele de rigoare se respecta numai in celelalte tari mai inaintate din UE.Dar am o intrebare,a depus cineva o plangere la adresa angajatorului nesimtit, la ITM sa zicem?Cred ca nu, pentru ca procesul de angajare este greu si ne este frica sa nu cautam un servici chiar si 1 an.
  • sorij/06-12-2007
    Persoanele trebuie sa invete sa se aprecieze la valoarea lor. Daca nu au experienta, sa incerce cu un salariu care le permite sa traiasca, dar si sa invete meserie, dar in acelasi timp nu sa mearga pentru nimic.
    Cei cu experienta sa ceara atat cat le este cuvenit.
    responsabilii de HR sa mai faca niste cursuri de motivare, de pregatire, de a invata sa respecte persoanele care cauta de munca, deoarece f. multe dintre ele sunt mai bune profesional decat ei!(care sa fim seriosi, ori e \"amica\" ori e amanta, ori este ruda sau cunostinta, dar sunt PROSTI RAU!
    Am lucrat 17 ani in Italia, dar asa needucati nu am intalnit!
    Aici, parca le fac o favoare celor ce vin la interviu, pe langa ne-profesionalismul si aroganta lor! M-am inscris la un Master in Psihologia Resurselor Umane ca sa devin un bun profesionist. Am lucrat cu Ambasade, in transporturi, in marketing, in IT ca emigrant, fara sa ma cunoasca nimeni! De aceea pleaca toti DOMNII ANGAJATORI! In afara se da posibilitatea oricui sa faca cariera, nu cersesc munca, o gasesc si angajatorii ii respecta, deoarece munca si castigul il fac cu ei. Mie mi s-a spus ca am fost plecata mult timp si nu cunosc realitatea din Romania. Pai, da, ca Romania care abia a intrat in UE (si e departe..!) acum stie tot, nu mai are de invatat. Pacat, ca le dau strainilor profituri mari, dand salarii mici persoanelor.
    Numai bine la toti!
  • Florina/12-11-2007
    Articolul este corect, dar inconsistent. Din experienta mea de 10 ani intr-o multinationala, pot sa spun ca salariul nu se necociaza,iar intrebarea se adreseaza doar ca sa vazi daca omul nu are asteptari nerealiste, mult peste ceea ce compania ofara pt o anumita pozitie. Nu stiu pe nimeni pe care sa-l fi luat (lucrez in domeniu HR) pt ca a fost mai ieftin si nici e cineva care sa fi fost impresonant de bun si ca atare sa primeasca un salariu mai mare decat cel prevazut de \"grila\".
  • ramona ababei/12-11-2007
    sunt in totalitate de acord
  • andrei/12-11-2007
    Oricum daca reusesti sa obti salariul pe care il doresti pentru postul aplicat, sarcinile cresc pana cand ajungi sa muncesti pe 2-3 posturi asa ca un salariul aparent bun devine nesadisfacator datori efortului depus.
  • RoDan/07-12-2007
    Ei ...am citit cele de mai sus si cred ca e pe la mijloc adevarul (ca de obicei).
    Fiecare parte isi reprezinta interesele si succesul depinde de cat de bine isi face fiecare temele inainte .
    Ca si concluzie personala : Orice interviu merita si orice sut in fund e un pas inainte , dar e bine de evitat \"pasii inainte \"fortati\" :-).

    Toate aceste sfaturi si dezvaluiri de secrete sunt cat se poate de binevenite doar ca trebuie aplicate conjunctural .

    Pentru moment multinationalele sunt de preferat dar si autohtonele nu\'s de lepadat daca au standarde ridicate .
    Keep going !
  • demina/08-12-2007
    Eu sunt reprezentant vanzari la o firma...inainte am fost 4 ani agent de vanzari la o firma, unde am facut de toate...eram si agent,si promoter, chiar si marchandiser... dar eram platita doar ca agent...plus ca de a programul normal de 8 ore s-a ajuns la 10-12 ore muncite pe zi... la un moment dat (dupa 3 ani) m-au avansat pe postul de key account... insa s-au lansat la o noua promovare si o marire de salariu abia in momentul in care mi-am depus demisia... in prealabil incercasem o negociere de salariu cu seful meu... care nu s-a aratat prea flexibil... la firma la care lucrez acum castig si mult mai bine, am si mai mult timp pentru mine... asta pentru ca am stabilit de la bun inceput conditiile colaborarii... dar de un lucru sunt sigura... in veci nu am sa mai lucrez degeaba pentru o firma... locuri de munca sunt o groaza, numai sa vrei sa muncesti... iar daca ai si potential, e imposibil sa nu te remarce careva...
  • Viorel/12-11-2007
    sunt in totalitate de scord cu ultimul comentariu,al lui andrei
  • SENBOL CURTNAZAR/12-11-2007
    Florina are dreptate.La multinationale sunt grile de salarizare, peste care se trece foarte,foarte greu.
  • Dan Craciun/12-11-2007
    Vrajeli... salariul nu se negociaza la low level. Cat iti da atat trebuie sa accepti. Daca esti nemultumit s-ar putea sa ai surpriza sa iti scada oferta sau chiar sa nu primesti nimic. Si atunci ce mai faci ? Dar ce faci in situtatia in care ti se pun in spate jdemii de sarcini pentru care trebuie sa te deplasezi chiar si in weekend la munca pe acelasi salariu ca la angajare ( cand era vorba de vreo 5 ori mai pune treburi ) si pe banii tai de transport . Toate articolele astea sunt pentru mai marii companiilor, insa nici ei nu le aplica pentru ca se discuta altfel acolo sus.
  • mirela liana velici/09-12-2007
    eu m-am saturat de angajatorii care vor maimult niste mincinosi si niste papagali decat niste oameni capabili si sinceri pe care poate sa se bazeze
  • GINO-SORIN NASTASE/13-11-2007
    daca cineva poate sa-mi trimita si mie pe adresa mea de mail unul sau mai multe locuri de munca part-time as fi foarte incantat sa raspund la ofertele lor. mentionez ca locurile de munca sa fie daca se poate in BUCURESTI sau OTOPENI.
    VA MULTUMESC!
  • alexandru stoianov/14-11-2007
    munciti pt. voi nu pt. alti si veti vedea rezultatele !
    fiecare om are 24 de ore pe zi si dv. si tiriac depinde cum le folosesti. daca vrei sa faci ceva in viata totul depinde de tine
  • Daniela/25-11-2007
    Cred ca vina este a noastra, in privinta muncii prestate pe mai multe posturi.
    Daca nu ne-am mai chinui atat sa demonstram cat suntem de priceputi angajatorului, poate nu am fi in cautare de job. Noi i-am invatat sa ceara tot mai mult si tot mai mult de la noi. Intr-un fel suntem egoisti, mereu suntem intr-o compotitie cu colegii, eu v-o spun din proprie experienta.
    In privinta interviului cred ca articolul are dreptate doar 50%. Daca primul interviu nu-ti da sentimentul de siguranta ca este ceea ce cauti tu mai bine o lasi balta. Sa muncesti intr-un mediu in care doar salariul iti convine iar colectivul. patronatul sau activitatea prestata iti da o stare de disconfort, cred ca este timp pierdut si stres acumulat care in timp isi pun amprenta pe noi.
    Prefer sa pierd 200-300RON dar sa stiu ca mediul in care lucrez nu-mi afecteaza personalitatea, viata de familie, etc.

