Totul despre KRUK sau cum sa scapati de clisee

ARTICOLE

Totul despre KRUK sau cum sa scapati de clisee

Totul despre KRUK sau cum sa scapati de clisee

Transferarea unei datorii către o firmă specializată în recuperarea creanţelor este o practică adânc înrădăcinată în lumea finanţelor; bănci, societăţi financiare nebancare, companii de utilităţi sau de telefonie mobilă preferă să vândă datoriile pe care le au unii clienţi, în loc să-şi bată capul să recupereze ele însele banii. Aşa că intră în scenă firmele de colectare debite.

Din păcate, în România, există un curent de opinie, destul de limitat,  prin care astfel de companii sunt considerate un fel de sperietori: oamenii răi care vin să-ţi ia din salariu şi să-ţi dubleze datoria. Fiind printre marii jucători de pe această piaţăste adesea auzim vorbindu-se vrute şi nevrute despre KRUK România.  Cât e adevăr şi cât este exagerare şi dezinformare?  

Iată, pe scurt, 5 elemente concrete care vă pot ajuta să faceţi diferenţa între realitate şi prejudecăţi:

  • Este o firmă internaÅ£ională, face parte dintr-un grup financiar cu vechime în Europa ÅŸi cu o prezenţă solidă în ţări ca Germania, Spania, Italia, Luxemburg, Marta, Polonia, Cehia ÅŸi Slovacia. De aceea, activitatea ÅŸi modul de operare sunt la standarde internaÅ£ionale, cu respectarea riguroasă a normelor în vigoare.
  • Când preiau dosarul unui client cu datorii, reprezentanÅ£ii firmei analizează atent situaÅ£ia acestuia: istoricul, veniturile, fluctuaÅ£iile de venit, dacă este cazul, nivelul datoriei, vechimea acesteia, astfel încât să poată creiona un tablou cât mai exact. Accentul se pune pe rezolvarea amiabilă a situaÅ£iei neplăcute în care se află clientul.
  • Clientului i se prezintă o ofertă de achitare a datoriilor cât mai potrivită situaÅ£iei sale. Nu se lucrează cu un tipar, cu o reÅ£etă universală aplicabilă tuturor. Fiecare ofertă Å£ine cont de o mulÅ£ime de factori legaÅ£i de respectiva persoană cu datorii. Practic, fiecare ofertă este personalizată, pentru că niciodată un caz nu seamănă cu celălalt. Apoi, urmează discutarea ofertei ÅŸi încercarea de a ajunge la o soluÅ£ie convenabilă clientului. Pentru a-i ajuta să-ÅŸi achite datoriile, nu de puÅ£ine ori clienÅ£ilor li se propune plata în tranÅŸe. Stabilirea ratelor se face de comun acord.
  • KRUK nu percepe dobânzi sau comisioane, aÅŸa cum în mod fals afirmă unii. Niciodată, datoria nu creÅŸte în procesul de colectare debite. Se ia în calcul doar datoria restantă preluată de la creditorul iniÅ£ial, KRUK nu aplică dobânzi, comisioane sau cine ÅŸtie ce alte taxe. Pot fi cazuri în care diferenÅ£a dintre suma împrumutată sau restanta la plată ÅŸi suma datorată să fie destul de mare, dar este vorba despre costuri adiÅ£ionale impuse de creditorul iniÅ£ial, nu de cel care a preluat, prin cesiune, datoria.
  • Poprirea pe salariu se face doar în ultimă instanţă, după epuizarea tuturor posibilităţilor de rezolvare a datoriei pe cale amiabilă, printr-un plan de eÅŸalonare. Această situaÅ£ie, nedorită de nimeni, poate să apară în cazul în care clientul refuză oferta care i se face, nu este cooperant, nu are bunăvoinţă ÅŸi, mai mult decât atât, încearcă să evite contactul cu reprezentanÅ£ii companiei. De asemenea, dacă clientul încheie un angajament de plată, pe care nu îl respectă, se poate ajunge la poprirea pe salariu. Acest demers are loc prin intermediul unui executor judecătoresc.