ARTICOLE

Cum gestionezi promovarea

Cum gestionezi promovarea

Promovarea in cadrul companiei in care lucrezi de o perioada buna de timp este intotdeauna un motiv pentru a sarbatori, cu atat mai mult cu cat avansarea a constituit prioritatea no. 1. E timpul sa inviti colegii sau prietenii in oras, sa te bucuri impreuna cu cei care te-au sustinut pe parcursul acestei lupte profesionale. Este insa promovarea doar motiv pentru a sarbatori? Trebuie sa iti gestionezi doar bucuria sau sentimentul de satisfactie, care uneori, poate lua forme prea entuziaste?

Adeseori, dupa ce primul val de euforie a trecut, poti intra intr-o stare de stres. Brusc, realizezi ca te vei confrunta cu o multitudine de provocari carora nu stii cum le vei face fata: gestionarea noilor responsabilitati, a asteptarilor managementului superior si celor din echipa ta si, nu in ultimul rand, a invidiei celor care si-ar fi dorit postul tau. Pentru a depasi cu succes acest “al doilea val” al incertitudinii si nesigurantei, trebuie sa iti conturezi de la bun inceput o “strategie de atac”. Iata cateva dintre punctele-cheie pe care trebuie sa le ai in vedere:

i). Castiga respectul si increderea echipei. Promovarea in interiorul organizatiei poate avea si un dezavantaj: colegii te cunosc de multa vreme, au tendinta de a te considera in continuare “unul de-al lor” si chiar iti pot contesta autoritatea. Pentru a o castiga, trebuie sa construiesti un climat de respect si incredere reciproca in cadrul departamentului. De aceea, trebuie sa apreciezi si sa profiti de experienta echipei, sa o sustii si sa ii ceri suportul in proiectele curente. Nu in ultimul rand, trebuie sa eviti excesul de zel, deoarece aceasta atitudine va fi receptata negativ de subordonati si, adeseori, de superiori.

ii). Comunica. Capacitatea de a comunica eficient este una dintre abilitatile care contribuie la succesul unui nou manager. Importanta acesteia este de multe ori sesizata in situatiile de criza sau in cele “iesite din comun”, cum este si cea creata de noua ta promovare. Informatiile pe care le primesti in acest caz sunt, cel putin la inceput, destul de sarace sau “cenzurate” de catre emitatori. De aceea, este o idee inspirata sa gasesti surse alternative de informare, incercand sa deschizi canale de comunicare directe cu angajatii, clientii si partenerii de afaceri. Astfel, vei sti cu exactitate in ce stare se afla afacerea (departamentul) si ce trebuie sa faci pentru a indeplini asteptarile managerului care te-a promovat.

iii). Cere feedback. Feedback-ul face parte din strategia de comunicare, dar poate fi considerat, datorita importantei sale, un “reper” de sine statator. Feedback-ul referitor la prestatia in calitate de manager, venit din partea managementului superior si a subordonatilor, este crucial in primele luni de la “investire”. El te ajuta sa te autoevaluezi realist si iti poate arata ce trebuie sa ajustezi si in ce mod, pentru a deveni un veritabil performer.

iv). Profita de experienta celor mai buni. Desigur ca ai fost promovat si datorita rezultatelor obtinute, dar noua pozitie de conducere este mult mai complexa si de aceea nu te poti baza intotdeauna pe experienta trecuta. Pentru a te adapta mai bine la noile cerinte, ar trebui sa stabilesti legaturi amicale cu manageri de succes din domeniul tau de activitate si sa profiti de sugestiile acestora, in cazul in care nu ai gasit deja un mentor.

v). Deciziile conteaza. Pana a fi promovat, era important sa executi bine sarcinile jobului. Acum conteaza sa iei decizii bune. Desi la inceput este prudent sa nu iei decizii radicale, trebuie sa acumulezi intr-un timp scurt informatiile necesare pentru a putea lua decizii corecte si responsabile. Chiar daca membrii echipei nu s-au obisnuit inca cu ideea ca acum esti manager, deciziile tale trebuie sa fie ghidate in primul rand de obiectivele afacerii si nu de relatiile de amicitie sau de animozitatile personale.

Gestionarea propriei promovari este un prim test pentru un nou manager, de rezultatul caruia poate depinde nu doar jobul curent, ci chiar viitoarea cariera.