    PS. pt REK - domnii cauta un naiv, unul care sa puna semnatura dar sa fie inconstient de ceea ce face. Anuntul este doar o acoperire pt cel ce urmeaza sa patimeasca pt mizeriile patronilor.
    Unul ce este in cautare de munca accepta fara sa constientizeze ca munca prestata prezinta responsabilitati care pot sa-ti marcheze cariera pt toata viata.
  • Lavinia/09-12-2007
    Este adevarat tot ce s-a discutat aici, dar atunci ce este de facut?...Sa ne luam inima in dinti si sa ii \"punem la punct \" pe angajatori? Daca stai sa te gandesti, in majoritatea cazurilor, noi depindem de ei si ei de noi. Asta este.........................
  • pithya2001/14-11-2007
    Daca angajatorii ar avea cu adevarat o pregatire serioasa in HR si management, ar adapta ofertele lor la valoarea candidatilor. Dar de cate ori nu intalnim situatii in care marile companii multinationale (ale caror sucursale in Romania sunt administrate de romani), ofera sume de nimic pentru oameni care le-ar aduce reale beneficii, doar pentru \"a da bine\" in fata superiorilor straini care stiu deja de pe internet ca mana de lucru in Romania este foarte ieftina??? am avut astfel de oferte, pe care, bineinteles le-am refuzat, ca apoi sa vad anunturi ale aceleasi firme pe bestjobs sau e-jobs, pentru acelasi post. Pai domnilor mari manageri, ati fi castigat mult mai mult pana acum daca ofereati un salariu motivant unui candidat bun, decat sa va tiganiti la un milion. Traim in Romania.....stiti restul
  • Catalin/14-11-2007
    Cu cateva exceptii..pe care nu le-am intalnit...HR-ul din Romania este sub orice limita. Oamenii care lucreaza in HR se cred mult mai buni decat oamenii care se prezinta in fata lor pentru un Job. Eu unul am ajuns la concluzia ca nici macar nu se merita sa ma obosesc sa aplic la un job de pe internet. Fara relatii Pa Pa post bine platit sau pe masura a ce stii. Nu sunt un geniu, dar nici un prost. Pur si simplu cunosc prea multe cazuri de oameni care habar nu au pe ce lume sunt si au salariul de inceput de 30 de milioane fara sa stie absoulut nimic din domeniu acela. Gresesc eu???
  • maria/15-11-2007
    sunt de acord cu tine si pe mine ma doare cand vad lucrurile astea dar continui sa lupt pt jobul care mi-l doresc, aplic cv-uri pe net, caut in ziare....sunt optimista. o zi buna tuturor!!
  • Derago/16-11-2007
    Am un hobby, i-mi caut de munca! Frumos nu? Caut zilnic un post care m-ar satisface, aplic si uneori merg si la interviuri. Am aproximativ vreo 200 de interviuri in ultimii 3 ani. Cu toata \"experienta\" mea la ultimul interviu nu am putut sa ma decid. Trebuia sa aleg intre un post intr-o companie multinationala si unul intr-o companie autohtona. Angajat fiind la cea din urma. Diferenta salariala era mai mic cu vreo 300 RON si am refuzat (fusesem la vreo 3 intalniri, au reprogramat fiecare intalnire asa cum am vrut eu, mi-au dat timp de gandire). Am banuit ca eram mai singurul care se incadra in standardele lor si asa a fost ca job-ul a reaparut ulterior. Salariul ar fi ajuns in maxim 4 luni (dupa cum m-au asigurat) la nivelul celui pe care-l cerusem si sincer pe care-l si aveam in realitate. Dar am refuzat! Am gresit? De curand suferisem o marire de salariu si in viitoarele 6 - 8 luni nu cred sa mai apara vreo una. Voi sa-mi spuneti: multinationala foarte organizata sau nationala total dezorganizata?
  • Csaba Kis/11-12-2007
    Angajarea este in fond ceea ce este viatza noastra...O intreaga negociere...In viatza negociem totul...Si totusi la angajare din postura capitalista angajatorii vor sa \"cumpere\" cat mai ieftin...Recunostinta, apreciere pentru munca depusa,...sunt termeni destul de vagi pentru angajatorii romani iar de cei straini nici nu mai vorbim....
  • Valeria/11-12-2007
    Dar ce ziceti de promisiunea de marire a salariului dupa 3 luni? Mi s-a intimplat personal: la interviul de angajare mi s-a spus ca in primele 3 luni voi primi salariul minim din companie, dupa care, la incheierea contractului pe perioada nedeterminata vom discuta din nou salariul si voi fi multumita de noul meu salariu. Ce credeti ca s-a intimplat dupa 3 luni? Angajatorul nici n-a vrut sa mai discute cu mine si dupa insistente mi s-a spus ca mai trebuie sa invat (oare nu invatam pina la pensie?) si ca in urmatoarele 3 luni nici vorba de negociere. Urmarea: dupa 3 luni am primit o marire de salariu jenanta si mi-am dat demisia! Ce grozava am fost! De 6 luni sint in cautare de job!
  • Valeria/11-12-2007
    Era sa uit: si cu demisia m-am chinuit ceva (vreo 2 zile). In prima zi secretara nu a vrut sa mi-o inregistreze pe motiv ca trebuie s-o aprobe domnul director, care domn director era cam ocupat sa ma primeasca la dumnealui si care nu trebuie sa aprobe demisia, care e o dorinta unilaterala, trebuie doar sa fie informat. In urma valvei pe care am facut-o in randul colegilor m-a chemat directorul a doua zi si mi-a primit demisia fara nicio problema (a avut cineva grija sa il puna in tema). Am lucrat 7 luni acolo sperand ca o sa vada cineva ce bun specialist sint eu. N-a vazut nimeni, decit colegii, iar ei nu dau mariri de salariu! Respect? N-am avut asa ceva... Atitudine amabila? Doar la interviul de angajare, in rest doar priviri de sus, din sfere inalte!
  • CRISTINA-MIRELA CUCU/12-12-2007
    mi-e greu sa cred tot c este in acest articol. ink nu am o experienta atat d vasta in domeniul interviurilor, si mai ales in negocierea salariilor, dar cred k la noi in tara... nu prea isi gaseste aplicare notiunea NEGOCIEREA SALARIULUI. e trist... avem pretentia k suntem o tara europeana... aiureli... suntem doar in anumite conditii... altfel... tot o tara in curs d dezvoltare... sau in plina perioada d tranzitie... ROMANIA... asta e... tb sa n adaptam... desi nu potentialii angajati ar tb sa s adapteze, ci mai curand angajatorii... dar e lung drumul pana acolo...
  • Irina-Ioana Gheorghica/12-12-2007
    Stie cineva cam ce salarii ofera Manpower Romania? sau care ar fi atmosfera pe acolo?
  • alina maria/08-08-2007
    Buna ziua !

    Cred c? ?i unii dintre angajatori ar trebui s? citeasc? acest articol.
    A? dori s? postez una dintre \"p??aniile\" mele cu un angajator.
    Acum vreo dou? luni am cerut unui angajator o ofert? prin e-mail. Exact a?a m-am exprimat, am folosit termenul de \"ofert?\", nu am cerut nicio informa?ie in plus. Probabil aici am gre?it. ?ti?i care a fost r?spunsul acestuia la mesajul trimis de mine ? Surpriz? ! Am fost catalogat? \"neserioas?\" ?i respectivul mi-a spus c? nu m? intereseat? cu adev?rat s? lucrez. Nu am ?tiut atunci cum s?-mi explic ceea ce s-a intamplat. ?i de unde pan? unde s? te catalogeze a?a. Dar acum ?tiu. De aceea pot acum afirma faptul c? ?i angajatorii mai au cate ceva de inv??at.
  • Kostagh/26-11-2007
    Exista un alt set de reguli la angajare de care ar fi bine sa tineti seama. Eu l-as numi decalogul angajatului. Regulile sunt:
    1. Angajatorul vrea sa ti-o traga. Indiferent cum, indiferent de cate ori. Vrea sa ti-o traga la salariu, la job description, la cartea de munca si chiar, in adevaratul sens al cuvantului.
    2. Fisa de post (daca exista), fie nu contine toate sarcinile, fie este ignorata direct.
    3. Salariul negociat va fi valabil doar cata vreme se discuta. La angajare vei avea un alt salariu, obtinut din primul dupa formula: Sa=Sn*(Varsta/Anul in care ne aflam) totul impartit la pi/4.
    4. Tu si angajatorul sunteti pe pozitii ireconciliabil antagoniste. Adica n-o sa fiti prieteni niciodata!
    5. Stoarce-l! Fara mila. De orice picatura de salariu, de orice bonificatie, prima, bon de masa, de benzina sau telefon gratuit.
    6. Tu vei fi intotdeauna in pierdere. Angajatorul este cel cu painea si cutitul. Felia ta va fi intotdeauna mai mica iar a lui mai mare,
    7. Tine minte - marile batalioane au intotdeauna dreptate. Cand vrei sa bati cu pumnul in masa, asigura-te ca n-o faci de unul singur.
    8. Aminteste-ti ca angajatorului nu-i pasa nici daca crapi nici daca divortezi. E cazul sa-ti aperi sanatatea si familia singur si sa nu-ti imaginezi ca-i va pasa cuiva daca ti le pierzi.
    9. Cel mai bine e sa fi propriul tau angajat. Daca poti, da-i drumul. Nu astepta, nu te mai intreba. Sigur faci bine.
    10. Tine minte ca nimeni nu s-a imbogatit muncind pentru altul. Vezi asadar cum poti munci IN PRIMUL RAND PENTRU TINE!
  • Constantin Tudoran/26-11-2007
    Si inca ceva:
    Tineti minte corolarul:
    NU TRAIM CA SA MUNCIM, CI MUNCIM PENTRU A PUTEA OBTINE CELE NECESARE TRAIULUI.
    Asadar... actionati in consecinta!
  • RUSLAN VASLUIAN/14-12-2007
    Manpower Romania,nu stiu daca stii,este o firma de recrutare multinationala,deci ei sunt doar intermediarul intre tine si angajator,salariul final il negociezi,mai mult ca sigur, cu angajatorul.Asta doar daca nu cauta pentru ei o candidatura.
  • Irina-Ioana Gheorghica/14-12-2007
    That\'s the point! Este vorba despre faptul ca se cauta un angajat pentru una din filialele lor (Manpower) - de asta am si intrebat.
    oricum mersi de ajutor si daca mai stie cineva ceva legat de Manpower - anytime!
  • ADRIANA VOINEA/17-11-2007
    Nu stiu ce sa zic ,cand m-au intrebat de salariu(eu sunt contabila) le-am spus asa:daca vin la 8 si-mi beau cafeaua pana la 9 si plimb doua acte si trei facturi nu am nici o pretentie dar daca ma angajaja 8h/zi 5zile pe saptamana si lucrez 12h/zi si 6zile pe saptamana sa-mi dea un salariu decent.Nu am de gand sa mai lucrez gratis !
  • Laurentiu/18-11-2007
    Lucrez in consultanta HR de 2 ani, am colaborat cu toate genurile de firme: multinationale cu pretentii, nationale care incercau ca scoata capul in lumea buna, firme de 2 lei (multi si nationale). Pe baza ofertelor pe care candidatii recomandati de mine le-au primit, concluzia este aceeasi: companiile, daca vor un angajat bun, vor oferi candidatului mai mult de cat cere el. Bineinteles, si candidatul \"spune ce face si face ce spune\". Daca oferta pe care o primiti este mai mica decat asteptarile voastre, refuzati politicos, zambiti si mergeti mai departe. Sunt zeci de alte firme care asteapta oameni de calitate. Nu luati personal ofertele nesatisfacatoare. Nu va convine, keep walkin\'.
  • Laurentiu/18-11-2007
    Pentru Catalin: ai dreptate. sunt momente in care oamenii din HR (inclusiv eu) se cred superiori fata de ceilalti, pentru ca este in puterea lor sa schimbe lucrurile in mai bine sau sa umileasca persoana din fata lor. Afirmatia ta \"nu sunt un geniu, dar nici un prost\" ma face sa cred despre tine ca nu esti cu nimic deosebit fata de restul plutonului (adica 90% dintre angajatii dintr-o companie). Intrebarea mea fireasca, ca angajator, ar fi: de ce sa te platesc pe tine mai bine, daca tu faci aceeasi treaba ca restul?! Incearca sa nu te compari cu altii, care au inceput cu salariu de 30 milioane fara a stii pe ce lume traiesc. Important este ce faci TU pentru a ajunge la un salariu de 30 milioane.
  • Maria Livia Busecan/28-11-2007
    Cind cauti un job stii ca nu te vei imbogati,dar lupti pentru familie,accepti compromisuri si alte cele pentru putin confort fara sa te gindesti ca avind o parte buna strici altele:sanatate,sistem nervos etc.muncind mult si bine pentru bani putini.Daca vrei sa faci ceva pentru tine ai mil.de piedici din partea statului care iti ia totul inainte sa ai.Cu adevarat ai nevoie de pile si bani si pentru prima varianta si pentru a doua!
  • Ilinca Rascol/19-11-2007
    Sunt inginer de profesie, in Timisoara ,profil ind. usoara .
    Ceea ce sm constatat este ca salariile in provincie sunt mult mai mici decat in Bucuresti.
    Negocierile ,in general ,si salariile obtinute, nu pot cuantifica in mod real nici dorinta nici nevoia unui angajat.
    Se fac prea multe comparatii, se dau prea putine sanse ,se invoca prea des lipsa de vaste si varii cunostinte in prea multe domenii.
  • anka/10-10-2007
    Chestia cu \"cine vorbeste primul de bani, pierde\" este o mare prostie. Este vorba de o manipulare si de un \"fair play\" defectuos. Am fost de curand la un interviu. Acum cand ma gandesc in urma, imi dau seama ca tot angajatorul a avut o atitudine lipsita si de profesionalism si de o reala comunicare deschisa. Angajatorul, prin intermediul angajatului sau, cere maximum de comunicare si fair play de la candidat, dar el nu ofera nici pe departe asa ceva.
    Discutia in jurul banilor a devenit de-a dreptul ridicola si penibila, asa ca am considerat mai inteligent sa cedez, mai ales in momentul in care am decis ca pentru un astfel de angajator tot nu voi dori sa lucrez. Toti au devenit din ce in ce mai disperati sa angajeze persoane care sa le rezolve 3 joburi de-odata, dar pe care sa le plateasca cu un singur salariu. Angajatorul este din ce in ce mai lipsit de latura umana si ne miram apoi de ce familiile se destrama si copiii ies niste straini din sanul familiei! Angajatorul nu are nici cel mai mic interes sa isi vada candidatul la fata, sa il asculte, sa il simta, sa il aprecieze pur si simplu ca prezenta si ca personalitate, la el totul se rezuma la o cifra a salariului pe care \"unealta de lucru\" ar primi-o. Daca eu ma duc la un interviu pentru jobul de \"asistent presedinte\", dar presedintele nu are nici un kef sa-si piarda timpul cu mine pana nu vede ce pretentii salariale am ..... mi se pare extrem de relevant. Profilul meu corespunde 100% cu ce cauta el, dar el nu isi face timp sa stea de vorba cu mine de fapt, decat dupa ce vede o cifra exprimata de mine, el nici macar nu se oboseste sa faca o oferta!!!
    Asa ca toata vorbaraia asta si toate \"pretioasele sfaturi ale specialistilor HR\" raman sa fie aplicate in acea societate utopica care va exista oriunde in alta parte, dar nu pe un pamant locuit de \"oameni\".

