ARTICOLE

Revigoreaza-ti jobul dupa sarbatorile de iarna

Revigoreaza-ti jobul dupa sarbatorile de iarna

Perioada sarbatorilor de iarna presupune, pe langa petrecerea timpului alaturi de familie, respectarea traditiilor de Craciun si distractia de Revelion, o perioada de odihna si energizare, pentru a te reorganiza. Profita de starea de revigorare a mintii pentru a te intoarce in forma la job.

1. Ia decizii in legatura cu jobul

Cat timp ai fost in concediul de iarna, ai privit dintr-o noua perspectiva jobul. Poate ai vazut altfel micile probleme, ai luat poate unele hotarari. Orice aspect la care te-ai gandit in perioada sarbatorilor de iarna in legatura cu jobul merita notat, pentru a genera ulterior o decizie productiva.

2. Inlocuieste activitatile de rutina de la job

Adesea, rutina de la job este o piedica in calea dezvoltarii personale si implicit a dezvoltarii carierei. Dupa o perioada de stat departe de locul de munca, poti privi obiectiv jobul si poti sa iti dai seama ce activitati de rutina pot fi inlocuite. Poti face o analiza a jobului, notand activitatile de rutina si importanta lor, pentru a vedea ulterior la care dintre ele poti renunta si cu ce este mai bine sa le inlocuiesti. 

3. Descopera factorii de stres de la job

Revenirea la job dupa vacanta de iarna este un bun prilej de a descoperi care sunt lucrurile generatoare de tensiune si stres. Cu cat esti mai relaxat dupa concediu, cu atat vei fi mai lucid la job cu privire la activitatile, colegii, situatiile care iti provoaca stres.

Esti mai calm si poti lua decizii bune cu privire la eliminarea factorilor care creeaza tensiune si care te impiedica sa iti faci bine jobul, ba mai mult, te obosesc si iti influenteaza negativ interactiunile cu cei din jur.

4. Stabileste limite pentru a-ti eficientiza munca

Daca vei privi reintoarcerea la job intr-un an nou ca pe un inceput al dezvoltarii carierei proprii, vei avea ocazia sa iti reorganizezi munca. Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa te implici in toate proiectele pe care le desfasoara departamentul la care lucrezi. Stabileste niste limite si prioritati la job, pentru a putea sa faci fata cu succes provocarilor.

Discuta eventual cu managerul lista de prioritati si fa-l sa inteleaga punctul tau de vedere cu privire la jobul pe care il ai si la influenta acestuia asupra intregii organizatii. Din momentul in care ai un rol bine stabilit, vei sti care sunt limitele si ce este mai important la job.