ARTICOLE

Top 5 aspecte de care sa tii cont, ca sa sporesti productivitatea angajatilor

Top 5 aspecte de care sa tii cont, ca sa sporesti productivitatea angajatilor

Cea mai importanta resursa a unei companii sunt angajatii. Probabil stiai acest lucru, insa ai idee cat de important este sa le oferi angajatilor posibilitatea de a se dezvolta? In acest mod, vor deveni mai productivi si vor fi resurse de nepretuit pentru companie. Un angajat productiv este un angajat care beneficiaza de toate conditiile si care simte cu adevarat ca face parte din organizatie, iar ideile sale sunt ascultate si luate in considerare. In cele ce urmeaza, iti prezentam cinci aspecte de care sa tii cont, pentru a spori productivitatea angajatilor.

1. Acorda-le altfel de beneficii extrasalariale

Stiai ca angajatii moderni nu mai sunt stimulati doar de partea financiara sau de beneficiile materiale pe care le poti oferi? Ei au nevoie de mai mult decat atat, cum ar fi sprijinul pentru a se dezvolta personal si profesional si un mediu de lucru sigur. De aceea, ar fi bine sa pui in aplicare conceptul de people centricity si sa regandesti spatiile de birouri, astfel incat sa asigure protectia sanitara si sa incurajeze interactiunea dintre angajati.

2. Regandeste experienta de lucru

Productivitatea angajatilor este in stransa legatura cu experienta de lucru. Daca spatiul de lucru nu le ofera confortul necesar si posibilitatea de a mentine un echilibru intre viata personala si cea profesionala, atunci productivitatea nu va fi la cele mai inalte cote.

 

Un sondaj recent realizat de Genesis Property, compania fondata de antreprenorul Liviu Tudor, arata ca 63% dintre angajati considera ca existenta in apropierea biroului a unor parcuri si spatii verzi ar ajuta la o mai buna relationare cu colegii de birou si, implicit, la un confort sporit.

3. Investeste in tehnologii moderne

Tehnologia este de nelipsit intr-o companie care isi doreste sa le ofere angajatilor cele mai bune conditii pentru ca acestia sa fie productivi. De aceea, este important sa alegi echipamente de ultima generatie, in functie de specificul afacerii tale.

4. Construieste o politica de comunicare transparenta

Stii cat este de importanta comunicarea intr-o organizatie? Angajatilor trebuie sa li se dea sansa de a comunica si de a se implica in mod direct in toate procesele. Angajatii productivi sunt, in primul rand, angajati proactivi, care au idei si initiative, nu sunt doar executanti. Niciodata nu stii cine poate avea o idee excelenta, mult mai buna decat cea considerata ideala, in acel moment. De aceea, este necesara o politica de comunicare transparenta, cu ajutorul careia angajatii sa isi exprime atat ideile, cat si nemultumirile, pentru a se crea mediul de lucru ideal, care sa sprijine productivitatea.

5. Ofera angajatilor oportunitati de dezvoltare profesionala si umana

Nu in ultimul rand, este important sa le oferi angajatilor oportunitati de dezvoltare profesionala si umana. Un angajat productiv este un om ce are posibilitatea de a se dezvolta pe toate planurile, de a deveni cea mai buna versiune a sa. De aceea, la locul de munca, are nevoie de tot sprijinul necesar. Cand se dezvolta pe plan personal, acest lucru se va observa si in plan profesional. Ai grija de angajatii tai, oferindu-le acces la diverse cursuri si punandu-le la dispozitie toate resursele necesare.

 

Speram ca aceste sfaturi sa te ajute sa sporesti productivitatea angajatilor tai, indiferent de specificul companiei.

 

Sursa foto: Shutterstock