    Numai bine!
  • ioan-viorel sandulescu/02-12-2007
    Toti sunt niste mincinosi.Negociezi salariu,iti baga pumnul in gura cand semnezi CM
    si apoi te exploateaza 12-14 ore pe zi.Daca vrei sa=ti revendici un drept te pune sa-ti dai demisia.Mi s-a intamplat chestia asta.
  • Diana-Florenta Gherghina/24-10-2007
    ma intereseaza sa lucrez foarte mult pt a capata putina experienta si sa am bani mei
  • ROMEO CATALIN DAN/07-11-2007
    majoritatea angajatorilor sunt niste zgarciti, nu plateste omul cum trebuie si are pretentii exagerate de la tine....sarcini noi iti da tot timpul de facut, dar cu o propunere de marire de salariu nu vine......ori cu o imbunatatire a pachetului salarial.....
  • anja/08-11-2007
    Daca iti doresti foarte mult sa lucrezi ca sa castigi BANII tai (cu 2 de \"i\"), poate ar fi bine sa cauti, ce zici? Depinde si ce esti dispus sa faci, la o adica, ca mai toti in ziua de azi vor sa fie manageri.
  • mihai/08-11-2007
    Tot articolul este nerealist. Zgarcenie sau cum vreti voi sa-i spuneti, dar in primul rand angajatorii nu respecta munca depusa si nu raporteaza salariul oferit la cumulul de sarcini pe care il pretind de la o singura persoana. Este un foarte prost \"ghid de cariera\"! 1% din angajatori vin cu o oferta de pachet salarial, fara sa incerce in prealabil sa smulga de la candidat o cifra! Vai de mine, sa nu cumva sa ii ofere mai mult, nu?!?!? DAca cumva oferta lui e cu 5 lei mai mult decat vroia candidatul???
  • Peican Claudia/21-11-2007
    Va rog sa-mi spuneti si mie care este salariul intr-o firma de productie (panificatie cu tot tacamul moara, paine, patiserie si cofetarie) in conditiile in care eu fac totul pe partea de contabilitate?
  • Adrian S/20-12-2007
    Mai eu am fost recrutat de recrutare...nu conteaza numele si mi-au propus salariul x pentru un post
    de director executiv, si le-am cerut 3x.....si am ramas cu cerutul.
    Idee e ca oricum nu aveam chef sa lucrez in firma cu pricina, oricum pot spune ca negocierea
    poate decurge fff bine daca te duci cu elan
    si plin de dorinta...de negociere....adika firma de recrutare sa vada ca tu chiar vrei sa muncesti si cand te duci te arunci ca si cum ai loc de munca platiti cu 3000 euro si you don\'t give a fuck
    pentru ca esti meserie si ca tine nu mai gasesc.
    Se poate sa reusesti....
    Insa daca reusesti trebuie sa le arati ca faci...toti banii!!!
  • liliana ana grosu/21-12-2007
    Am studii universitare si postuniversitare, angajatorilor le e teama ca cer un salariu prea mare,unii cauta in disperare numai persoane cu studii medii, iar altii imi ofera salariu de 5 mil, in timp ce o femeie de seviciu ia 7 mil. Nu mai spun cum decurg interviurile cu niste patroni analfabeti!!!
    Cum te masoara, cu ce esti imbracata, daca ai masina, ce meserie are sotul si tot felul de alte intrebari idioate. Cand vad cine ma evalueaza, ma apuca apoplexia. Locuiesc intr-un oras din Moldova si aici cam asa stau lucrurile. E jale!!!
  • patrulescu mihaela/13-01-2008
    DA , NU MAI FITI SCLAVI!!!!!! NU VA MAI UMILITI !!!!! FIECARE AN PARTE VA CUNOASTETI VALOAREA SI POTENTIALUL!!!!! NU VA VINDETI PE NIMIC!!!! ANGAJATORII NU CUNOSC DECIT VALOAREA BANULUI DIN BUZUNARELE LOR NU-I INTERESEAZA CUM TRAITI VOI S-AU CUM VA SACRIFICATI TINERETEA MUNCIND CA EI SA O DUCA BINE.. NU ACCEPTATI CA CINEVA SA-SI BATA JOC DE VOI DOAR PTR CA PRINTR-O ANUMITA CONJUNCTURA A AJUNS SA AIBE BANI SI SA-SI ANTEMEIEZE O FIRMA PE CARE CINE O TINE??????????TOT FRAIERUL DE ANGAJAT!!!!!!
  • NICOLAE UNTEA/13-01-2008
    BINE SPUS MIHAELA,NICI UN ANGAJATOR NU RESPECTA CEEA CE SCRIE IN CONTRACTUL DE MUNCA.IN MOMENTUL IN CARE M-AM ANGAJAT AM NEGOCIAT UN SALARIU ,UN PROGRAM DE LUCRU CA SA CONSTAT DUPA CITEVA LUNI DE MUNCA CA NU SE RESPECTA NIMIC .IN ZIUA DE AZI NU CONTEAZA NICI EXPERIENTA (AM 15 ANI VECHIME) NICI PROFESIONALISM, NIMIC PENTRU ANGAJATORI ESTI BUNN DACA LUCREZI CEL PUTIN 10-12 ORE ZILNIC IAR LA SF DE LUNA SA NU VREII SALARIU.
  • Gheorghe Alexandru/13-01-2008
    dragilor,cand esti intervievat in legatura cu un post esti intrebat din nou cea ce ei au citit in cv spre a afla mai multe despre cel din fata lor.cand treci de aceasta etapa ei deja vin cu salariul prevazut in grila(e companie multinationala,exista grile)si te pun sa il semnezi.se prevede 40 de ore saptamanal,maxim 8 ore suplimentar.exact ca in codul muncii.dar ce te faci daca lucrezi mult mai mult?orele nu ti se platesc?nu ti se da nici liber?ce facem? indraznim sa visam la o marire de salariu?ce ne facem daca avem o anumita vechime in acea companie si sunt angajati noi `colegi` pe aceleasi posturi cu aceleasi salarii ca ale noastre?cerem sa existe o diferenta intre cei noi anagajati si cei vechi?ne gandim oare la vreo speranta de castig?se va accepta oare aceasta cerere?
    NU!
    se prefera sa se angajeze noi oameni,pe salarii mici decat sa ii rasplateasca pe cei pe care ii au si care isi cunosc sarcinile de munca.
    nu se mai poate dragilor,trebuie facut ceva.are cineva vreo idee???
  • untaru adrian/14-01-2008
    sa va spun si eu cateva DA-uri si NU-uri din experienta mea de pana acum:
    NU te lasa calcat in picioare de patronii care vor doar sa le faci treaba si sa te plateasca ca si cum tot ei ti-au facut tie un favor;
    NU te lasa intimidat de angajator atunci cand el va spune ca stie mai bine cu cat se plateste job-ul asta si cam cat meriti tu pt ca el iti va spune dpdv al patronului;
    NU ceda in fata unui salariu mic dar care tie ti se pare mare pt simplul fapt ca vechiul salariu era prost,iar asta e mult mai bun;
    DA-nu sta la negocieri daca ti se pare ca discutia e condusa de celalalt,incearca sa iei fraiele si sa-i dai de inteles ce vrei tu
    DA-vrei un salariu mai mare decat ti se ofera.. te ridici si pleci.arata-i ca ai incredere in tine
    DA-daca te roaga sa ramai la negocieri preia tu conducerea.daca nu te opreste nu-i nimic.. tot tu ai castigat(nu te-ai lasat injosit)
  • Gheorghe Radu/14-01-2008
    SA NU AVETI EMOTII LA INTERVIU! Majoritatea firmelor straine au in ROMANIA numai reprezentanti de doi bani,
    ex. 1.la italieni am avut un supervizor care avea 8 clase care nu stia sa citeasca in limba lui (folosea dictionarul italian pentru a-si citi e-mailurile!)
    2 la francezi am avut doi specialisti, CHIPURILE cu FACULTATE, care cred ca aveau un coeficient de inteligenta sub nivelul unui copil de calsa a 4-a (nu intelegeau nici dupa cei explicai de trei ori ceea ce trebuie se faci!) La astia, le-am facut o scrisoare la patron in FRANTA cum ca sunt RASI TOTAL IN CAP si ca pentru 1/4 din salariul lor ar putea sa lucreze un roman cat amandoi la un loc !) In final i-am salutat din mers si m-am gasit un job mai bine platit si tot la aceeasi munca.
  • DANIELA ENCIU/17-01-2008
    Regulile scrise sunt valabile in cazul in care ai parte de un interviu corect. Am avut parte de asa un interviu, dar nu am respectat partea cu oferta scrisa si am constatat ca dupa angajare angajatorul uita de tot ce ti-a promis si nu a fost scris pe hartie.
  • Ovidiu Dan/20-07-2007
    Cine a stiut lucrurile astea nu e prost deloc. Scuze.

