ARTICOLE

Totul despre KRUK sau cum sa scapati de clisee

Totul despre KRUK sau cum sa scapati de clisee

Transferarea unei datorii către o firmă specializată în recuperarea creanţelor este o practică adânc înrădăcinată în lumea finanţelor; bănci, societăţi financiare nebancare, companii de utilităţi sau de telefonie mobilă preferă să vândă datoriile pe care le au unii clienţi, în loc să-şi bată capul să recupereze ele însele banii. Aşa că intră în scenă firmele de colectare debite.

Din păcate, în România, există un curent de opinie, destul de limitat,  prin care astfel de companii sunt considerate un fel de sperietori: oamenii răi care vin să-ţi ia din salariu şi să-ţi dubleze datoria. Fiind printre marii jucători de pe această piaţăste adesea auzim vorbindu-se vrute şi nevrute despre KRUK România.  Cât e adevăr şi cât este exagerare şi dezinformare?  

Iată, pe scurt, 5 elemente concrete care vă pot ajuta să faceţi diferenţa între realitate şi prejudecăţi:

  • Este o firmă internaţională, face parte dintr-un grup financiar cu vechime în Europa şi cu o prezenţă solidă în ţări ca Germania, Spania, Italia, Luxemburg, Marta, Polonia, Cehia şi Slovacia. De aceea, activitatea şi modul de operare sunt la standarde internaţionale, cu respectarea riguroasă a normelor în vigoare.
  • Când preiau dosarul unui client cu datorii, reprezentanţii firmei analizează atent situaţia acestuia: istoricul, veniturile, fluctuaţiile de venit, dacă este cazul, nivelul datoriei, vechimea acesteia, astfel încât să poată creiona un tablou cât mai exact. Accentul se pune pe rezolvarea amiabilă a situaţiei neplăcute în care se află clientul.
  • Clientului i se prezintă o ofertă de achitare a datoriilor cât mai potrivită situaţiei sale. Nu se lucrează cu un tipar, cu o reţetă universală aplicabilă tuturor. Fiecare ofertă ţine cont de o mulţime de factori legaţi de respectiva persoană cu datorii. Practic, fiecare ofertă este personalizată, pentru că niciodată un caz nu seamănă cu celălalt. Apoi, urmează discutarea ofertei şi încercarea de a ajunge la o soluţie convenabilă clientului. Pentru a-i ajuta să-şi achite datoriile, nu de puţine ori clienţilor li se propune plata în tranşe. Stabilirea ratelor se face de comun acord.
  • KRUK nu percepe dobânzi sau comisioane, aşa cum în mod fals afirmă unii. Niciodată, datoria nu creşte în procesul de colectare debite. Se ia în calcul doar datoria restantă preluată de la creditorul iniţial, KRUK nu aplică dobânzi, comisioane sau cine ştie ce alte taxe. Pot fi cazuri în care diferenţa dintre suma împrumutată sau restanta la plată şi suma datorată să fie destul de mare, dar este vorba despre costuri adiţionale impuse de creditorul iniţial, nu de cel care a preluat, prin cesiune, datoria.
  • Poprirea pe salariu se face doar în ultimă instanţă, după epuizarea tuturor posibilităţilor de rezolvare a datoriei pe cale amiabilă, printr-un plan de eşalonare. Această situaţie, nedorită de nimeni, poate să apară în cazul în care clientul refuză oferta care i se face, nu este cooperant, nu are bunăvoinţă şi, mai mult decât atât, încearcă să evite contactul cu reprezentanţii companiei. De asemenea, dacă clientul încheie un angajament de plată, pe care nu îl respectă, se poate ajunge la poprirea pe salariu. Acest demers are loc prin intermediul unui executor judecătoresc.