ARTICOLE

Ponturi pentru negocierea salariului la angajare

Ponturi pentru negocierea salariului la angajare

Dupa ce au trecut cu brio de interviul de angajare, multi dintre candidati mai au de parcurs o etapa inainte de a se alatura echipei de la noul job: negocierea salariului. Pentru unii dintre ei, aceasta etapa poate fi dificila, mai ales daca este primul serviciu sau daca sunt persoane introvertite, care nu-si cer cu usurinta drepturile, din teama de a nu fi criticate sau respinse. Din fericire, exista tehnici care pot fi utilizate pentru obtinerea rezultatului dorit.

Succes sau esec? Negocierea salariului depinde de candidati!

Documentarea: a solicita salariul dorit nu este ceva gresit, din contra, ea dovedeste ca persoanele in cauza isi cunosc abilitatile si ca nu sunt dispuse sa faca acest compromis de a-si oferi serviciile la un pret mai mic decat o impune valoarea personala. Totusi, inainte de a se prezenta la interviul final, care implica si negocierea unui salariu, este absolut necesara o minima documentare, pentru a vedea daca pretentiile salariale sunt justificate.

Se va tine cont in studiul pietei de nivelul salarial din domeniul si din zona respectiva (spre exemplu, salariile din Bucuresti nu se compara, de obicei, cu cele din zonele mici de provincie, chiar daca este vorba despre acelasi domeniu si chiar despre un job similar).

Cu temele facute: autoanaliza este utila nu numai la angajare, ci si in restul activitatilor. Este important ca fiecare persoana sa-si cunoasca bine locul si potentialul. Cu aceasta siguranta, oamenii pot intoarce anumite intrebari sau situatii in favoarea lor.

Anumiti specialisti in Resurse Umane au punctat deseori ca un candidat aflat fata in fata cu angajatorul nu trebuie sa lanseze o anumita valoare a salariului, pana nu primeste indicatii referitoare la intervalul minim si maxim in care se situeze.

Increderea in sine, in discurs, in potentialul propriu al viitorului angajat il pot „misca” pe angajator in sensul dorit. Acesta poate intelege din comportamentul candidatului ca increderea nu-i va fi pusa la indoiala, avand de-a face cu un angajat care-si va folosi aceleasi atuuri si in bunul mers al firmei.

Flexibilitatea, o calitate cheie

Profesionisti, nu amatori: oricat de trist ar suna, pe angajatori nu-i intereseaza cheltuielile de acasa ale angajatilor. De aceea, construirea unui discurs de negociere in jurul acestui punct va fi din start descalificabil. Atentia solicitarii ar trebui realizata avand drept punct cheie valoarea angajatului, potentialul sau de a lua parte la bunul mers si la dezvoltarea unei afaceri.

Potrivit Financer, in orice directie ar curge negocierea, este important pentru candidati sa fie flexibili. Daca, spre exemplu, se ofera posibilitatea unor beneficii (asigurare de sanatate, tichete cadou, bonusuri) fara a se tine cont insa de dorinta salariala a candidatilor, acestia vor trebui sa ia cea mai buna decizie intr-un timp scurt. Poate un beneficiu dintre cele expuse este mai important, intr-un anumit moment, decat o suma marita. Atentia si flexibilitatea ii vor ajuta pe posibilii angajati sa obtina ceea ce-si doresc, chiar si sub o alta forma.

In acele cazuri in care salariul prezentat in oferta este mult mai mic decat asteptarile si dorintele candidatilor, acestia pot motiva ca angajarea lor nu va avea loc in acele conditii, fara a se mai pierde timp de ambele parti.