    O zi buna,
  • cezy/07-01-2008
    Sunt perfekt cu alexandru stoianov.Daca lucrezi doar pt.tine si fam.ta,esti fericit.Nu sa le umpli buzunarele altora,cu munca ta.Sa muncesti ca un sclav,pt.niste ...care oricat te-ai stradui tot nu-i multumesti,si nu apreciaza eforturile tale,tocmai ca sa nu te plateasca.Toti sunt facuti din acelasi aluat.Articolul e foarte bun,doar ca la noi nu prea merg astea cu negociatu.Iti da tot cat are el de gand sa-ti dea.Asa ca munceste doar pt. tine,sa nu-ti para rau dupa aia cand il vezi pe patronul tau,mare boier,cu cele mai tare masini,cu vile la mare,la munte,si cum se da cel mai tare din parkare si se lefaie -PE MUNCA UNORA CA MINE,KA TINE,CA ALTII KARE S-AU MULTUMIT CU NIMICA TOATA
  • Irina-Ioana Gheorghica/07-01-2008
    Oricum provincia - si fac referire aici in special la Moldova - inca mai are de recuperat mult la cap. Motivatie, Compensatii si beneficii etc.
    Asta e parerea mea!
    Astept si alte pareri si mai ales opinii legate de piata muncii pe plaiuri Moldave! (Bacau, iasi, Piatra Neamt, Vaslui etc)
  • kicky/08-01-2008
    De curand am DEMISIONATde la o mare companie din strainatate unde pot spune ca am muncit poate si 13h/zi ,remuneratia fiind nu stralucita ,dar ,acceptabila in comparatie cu ce mi se oferea acasa , in domeniul hotelier....Am insistat de cateva ori pentru o negociere de salariu , mai ales dupa ce tara noastra a intrat in ue .....dar surpriza : ,,am primit raspunsul pe care il primesc o parte din romanii plecati in strainatate,,,NE PARE RAU ,DAR ACESTA ESTE SALARIUL PE CARE L-AI ACCEPTAT LA INCEPUT .....,,,,SAU ....ESTI ROMAN NU SE POATE.....Da ,stiu ca pare ciudat ,dar asa se intampla de cele mai multe ori......POT SPUNE CA DIN ACEASTA CAUZA AM DEMISIONAT ....
    Acum cateva zile am fost invitat la un interviu in Romania de un reprezentant HR pentru un post de supervisor / manager intr-o companie hoteliera de renume de pe piata ......totul a decurs bine pana la momentul in care s-a pus problema beneficiilor si a banilor.....pe hartie am cerut o suma care am considerat a fii rezonabila pentru romania si care sa reflecte experienta mea ....
    Mi s-a raspuns :,,, Dar stiti ca suntem in romania .....,,,la care am raspuns :,,Dar stiti ca suntem in uniunea europeana...,,
    deznodamantul o sa vi-l relatez in cateva zile....
  • Gheorghe Radu/08-01-2008
    Povestea ca vei avea o marire de salariu mai tarziu am patit-o de doua ori la 2 firme europene consecutiv.
    Sa nu va asteptati sa aveti o marire mai mare de 10 procente din salariu initial, pentru ca raspunsul este: ca nu exista marire de 10 procente in Franta respectiv in Italia (filiale la care am lucrat). Aveti grija de decontarea transportului; care la o firma italiana mi s-a promis ca deconteaza ( bonurile de benzina) si mai apoi la o luna au zis ca nici macar nu am discutat asa ceva!!!
    La negociare includeti-va si transportul in salariu ca este mai sigur si cereti cat sunteti dv. multumiti si nu sperati la mariri utopice de salariu, chiar daca cumulati 3 posturi si daca faceti si pe dracul in patru pentru a merge bine o firma.
    Despre firmele de recrutare: sa nu va asteptati sa va zica salariul sau sa va raspunda mai tarziu la deplasarea de 250 de km. pana la sediul lor!!!
    NU VA oferiti sa faceti tot ce va cere in plus angajatorul ca SE VA TRANSFORMA IN REGULA si vei face TOT TIMPUL aceasta ca doar te pricepi, dar fara sa fii remunerat!
  • kicky/08-01-2008
    Aveti dreptate domnul gheorghe radu, sa va povestesc ce s-a intamplat :la interviul nr.2 cu managerul englez ce i-a fost atribuita selectarea personalului....Am venit la ora stabilita pt. interviu ,eram plin de elan ,sigur ca o sa am un job in management fiind asigurat la interviul nr.1 de catre managerul roman ce s-a ocupat cu preinterviul meu.....
    M-am prezentat ,am inceput a trece prin etapele interviului cand la un moment dat managerul englez incepe sa ma imi spuna impresiile lui despre managerii romani , cum ca romanii nu isi fac treba cum trebuie si ca vezi doamne ,considera ca romanul cu prima ocazie fura...am ramas surprins de reactia acestuia , am ramas calm , cu toate ca eram ca un vulcan in inima mea,dar am zis ca poate este o etapa a interviului........dar surpriza aceasta chiar era opinia lui.........Pe scurt acest asa zis manager general (englez)mi-a propus o pozitie inferioara cu o salarizare mizera spunadu-mi ca pozitia pentru care am aplicat la compania lor nu mai este disponibila de ceva timp.....ei chemand la interviu persoane cu experienta in domeniu dar pentru a le oferii o pozitie inferioara si o salarizare absurda....(aaa era sa uit mi s-a spus ca am experienta necesara dar sunt prea tanar pentru pozitia pentru care am aplicat.....ironic nu?)SI ca au uitat sa mentioneze acest lucru companiei de recrutare-----HA HA HA ce uituci sunt dumnealor...
    BINEINTELES CA M-AM RIDICAT FRUMOS ,AM ZAMBIT SI AM PLECAT ......fara sa ma mai uit inapoi .....
    in concluzie : am sa plec in strainatate sa ma umilesc pentru bani si pentru faptul ca sunt roman; pentru ca la mine acasa nu am nici un drept social unde toti straini iti reamintesc ca inca te afli in Romania ....loc care imi este drag dar unde nu am sansa de a supravietui vietii de zi cu zi .....
    bafta tuturor ! si sper sa ajungem intr-o buna zi sa ajungem sa muncim pe un salariu decent acasa ,in Romania!
  • FLORIN ./10-01-2008
    \'\'Ei ...am citit cele de mai sus si cred ca e pe la mijloc adevarul (ca de obicei). Fiecare parte isi reprezinta interesele si succesul depinde de cat de bine isi face fiecare temele inainte . Ca si concluzie personala : Orice interviu merita si orice sut in fund e un pas inainte , dar e bine de evitat \"pasii inainte \"fortati\" :-). Toate aceste sfaturi si dezvaluiri de secrete sunt cat se poate de binevenite doar ca trebuie aplicate conjunctural . Pentru moment multinationalele sunt de preferat dar si autohtonele nu\'s de lepadat daca au standarde ridicate . Keep going ! \'\' Am citit articolul si comentariile si ca de obicei adevarul e la mijloc.Daca nu ai experienta esti obligat sa accepti ce ti se ofera dar daca ai experienta trebuie sa ii jumulesti bine pe patroni din Romania.Eu am schimbat 4 firme in 2 ani si am mers din ce in ce mai bine dar am exp.mare in domeniul meu(zic eu).La firma la care lucrez acum am sariul bun dar din pacate nu imi folosesc decit 25% din capacitatea profesionala si asta datorita sefilor care nu pot sau nu vor sa promoveze oameni noi.Una peste alta e bine dar e loc si de mai bine,trebuie mult tupeu credeti-ma.
  • Ruxandra/10-01-2008
    Mie mi se intampla sa ajung la un serv si sa mi se zica ca nu am exp. Am un master in Resurse Umane dar in schimb nu am experienta. Dar daca nu ma angajeza nimeni cum sa capat experienta? Am fost la un interviu ptr un post in domeniul resurselor umane si datorita faptului ca nu am experienta mi s-a propus sa lucrez ca secretara pe un salariu minim pe economie, fiindca nu am studii ptr a fi secretara. Nu stiu cum vi se pare voua aceasta intamplare dar mie una nu mi-a venit sa cred.
  • Miruna Margaritoiu/10-01-2008
    Pt. Ruxandra: Toti care astazi avem experienta am pornit de unde pornesti tu, mai putin cei cu \"pile\" - . Din pacate, este destul de neplacuta experienta primului job dar trebuie sa pleci de undeva ca sa ajungi unde iti doresti. Eu, personal am o experienta de 7 ani - sunt in prezent Referent Comert Exterior dar primul meu Job a fost unul de secretara la o \"amarata\" de firma de leasing, care nici nu mai exista in prezent. Nu mi-au facut nici macar un contract de munca ci a fost un contract de colaborare ca sa nu imi plateasca toate taxele la stat si am avut un sef \"libidinos\" de care nici nu vreau sa imi amintesc . Am lucrat vreo 3 luni acolo si am avut norocul sa imi gasesc altceva. In prezent sunt la al 4-lea loc de munca si imi caut in continuare. Iti urez mult noroc, rabdare si perseverenta!
  • leonard manea/11-01-2008
    DA ,nu corbiti despre bani ,limitativa si asteptati sa zica angajaturul oferta poate vei custiga mai mult decit prevedeai TU !!
  • patrulescu mihaela/13-01-2008
    Dupa atitea comentarii vreau sa va spun si eu un lucru......e vai si amar de majoritatea celor care lucreaza azi la un patron,astia isi permit orice cu nesimtire.........................nu le pasa de legi de ceea ce prevede codul muncii ai doare undeva.....Suntem in 2008 si avem pretentiii ,la ce? la surprize sa ne trezim ca dupa 15 ani de munca cu o experienta considerabila cu studii de specialitate cu performante mari......se gaseste un individ cu 7 clase.numit angajator sa-ti modifice contractul de munca sa semneze an locul tau act aditional la contract, act care ati diminueaza salarul la min pe ec ,ca el sa nu mai plateasca dari la stat. Asta se antimpla la noi an 2008.Concluzia la care am ajuns eu .... aste faptul ca vreau sa uit de Romania,imi este sila de ceea ce se antimpla si ce nivel de trai au majoritatea celor de aici.Iar salariile....majoritatea sunt o bataie de joc la adresa angajatilor .SA LE FIE RUSINE ANGAJATORILOR CARE LA O NEG DE SALAR PROPUN 600 RON .CINE TRAIESTE CU BANII ACESTIA??? FRATILOR NU MAI ACCEPTATI LA INTERVIURI SALARII MICI NU SE POATE TRAII SUB 1500 RON SI ASTA E PUTI , DAR DACA TOTI CEI CARE SUSTIN INTERVIURI NU AR ACCEPTA SA SE UMILEASCA SA ACCEPTE SALARII MICI....ACELE FIRME NU AR SUPRAVIETUII SA NU-SI FACA FIRMA DACA NU SUNT RENTABILI SI NU-SI POT PLATII ANGAJATII . SPER DIN TOT SUFLETUL SA CITEASCA CATI MAI MULTI ANGAJATORI CEEA CE AM SCRIS AICI.
  • singurul/13-01-2008
    Revenire:bun raspuns si indemn dat de mihaela dar oare angajatorii citesc asa ceva,ii intereseaza prea mult parerea salariatului???!!!!nu cred!parerea mea:muncim ca sa traim si nu invers(asta in romania),nu sunt apreciate valorile si nici munca ci decat avantajele aduse firmelor.daca angajatorii ar gandi si analiza putin,.....imi platesc oamenii,ii ajut sa se perfectioneze ca sa-mi aduca beneficii si randament,sporuri pentru a nu fi tentati sa plece catre o alta firma,(10%-din angajatori daca ar fi asa,cred ca s-ar remedia situatia muncii si a salariilor,este parerea mea).
  • morzan/13-01-2008
    Se zice ca sclavia nu a fost abolita, a fost redusa la 8 ore de munca pe zi. Si ne grabim toti sa fim sclavi. Exista o carte, \"Sclavii fericiti\". Cautati-o! Si incercati sa nu mai fiti sclavi!
  • emil maran/05-08-2008
    Adi, pleaca din tara cat mai repede, nu merita sa stai sa isi bata joc de tine unu sau altu. Si eu am lucrat la italieni si a fost groaznic. Am zis ca in viata mea nu o sa mai lucrez cu italiani si nici business nu o sa fac vreodata cu ei. Pur si simplu nu au cuvant, sunt dezorganizati, si nu vor sa te plateasca la nivelul pietei. Eu vorbesc aici de investitorii italieni din Romania. In Italia poate e altfel.
  • Leontina Popa/18-08-2008
    Am 50 ani si sunt extrem de disponibila pentru un job part-time ,exclus vanzari.Detin autoturism personal,pot face diverse comisioane pentru persoane fizice sau juridice.Sunt pasionata de flori,aranjamente florale,decoratiuni pentru evenimente.Am o indelunga experienta in gestionarea valorilor si a numerarului .Caut loc de munca sau colaborare in Iasi
  • Florin Marian Gaspar/20-02-2008
    acum ca vine vorba de bani, i-a spuneti-mi toti cati bani aveti la voi ca vreau sa-mi cumpar o ciocolata:):):):):):)
  • george-costin bran/20-02-2008
    ce zice-ti de treaba aia cu firma care este la inceput desi are experienta mare pe piata romaneasca sau cu salariul care o sa creasca dar nu poate sa iti asigure asta si cu salariile de nimic desi profitul firmei este foarte mare de pe urma serviciilor prestate cam toti sunt facuti dupa acelsai sablon doar pt ei pt tine mai nimic
  • Marcela Roiban/24-03-2008
    sunt perfect de acord cu tine florin. Am fost la un interviu la o companie nationala si am avut norocul sa fiu selectata si la un al doilea interviu. Sarcinile noului post erau identice cu ale postului meu anterior deci nu era nici o problema .intr-un cuvant eram pe punctul de a primii raspunsul final ,, Esti angajata\" Se pusesera de acord sa ma accepte iar in final am fost intrebata ce salar i-mi doresc.Acum am facut cea mai mare gafa si anume: am raspuns cam asa avand in vedere ca am venit de la o alta companie asemanatoare de unde am fost disponibilizata(reducere de personal)accept si mai putin deoarece am considerat eu ca este un nou inceput . Sa nu credeti ca am cerut cu mult mai putin doar cu un milon lei.Mi s-a spus ca voi fi anuntata telefonic despre decizia comisiei. A sosit si decizia comisiei la 30 min dupa interviu si suna cam asa - nu a-ti fost selectata deoarece noi dorim o persona cu perspectiva in viitor nu una care se subestimeaza.Concluzia Daca eu ceream mai mult azi lucram in acea companie Nu va lasa-ti pacaliti si nu ezitati sa cereti atat cat credeti ca meritati
  • Popa Mihaela/26-03-2008
    Si totusi se mizeaza pe faptul ca exista multa forta de munca, angajatorii avand de unde alege pe cei ce se multumesc cu putin... Deci, fiti diplomati, cereti etc. dar asta nu garanteaza ca vi se va da.
  • Vlad Sabliovschi/28-03-2008
    Corect, problema e ca multi angajatori stiu cam ce suma se plateste intr-un anumit domeniu si fiind la inceput, iti impun acea suma fiind mai greu sa negociezi la inceput.
    O alta sugestie ar fi ca toate negocierile salariale sa se faca in scris... cele verbale se mai uita.
  • Sorin Dospinescu/13-05-2008
    Eu muncesc in Marea Britanie de 6 ani,iar toate anunturile din presa specifica la sfarsitul ofertei de munca si salariul la ora ,sau zi.Chiar si la telefon cand discuti cu un angajator iti spune salariul verbal.Problema la romani e birocratia,hartogaraia,CV-urile tip,eticheta,blazonul si multe alte prostii,totul e tipizat dupa sablon,si toate astea nu ne ajuta cu nimic in viata de zi cu zi;mai multe dificultati intalnim si bariere in dorinta de a ne gasi locul de munca potrivit si locul in societatea romaneasca.
  • Drago? Chiric?/21-02-2008
    Deziderate de bun simt, care mi se par normale la un interviu. Iese inevidenta din toate p.d.v. penultimul.
  • Adrian Busuioc-Haiducu/21-05-2008
    Salutari tuturor,

