ARTICOLE

Cum sa cresteti numarul de CV-uri aferente anuntului dumneavoastra

V-ati convins deja despre eficienta raportului rezultate costuri pentru cazul recrutarii online. Diferenta majora fata de media traditionala in cazul recrutarii online prin Myjob este reprezentata de costuri. Un anunt publicat pe Myjob atrage aproape instant dupa sine un numar mare de candidaturi. Dupa cum stiti deja, CV-urile de la Myjob sunt previzualizate si aprobate individual de catre Serviciul Asistenta Clienti iar dumneavoastra le veti primi deja sortate in contul dumneavoastra. Marea intrebare este insa: „ce puteti face pentru a maximiza numarul de candidati ideali care aleg sa isi depuna CV-ul in contul dumneavoastra”?

In primul rand puteti sa oferiti cat mai multe informatii

Atunci cand publicati un anunt, nu uitati sa completati campul „Descrierea firmei”. Puteti alege sa ascundeti numele companiei, dar in acest caz numarul de candidaturi pe care il veti primi va scadea considerabil. Daca un recrutor asteapta de la un candidat respectabil o scrisoare de intentie cat mai personalizata si de calitate, este echitabil ca recrutorul sa recomande compania in fata candidatului. Puteti recomanda compania dumneavoastra oferind o descriere cat mai detaliata in acest camp. Vestea buna este ca odata ce veti concepe aceasta descriere si o veti insera, ea va ramane salvata si urmatorul anunt va avea precompletat campul respectiv. Puteti folosi acest spatiu pentru a pune la dispozitie candidatilor link-uri catre site-ul oficial al companiei.

Salariul oferit = numar mare de CV-uri primite

Statisticile arata ca anunturile de pe Myjob cu campul salariu completat atrag mai multi candidati. Rationamentul este foarte simplu: daca doriti sa cumparati ceva, prima oara intrebati „cat costa?” si nu „ce face?” (aplicabil si in cazul candidatilor). Daca politica de HR a companiei nu va permite sa spuneti exact care este salariul oferit puteti introduce o oferta mai generala (ex: 500-800 Euro/luna, negociabil in functie de experienta si pregatire). Pe langa deschiderea pe care o aratati fata de candidati, castigati o resursa foarte importanta: timp. Publicand salariul oferiti faceti loc selectiei naturale: candidatii nepotriviti nu vor mai candida (sau vor candida intr-un numar mult mai mic) la anuntul dumneavoastra.


Cerinte cat mai specifice

In cazul in care candidatul cautat trebuie sa indeplineasca cerinte specifice, mentionati-le. Sa spunem ca recrutati un programator cu experienta. Aveti la dispozitie doua modalitati de a completa campul „Cerinte post”: a) fie mentionati ca sunteti in cautarea unui programator cu experienta fie b) publicati lista cu toate limbajele pe care le cautati la candidatul ideal. Asadar: oferiti candidatilor sansa de a se autoevalua atunci cand decid sa isi depuna CV-ul la anuntul companiei dumneavoastra.