ARTICOLE

20 de ''trucuri'' pentru a-ti impresiona pozitiv seful

20 de ''trucuri'' pentru a-ti impresiona pozitiv seful
Fie ca vrei o marire de salariu, fie ca ca doresti o avansare, fie ca, pur si simplu, doresti sa fii apreciat, iata 20 de lucruri pe care poti sa le faci cu foarte putin efort pentru a avea rezultate considerabile!

1. Afla scopul organizatiei. Asigura-te ca esti pe aceeasi lungime de unda cu sefii tai si ca munca ta se desfasoara in directia de dezvoltere pe care ei si-o doresc.

2. Afla criteriile dupa care esti evaluat. Afla cu exactitate care sunt caracteristicile si abilitatile pe care ei le apreciaza la un angajat. Pune in evidenta calitatile pe care le detii si pe care ei si le doresc.

3. Fii omul de baza. Asta inseamna in primul rand sa te tii de promisiuni. Si mai mult decat atat: depaseste asteptarile, facand mai mult decat promiti si cu mult inainte de termen.

4. Fii o sursa de enegie pozitiva. Nu critica, nu te plange! Motiveaza-ti echipa! Fii persoana pe langa care oricine ar vrea sa stea.

5. Ajuta-ti seful sa faca o impresie buna. Fa-ti treaba cu profesionalism - un angajat bun este o imagine buna pentru seful sau.

6. Cauta solutii. Asuma-ti responsabilitatea pentru greselile tale si, in loc sa arunci vina pe altcineva, mai bine propune o iesire din situatia creata. Arata ce ai invatat din fiecare greseala.

7. Fii organizat. Stabileste ce ai de facut in ziua urmatoare inainte de a pleca de la birou. Organizeaza-ti activitatile in ordinea importantei. Pare un ''truc'' simplist, dar are rezultate vizibile.

8. Fii punctual. Sa ajungi la munca si la intalniri la timp dovedeste ca esti entuziasmat de ceea ce faci si esti o persoana de incredere pe care ceilalti se pot baza.

9. Cauta singur solutii. Nu alerga la seful tau cu fiecare problema pe care o intampini. Daca nu poti lua o hotarare, asigura-te ca te prezinti la el cu macar o solutie.

10. Deschide-ti orizonturile. Profita de posibilitatile pe care ti le ofera compania. Inscrie-te la training-uri si ofera-te voluntar pentru proiectele noi.

11. Fii informat. Mentine-te la zi cu informatiile din domeniul tau, aboneaza-te la o revista de specialitate(sau la newsletter-ele unui site din domeniul tau) si participa la evenimente si intalniri. Inscrie-te intr-un club specializat pe domeniul tau.

12. Fii la curent cu noile tehnologii. Orice inovatii ce tin de calculatoare, programele noi create, te pot ajuta sa fii cu un pas inaintea celorlalti. Invata mereu ceva nou si imbunatateste-ti abilitatile de operare.

13. Fii diplomat. Vorbeste-ti de bine colegii si nu te amesteca in barfele de la birou.

14. Fii flexibil. Schimbarile sunt inevitabile. Iar adaptarea din mers este de preferat unei minti inchise si unei mentalitati rigide.

15. Ai grija de sanatatea ta. Daca esti cu sanatatea sau cu nervii la pamant va fi imposibil sa functionezi la capacitate maxima. Iar de cele mai multe ori ne sabotam singuri prin lipsa de somn, prin alimentatia incorecta si nervii facuti aiurea.

16. Ocupa-te de viata personala dupa program. Folosindu-ti colegii pe post de psihologi trerapeuti si fiind mereu cu capul la alte probleme decat cele legate de munca, risti sa scazi productivitatea intregii echipe, lucru ce va fi usor de observat de catre sefi.

17. Nu-ti fa doar datoria si atat. A face bine lucrurile scrise in fisa postului tau, iti mentine in siguranta jobul pe care il ai. Daca vrei sa avansezi in cariera si pe scara ierarhica trebuie sa faci mai mult decat atat.

18. Invata sa joci in echipa. Fii empatic, intelege-ti si ajuta-ti colegii trecand peste antipatiile personale. Faptul ca esti un bun coleg e o calitate care valoreaza mult in ochii sefului.

19. Mai ia o pauza din cand in cand. O minte limpede te va ajuta sa-ti faci treaba in jumatate din timpul necesar atunci cand esti stresat si obosit.

20. Arata-te promovabil. Dar nu lasa se se vada ca nu doresti decat sa promovezi prin orice mijloace si metode. E cea mai urata imagine pe care poate sa o aiba un angajat.

Unele ''ponturi'' par mai usor de indeplinit, altele mai greu, insa depinde de fiecare sa gaseasca o combinatie care sa i se potriveasca din cele 20 de metode de a dobandi o imagine mai buna din punct de vedere profesional..