    Deci ne pierdem vreme a cu dicutii despre target, provocari, leadership, diplomatie... s.a.m.d
    Angajatorul roman vrea angajatii cat mai buni , cat mai descurcareti si cat mai ieftini.
    De ex. un contabil care-l scuteste pe un angajatorde plata unor impozite la stat de o valoare considerabila va fi fortat sa-i dea mai multi bani. Dar un contabil care tine contabilitatea zi de zi si munceste pe rupte ca situatiile sa fie la zi, acte in baza carora altuia vine si face o smecherie din bat si apare inlesnirea de plata, va fi mult mai prost platit decat meseriasul.
    Dedi angajatorul vrea mult cu un cost cat mai mic.....in timp ce angajatul vrea la fel....mult cu un efort cat mai mic.
    Angajatul insa ca sa vina la munca are nevoie de bani pt. : transport , mancare, apa, chiloti, ciorapi, imbracaminte, intretinere, lumina, cablul, internetul, telefonul sau alte utilitati, pasta de dinti, paine, mancare, si asa mai departe sa fie platite la timp ca sa poata sa munceasca,...... sau mai simplu sa supravietuiasca . Lucru pe care angajatorul le trece cu vederea sau mai bine prefera sa le treaca cu vederea pt. ca e mai simplu.
    Nimeni nu isi pune problema ce se poate cumpara cu un salariu si de abia dupa acea daca isi permite sa plateasca respectivul salariu. Deci...... angajatorii multi si cu afaceri de doi lei care urmaresc profitul personal mare ar trebui sa se retraga de pe piata si sa ramana angajatorii care in momentul in care construiesc o afacere sa stie dinainte ca vinde sau produce ceva care se poate traduce astfel :

