ARTICOLE

Relatia angajat versus angajator in vremea crizei

Relatia angajat versus angajator in vremea crizei

Cred ca nu mai este un secret pentru nimeni faptul ca traim o perioada extrem de dificila si plina de provocari, la care nu ne-am gandit vreodata si pe care nimeni nu a prevazut-o in bugete, calcule, forecast-uri sau estimari.

Din fericire, incepem sa ne adaptam si, mai mult decat atat, ne gandim la solutii. Consider ca cea mai potrivita atitudine in aceste momente este chiar proactivitatea, chiar daca ea nu mai inseamna acum sa ii vinzi ceva unui client, de exemplu. Insa ii poti fi alaturi si puteti gasi impreuna alte modalitati prin care sa colaborati, sustinandu-va reciproc in cele mai grele momente.

Acelasi lucru se aplica si relatiei angajat-angajator.

Este clar pentru toata lumea ca o perioada companiile vor trece prin momente cel putin dificile si o data cu ele si angajatii. Unele business-uri sunt in pericol, ca atare focusul este acum sa supravietuiasca si sa mearga mai departe chiar si cu indicatorul “pe rosu”.

Angajatii trebuie sa inteleaga acest context si sa incerce sa sustina cat pot compania pentru ca, la final de drum sa se regaseasca tot impreuna. Desigur, vom avea parte, din pacate, si de concedieri si de restrangeri de business-uri sau desfiintari si retrageri de companii. Insa, atat cat tine de fiecare dintre noi este indicat sa facem un front comun pentru ca acum, mai mult ca oricand interesul este comun: supravieturirea.

Asadar, asteptam din partea angajatorilor:

- sa isi sustina cat pot angajatii, sa le traseze sarcini clare, sa comunice cu ei deschis si eficient si sa ii cointereseze. Uneori, creativitatea se naste chiar in situatii de criza! Chiar daca va fi nevoie sa se faca reduceri salariale sau de program de lucru sau realocari pe proiecte, atata vreme cat acestea sunt comunicate clar, angajatii vor intelege si vor reactiona pozitiv, pentru ca si ei isi doresc sa ramana in companie.

Angajatii ar fi bine:

- sa fie implicati, responsabili, proactivi si creativi. Daca firma va supravietui si va merge mai departe, toata lumea va avea de castigat.

Desigur, au aparut anumite “compromisuri” pe care trebuie sa le facem cu totii.

Pentru unele companii, munca remote a fost unul dintre ele desi studiile au dovedit ca echipele virtuale pot avea un impact imens asupra afacerilor determinand chiar o crestere constanta a cifrei de afaceri. Acum suntem cu totii nevoiti sa lucram de acasa insa acest lucru nu inseamna ca aceasta va fi regula de acum incolo. Insa, lasa o portita pentru a flexibiliza programul de lucru mai ales daca productivitatea oamenilor creste, in loc sa scada.

Flexibilizarea programului a fost o nevoie des exprimata in programele de diagnoza organizationala pe care ABC Human Capital le-a derulat si s-a regasit des in recomandarile noastre, acolo unde structura organizatiei a permis acest lucru.

Cu totii trebuie sa ne reinventam in aceasta perioada si sa redefinim linii de business.

Efortul este comun si va fi de durata. Insa conteaza cat de mult ne implicam si ne sprijinim unii pe altii pentru a avea continuitate atat noi cat si companiile in care activam.

Autorul articolului: Corina Diaconu, Managing Director al agentiei de recrutare ABC Human Capital.