    Productie(vanzare) - cheltuieli =profit

    Profit -taxe -salarii= profit si nu

    Profit -taxe=profit patron - cat mai mici salariile= profit net

    pentru ca in situatia asta patronul tinde sa mentina salariile cat mai mici si automat mana de lucru ieftina=proasta si automat productie proasta = afacere proasta.

    In fine, bat campii...... deci sa lasam \" vrajelile\" despre cariera, provocari si altele care nu se aplica in Romania.
    Citam o propozitie elocventa :

    \"E foame de bani baietzi \"
  • Bogdan Barbu/03-04-2008
    Nu trebuie sa intrebi\"..cum ma platiti..?\".Poti spunede ex:\"..la serviciul actual m-am plafonat,....imi doresc o noua provocare...ce imi puteti oferii in acest sens?\".Sa vedeti cum va spune tot ce va intereseaza,inclusiv salariul.Trebuie sa fi putin diplomat,pentru ca trebuie sa sti neaparat salariul si conditiile pentru a putea alege.Pina la urma si noi ca angajati avem destule oferte de munca.Trebuie :1-sa cautam ;2-sa stim unde sa cautam;3-sa alegem.BAFTA SI VOUA.
  • Valy/02-06-2008
    Buna ziua...a auzit cineva de firma asta ENIDE SRL . este serioasa.. ??
  • Ioan Todoran/07-04-2008
    cel mai simplu fiti deschisi si totul o sa fie ok mai sunt firme foarte multe eu va zic bafta la toti sal
  • SEBASTIAN LAURENTIU BURGHELEA/06-06-2008
    Buna.doresc sa lucrez in afara tarii dar nuam gasit nimic .
  • Coca Duta/16-06-2008
    sunt infirmiera pediatra si dorescsa lucrez in afara0727458813
  • Beres George Ciprian/08-04-2008
    cel mai bine e sa fi scurt si la obiect,sa ceri sa ti se spuna ce ai de facut ,analizezi tu insuti daca esti in stare si ce efort financiar il costa pe angajator si spui verde in fata ...atat vreau...daca vom continua sa plecam capul si sa ne multumim cu putin putin vom avea...
  • elena lupu/10-04-2008
    E naspa ca toti angajatorii iti spun la sfarsitul interviului ca salariul se negociaza la urmatorul interviu , si ramane sa va sunam noi . Si stai si astepti ca prostu si telefonul nu mai suna .
  • Raluca Ciortea/25-06-2008
    Inginer tehnolog in industria alimentara, experienta un an in Germania, caut loc de munca in judetul Cluj. e-mail: ciortearaluca@yahoo.com
  • haos/26-02-2008
    penibil ce se intampla in Bucuresti cel putin...
  • Eduard-Denis Tonea/24-06-2008
    depinde si de firma si de om . nu generaliza.
    spun depinde de firma pentru ca in un om bun , constincios, care chiar produce pentru firma respectiva va fi cu siguranta rasplatit mai devreme sau mai tarziu . unul care in fiecare zi ameninta cu demisia si nu face decat strict targetul dar si acolo cu lagune nu va fi in nici un caz privit bine.
    iar ca si firma, aici exista mai multe categorii dar de evitat cele cu 2-3-4-5-10 angajati si 5 patroni. vb in cunostiinta de cauza, am lucrat la asa o firma 2 ani apoi mi-am gasit un loc de munca la o firma internationala si este cu totul altceva. aici orice sacrificiu si orice in + fata de target se ia in consideratie la salariu.
  • adi/24-06-2008
    lucrez la o firma italiana. La inceput cand m-am angajat au promis marea cu sarea. Premii, sporuri s.a.m.d..Era vorba ca vom negocia salariul tot la 6 luni, in functie de inflatie. L-au lasat acum In Romania pe reprezentantul roman al firmei, dar acesta nu poate sa faca nimic. Ne-a luat la discutii pe fiecare, dar am impresia ca s-au cerut mai multi bani decit s-au oferit de catre ei si acum tre sa-l asteptam pe marele \"patron\" sa vedem daca accepta cerintele noastre. Firma a venit din Bucuresti la Oradea, crezind ca aici salariile sunt mai mici ca si in BUcuresti, dar s-au inselat.
    Si mai ales ca lucram intr-un domeniu care cer lucrari la sutimi si miimi de mm. Deci daca mergeti la patroni italieni , aveti grija ce negociati ca veti pati la fel. Si munca pina cazi pe spate. Ei pentru un salar de mizerie vor sa le faci mai multe lucruri: sa montezi, sa vopsesti, sa sudezi etc. Daca ai reusit sa trimitri ceva la timp, nici macar un cuvint de lauda nu auzi din gura lor. Nu mai vorbesc de prime si alte avantaje.
    Toata ziua numai injura. Sper sa gasesc si eu ceva pe afara, ca m-am cam saturat in tara asta.
  • radu carmen beatrice/27-02-2008
    asa e si la mn la munk .fac munk a 5 oameni si sunt platita numai pt munk mea . oare e corect ?
    si firma are profit destul de maricel
    si se mai intreaba lumea de ce fug oamenii din tzara .pai uiatzti de ce ... munk multa pe bani putzini ... park am fi niste sclavi ... pe bune ...:(
  • Alin/16-04-2008
    \"E naspa ca toti angajatorii iti spun la sfarsitul interviului ca salariul se negociaza la urmatorul interviu , si ramane sa va sunam noi . Si stai si astepti ca prostu si telefonul nu mai suna \".

    Asta cam asa e/ Si eu in mod expres cer sa mi se dea un rsp clar \"da sau nu\" si de cele mai multe ori uita angajatorii sa dea rsp/. Plus ca te intreba ce salar ceri si ei se sclifosesc, ocolesc rsp si nu-ti zic nimic despre salarul din companie./
  • John Doe/02-07-2008
    Renegocierile salariale+alte bonusuri care nu sunt oferite de la inceput nu se vor reflecta in realitatea de mai tarziu. Inainte de a semna contractul de munca (care e standard...), cititi-l cu atentie si comparati-l cu ceea ce ati discutat anterior. S-ar putea sa observati unele campuri necompletate, casute fara bifa si altele. Si atunci va fi foarte greu sa emiteti alte pretentii mai tarziu, indiferent ce ati discutat la angajare. Patronii ... au niste \"boli\", printre care si aceea de a uita in ce conditii au angajat fiecare om. Bafta !
  • Adriana Suciu/06-07-2008
    Buna ziua.
    Daca aveti nevoie de serviciile mele, va rog sa ma contactati.
    Am 51 de ani si doresc sa muncesc 4 ore zilnic pentru a-mi putea continua studiile in Bucuresti. iubesc natura, animalele, calatoriile, stiinta, tot ce inseamna cunoastere, cercetarile stiintifice. Sunt o persoana foarte speciala si cu un suflet mare, o inima pe care o daruiesc pe tava tuturor, datorita altruismului cu care m-a inzestrat Dumnezeu, ca si cu multe calitati morale si spirituale, sunt poate prea sincera si deschisa, privesc omul in fata si ii spun totul (si bune si rele), sunt spontana, comunicativa, sociala, cu energie pozitiva, optimista, plina de speranta si incredere, intotdeauna in ascensiune.
    Trebuie neaparat sa studiez mereu, caci nu pot altfel. Am lucrat 3 ani in Italia si m-am ales cu un deget nefuctional (nu il mai pot misca, ceea ce imi zadarniceste multe planuri de viitor in unele domenii de activitate).
    Eu pot lucra in urmatoarele domenii (doar 4 ore zilnic, cum am mai spus) :
    asistenta persoane in varsta (nu la pat si nu in carucior), supraveghere, insotire, companie, conversatie, plimbari impreuna peste tot, vacante, centre istorice de vizitat, expozitii, muzee, centre de atractie turistica si de interes general (e bine ca toti copiii si varstnicii, dar si adultii de toate varstele, sa iasa cat mai des in mijlocul naturii, sa viziteze tot felul de locuri interesante, pentru a trece mai usor peste cotidianul obisnuit si plafonat, plictisitor si monoton.Viata e prea scurta si trebuie traita in mod frumos, placut si util.
    Daca aveti nevoie de serviciile mele atat dumneavoastra cat si cunoscutii, prietenii, colegii, vecinii, rudele, va rog sa imi scrieti.
  • Negulescu Cristina Georgiana/28-02-2008
    mie mi s-a propus o marire salariala destul de rapida, iar salariul meu nu a crescut nici macar cu 10 ron(si a trecut mai bine de jumatate de an), asa ca salariul pe care incepi ar trebui sa fie multumitor, pe parcurs nu se stie daca intr-adevar va creste
  • Cristina Borcos/21-01-2008
    ideea e ca angajatorilor nu le pasa de angajatii scurt si la obiect
  • Itzu Bitzu/21-01-2008
    Problema: M-am dus la interviu, am zambit, am vb politicos, cred ca am impresionat pe recrutoarea romanca( e firma multinationala). Cand a venit vb de salariu am incercat o strategie de evitare a raspunsului, ca nu stiu, ca nu am mai lucrat in domeniul privat... Ea ma intreaba daca am colegi care lucreaza si ce salariu au ei sa stie si ei(presupun ca nu stiau...). Ii zic ca am o colega care lucreaza la BRD pe un post similar si are salariu 700 de euro. Raspuns: Da, dar stii...noi suntem o companie mare dar nu chiar asa de mare ca BRD-ul...apoi imi cere un raspuns categoric: ce salariu de baza minim as fi dispus sa primesc...Eu zic ca 1600 ron. Acum nu stiu daca s-a referit la salariul net sau brut, ca daca e brut, cu toate taxele ajung la 1000 ron... ca imi dau asigurare de sanatate, ca mai au si alte beneficii....Astept sa ma cheme din nou cand probabil voi negocia si salariul. Ce sa fac? Aveti vreo idee? Ma gandesc ca nu voi spera la vreo marire de salariu cel putin 5 ani. Daca fac si masterul mi se ia in considerare? Ar trebui sa cer sa se specifice in contract ca salariul sa se mareasca in functie de cotatia Euro sau de inflatie? Multumesc.
  • Gabriela/25-04-2008
    Pe mine ma enerveaza cel mai mult ca te plimba la 4-5 interviuri si probe si apoi se aduce vorba de un salariu pe care tu in nici un caz nu l-ai accepta si iti mai pierzi si timpul cu ei, poate ca ignori alte oferta sperand ca dau ei mai mult.....si mai ales, eu nu inteleg de ce se simt asa de ofensati cand vine vorba de salariu, adica ei au cerinte, vor sa stii de toate si cand e vorba sa spuna pe sleau cat te platesc, se simt lezati, dar ce noi mergem de placere la serviciu sau pentru bani??
  • cineva/21-01-2008
    ... dar de demisie semnta odata cu contractul de munca ati mai auzit? :d
    nici eu!
    am auzit de curand loa un interviu: la Hotel Carol Parc.
  • Catadioptru/03-03-2008
    Da. Cei mai multi angajatori cer sa stii cat mai multe, dar ofera prea putin. Experienta, limbi straine, permis de conducere, programe de calculator, etc... Ast e ce ti se cere. Cand vine vorba de bani... e jale. Si banii nu sunt totul. Angajatorii nu definesc fisa postului si peste ceva vreme iti pun in spate alte si alte sarcini, pe care desigur ca nu ti le platesc. Iti cer sa faci si ore suplimentare, pe care de asemenea nu le platesc. Cu actele e iar o poveste de groaza. Nu fac contract pe termen limitat pt perioada de proba9 nu fac ninic si lucrezi la negru o vreme). De cele mai multe ori iti spun ca esti in proba 3 luni ( pt un post executiv si nu unul de conducere) ori pt posturile executive perioada de proba ( prin lege) este de 1 luna si trebuie facut contract si pt aceasta. Apoi nu fac carte de munca, iar daca fac, trec un salariu mai mic decat cel pe care ti-l dau \"in mana\", evitand astfel sa plateasca taxe reale la stat, dar pagubindu-te pe termen lung, scazandu-ti pensia viitoare. Nu-si bate capul nici un angajator sa-si fidelizeze angajatii. Ei cred ca vor gasi la nesfarsit oameni dispusi sa lucreze pentru putin. Eu unul m-am hotarat. Plec definitiv din Romania. Aici poti doar sa inveti cate ceva si sa te pregatesti de plecare. Dar ca sa duci o viata decenta, nu. Inca un lucru pe care il detest la angajatori. Acestia cer de obicei vinerea sa vii sambata sau duminica la lucru, promitandu-ti ca iti dau liber in alta zi. In mod normal trebuie sa fii dispus sa faci asta ( la urma urmei faci ce vrei cu timpul tau liber) iar timpul lucrat in zilele care in mod normal sunt libere, art trebui sa fie platite dublu fata de zilele de lucru normale.
  • Adriana RUS/03-03-2008
    vindeti-va scump ca meritati
  • Irina Ana Popescu/28-04-2008
    perfecta dreptate ,spune de la inceput ce doresti ,onest ,sincer si la fel astepti si de la cei cu care negociezi,sinceritate si normal un salariu competent cu munca depusa
  • Adrian-Ionut Pricop/13-02-2008
    intr-o economie de piata in care cosumatorul a invatat sa caute iesftin si bun angajatorul a invatat sa caute si el muncitor cat mai calificat si cat mai ieftin; asta e ok pana in punctul in care exista \"pacalitori\" si \"pacaliti\"
    din punctul meu de vedere economia de piata nu implica eliminarea fair play-ului

    asa cum firmele serioase stiu ce vand si practica preturile juste chiar daca acestea sunt concurate de o gramada de ieftineli, tot astfel un concurent pe piata muncii stie sa-si aprecieze si sa obtina plata la valoarea lui.

    ignorantii au de pierdut. trebuie sa te documentezi si sa cunosti valoarea a ceea ce oferi/ceri ca sa nu ajungi pacalit.
  • kinga bartesch/05-03-2008
    m-am saturat de Romania asta lucrezi lucrezi stai de diminata la servici nu ai timp de nimic pleci dimineata ajungi spre seara acasa nu ai tipm de familie nici de tine insuti ptr unsalar de nimic,intretinerea si facturile ce sunt esentiale (nimic in plus)au trecut de mult de salariul meu .Atunci.....sa stai aici tanar sa muncesti pana mori la servici cu cei 60de ani de pensionare,pai normal cine a inventat asta ii convine ca primeste de 1000de ori mai mult decat eu sau multi altii si daca iese la pensie hopa...ca ii scade numai primeste atat ,normal vrea sa duca averea in mormant cu el(ea)!prost se mai gandesc unii cu creierul odihnit daca ar trebui sa stea 9ore sau 10 ore intr-un loc sa nu mearga nici la wc in timpul asta sa nu manince,nici ore suplimentare nu ponteaza,sambata lucram 6 ore ptr 16lei ce se impoziteaza? atunci m-as uita eu cat ar mai vrea sa lucreze sa le fie rusine ptr toti inventatori de lege care primesc bani degeaba rusine rusine rusine
  • ion coman/27-01-2008
    nu prea este dupa cum se spune. Cazuri si cazuri!!!!!
  • Dragos Olaru/15-02-2008
    is ceva idei bune ce scrie acolo sus.....da cum stim cu toti......practica e alta fata de teorie...:)
  • gabriel constantin colbu/16-02-2008
    Muncesc de 18 ani intr-o firma si sper sa gasesc o firma care sa aprecieze loialitatea si eficienta, o firma care sa nu te abureasca si sa respecte cea ce ti-a promis la angajare.Am senzatia ca pe masura ce trece timpul nu mai prezinti aceiasi iportanta in fata lor. Si cind te gindesti ca am doar 37 de ani, dar ce va fi mai tirziu?
  • Bogdan Nicolae Enache/07-03-2008
    cu cat ceri mai mult cu atat vor crede ca te pricepi in cea ce faci si e posibil sati ofere ce suma doresti
  • Mariana-Simona Rasa/09-03-2008
    la ultimul loc de munca am cerut exact salariul pe care il primisem inainte, numai ca am uitat cateva lucruri esentiale...trecusera 6 luni de cand nu mai lucrasem (poate asta a fost unul din motivele pt care nu am cerut mai mult, pt ca aveam nevoie disperata de un job), eram intr-un oras nou, unde nu avusesem timp sa evaluez piata, sa vad cam cat se cere si se ofera...in plus, firma la care lucrasem avea 3 angajati, normal ca salariul sa fie mic, asta in care vroiam sa intru avea 250 de angajati, iar negocierea pt salariu chiar era pe bune, pt ca (asta aveam sa descopar mai tarziu) maririle de salariu se faceau foarte rar sau deloc. Dupa 6 luni in care pe langa sarcinile initiale am preluat si altele ale unei colege plecate la mai bine si in care am lucrat si 10 ore pe zi fara sa aprecieze nimeni lucrul asta, am decis ca nu mai pot sa lucrez pe 3 lei si m-am dus sa discut cu patroana despre marirea salariului pe care credeam ca o merit. M-a mustruluit zdravan, iar la urmatorul salariu am vazut ca imi daduse 50 de lei in plus...jalnic...asa ca parerea mea e ca trebuie sa negociezi dur de la inceput, altfel pe parcurs nu stii daca vor exista maririle alea pe care ti le promit de la inceput...
  • anonim !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!/10-03-2008
    NU VA ANGAJATI LA ROMTAS !!!!!!!!! SUNT TEPARI!!!!!!!!!
  • daniel alexoiu/02-05-2008
    La joburile (a se citi companii serioase) serioase nu se intampla asa. Din pacate sunt extrem de putine iar in unele orase deloc. Oricum, din experienta mea de pana acum tot oamenii care conduceau si inainte, chiar pe timpul comunismului sunt si acum. Numai ca in loc de sef de sectie se numesc pompos \'\'general manager\'\'. Sefii care se cred leaderi. :)
  • Daniela Violeta Popa/06-05-2008
    Eu am cautat de lucru in spania, tot prin internet si acolo fiecare anunt avea la sfarsit specificat salariul care se ofera. Asa stiai daca mai aplici sau nu la acel job. Ar trebui sa fie si aici asa.
  • Andrei Mezinoi/14-03-2008
    parere mea daca pornitzi cu ideea asta negativa , o sa sfarsiti rau ... niciodata nu o sa fiti multumiti... daca te porti frumos si stii sa lucrezi , si esti diferit de ceilalti angajati , si sefu observa imposibil sa nu va trateze bine...
    dar daca tot zi angajatzii isi plang de mila si nu isi pun toata mintea la contributie , nimeni n`o sa va pupe , sau sa va laude..:)))
  • ana angela kerth/06-05-2008
    Doamna Gabriela daca din start va ginditi ca mergeti la lucru numai pentru bani si nu din placere,iar bani sa fie doar motivatia pentru care mergeti,ati pierdut din start,prerea mea este ca nici nu mai are rost sa ve pierdeti timpul cu interviurile ca oricum veti fi refuzata...Angajatori nu vor spune niciodata pe \"sleau\"cit platesc atita timp cit nu va cunosc valoarea,iar valoarea dumneavoastra nu consta numai in experienta practica ci si in felul de a va pune in evidenta valoarea personala(caracterul,intelectul...).daca dumneavoastra va cunoasteti valoarea spuneti la primul interviu pe \"sleau\"cu cit va vindeti si atunci ati rezolvat problema.Succes!
  • Laurent Cauia/28-01-2008
    Patronii romanii inca (de unde inca) nu au educatia muncii. Ar trebui ca la fiecare loc de munca sa se afle afisat un mare panou pe care angajatul sa scrie:
    \"EU (NOI) iti bag(am) banii in buzunar!
    Si chestia cu sclavia mi-a placut
    Keep walking!
  • daniela buliga/18-02-2008
    Eu m-am saturat... cand intreb de salariu mereu mi se spune ca acesta creste in functie de performante..Vorba vine ca performante am facut ,cererile firmei au crescut si tot degeaba.Ne aburesc ca pe prosti si nici amaratul de salariu pe care il avem nu il dau la timp ca nu sunt incasari dom\'le...Dar traim in Romania suntem tineri si tre sa suportam ca nu avem ce face..nu ne da nimeni un sut in fund...
  • Bodnariuc Mihai/16-03-2008
    Daca esti bun in meseria pe care o faci , nu te lasa intimidat de asazisi patroni , cere de la inceput cat crezi ca meriti !
  • anonim/17-03-2008
    Bodnariuc Miha iti dau dreptate ca si la noi la serviciu tot asa este
  • clarisa gabriela scarlatescu craioveanu/18-03-2008
    mai multe detalii despre ROMTAS ???? Va rog, lamuriti-ma! Tocmai mi-am trimis CV-ul la ei...
  • Sorin Apostol/07-05-2008
    As dori sa fac si eu cateva comentarii asupra acestui articol si mai ales asupra comentariilor facute pe marginea acestuia. Din cele observate de mine articolul este bazat pe informatii invatate in principiu din teorie si din \"berst practice\"-uri de peste mari si tari. Dealtfel cred ca cele spuse sunt perfect adevarate dar trebuie specificat si unde: si anume deocamdata cei care s-ar apropia de cele spuse cred car fi doar marile companii in care exista departamente specializate de HR, corporatii multinationale in care lucrurile se fac dupa teorie.
    @ana angela - eu va inteleg parghiile ratiunii dar luati in considerare si faptul ca munca pe care o depuneti dvs. are o anumita valoare care groso-modo se cam masoara in banii pe care ii luati (cu exceptia cazului cand abordati un job pentru experienta, s.a.m.d). Deci mergand pe aceasta idee cred ca ar trebui sa urmariti maximizarea castigurilor privite prin prisma celorlalte oportunitati oferite.
    @Daniela Violeta Popa - ganditi-va ca piata muncii din Romania este una in plina expansiune (in care ratele de profit ale angajatorilor sunt de regula de 3-4 ori mai mari decat cele ale angajatorilor in alte parti ale Europei) asadar de ce sa nu incerce si angajatul sa obtina o particica din acest castig ?
    @Irina Ana Popescu - daca veti aborda varianta \"pe sleau\" nu a zis nimeni ca e rau insa discutia porneste in favoarea celelalte parti. Oricum fiecare stie (sau cel putin ar trebui sa stie) cam cat valoreaza munca lui pe piata muncii. Insa aceasta valaorea nu este niciodata batuta in cuie ci se incadreaza intre niste marje.
  • Ionel-Cristian Lazar/31-01-2008
    Managerii de resurse umane sunt prin definitie persoane care pot vorbi mult, dar fara rost, care invata in primul rand sa tergiverseze si sa amane raspunsurile ptr ca nu sunt dispusi sa ofere nimic.
  • Marius Paduraru/23-03-2008
    In compania la care lucrez nu prea exista negocieri salariale. Ca sa obtin un salariu mai mare semestrial merg cu demisia si mi se mareste salariul automat.
  • florin ureche/23-03-2008
    Parerea mea; Am lucrat cu diverse firme straine, le-am spus de la inceput ca nu voi lucra pe 2lei si ca astept un salariu onorabil care sa ma loializeze si sa ma faca sa doresc sa fiu mai bun in ceeace fac. Am acceptat un salariu convenabil in $ si timp de 1an am cautat sa multumesc clientul firmei pt. care lucram. Abia dupa aia am cerut adevaratul salariu pe care nu il obtinea acolo nici macar oameni cu studii superioare (practic cifrele salariului din usd in euro aprox 50%).... nu au avut incotro si au acceptat. De ce??? Le dovedisem ce poate un simlu muncitor care a fost platit si implicit motivat sa dea ce e mai bun. NU VA VINDETI IEFTIN !!! Va plafonati nu veti avea idealuri si va veti gandi doar la \"blidul de mancare\"de maine al familiei voastre. Pe asta mizeaza si cei care te angajeaza si te platesc putin. Noi ROMANII suntem recunoscuti pe plan international ca oameni muncitori, cereti sa fiti platiti ca sa nu dispara dorinta de a invata si a fi si mai buni decat suntem acum. NEGOCIATI salariul nu-l acceptati cum va este oferit fiindca nici o firma nu iti ofera salariul maxim \"din prima\"... Negociezi?? le castigi respectul si nu uitati NU VA VINDETI IEFTIN!!!!!!!!
  • Nicolae Theodora/23-03-2008
    Subscriu la tot ce s-a scris in articol ,eu asa am procedat si am avut totdeauna salarii bune , dar de la o vreme,de cand firma la care am lucrat si-a restrans activitatea, gasesc din ce in ce mai greu un job bun deoarece industria textila este in declin, si de aceea ma gandesc sa schimb domeniul.
  • vasile rus/12-05-2008
    Buna tuturor !
    Sunt pe cale de a incheia un contract cu o firma de constructii din Portugalia,pt. un post de ing. constructor ,dar pt. a lucra in Romania. Nu am experienta ca si inginer dar am lucrat aici in constructi vreo 3 ani si acum sunt proiectant de 5 ani la o firma de metalomecanica.
    Are cineva vreo parere cam cet ar trebui sa cer?
    Cam de cet este nevoie pentru a traii decent in Bucuresti?
  • Moga Traian/03-02-2008
    Anunturile pentru job-uri ar foarte bine sa contina si o informatie despre salaraiu oferit. Ce rost are sa pierzi timpul mergand la 100 de interviuri si sa afli cand ajungi acolo ca primesti cu mult..mult mai putin decat iti doresti. Si angajatorul isi pierde vrema sa vada 100 de aplicanti din care poate numai 10 ar accepta oferta lui.
  • relu trofim/03-02-2008
    cred ca primul sunt eu pentru ca pe mine ma intereseaza,nu fac munca de voluntar,nu