ARTICOLE

Ce cauta cu adevarat angajatorii si cum sa te pregatesti pentru un interviu

Urmeaza sa mergi la un interviu si vrei sa stii ce gandesc cu adevarat oamenii de HR? Afla ce conteaza cu adevarat pentru acestia si cum incearca sa te descoasa fara sa-ti dai seama, precum si ce te ajuta sa ai mai mult succes in cadrul unui interviu.

Testele, un factor decisiv

Cele mai multe companii iti vor da diverse teste pentru a vedea cum te descurci in diferite situatii. Pot fi teste pe care sa le efectuezi acasa, fara presiune, sau teste pe care le dai chiar la sediul firmei. Rezultatele la aceste teste sunt, de cele mai multe ori, un factor decisiv pentru companie.

Pun intrebari capcana

De cele mai multe ori, in timpul interviului, oamenii de HR iti vor pune intrebari capcana, al caror raspuns este putin probabil sa-l cunosti. Scopul acestor intrebari nu este sa te puna in dificultate ci sa vada cum te descurci in situatii imprevizibile si ce ai face daca ai fi angajat si ar trebui sa te descurci cu un lucru nou despre care nu stii nimic.

Originalitatea, foarte importanta

Persoanele care sunt pregatite cu raspunsuri standard la intrebarile de interviu sunt mai putin apreciate decat cele care dau raspunsuri originale, deoarece acestea din urma arata autenticitate si incredere in fortele proprii. Raspunsurile trebuie sa fie sincere si autentice.

Realizarile si potentialul, mai importante decat ceea ce stii

Pentru multi angajatori este mai important ceea ce a realizat candidatul pana in prezent si ce potential are in viitor, decat ceea ce stie in momentul interviului. Aproape orice persoana a avut cel putin o realizare in plan profesional, chiar daca abia a iesit de pe bancile facultatii. De exemplu un proiect in cadrul unui internship este o realizare. Este important sa-ti dai seama care sunt realizarile tale pe plan profesional si sa vorbesti despre ele in cadrul interviului. De asemenea, capacitatea de a invata lucruri noi si potentialul de care dai dovada este mai important decat cunostintele acumulate pana in prezent.

Vor sa stie cu ce iti ocupi timpul liber

Oamenii de succes sunt intotdeauna persoane active. Acestea fac intotdeauna lucruri noi. Au pasiuni de care se ocupa, merg constant la cursuri de perfectionare si nu isi pierd weekendurile in fata televizorului.

Trebuie sa existe chimie

La fel ca in orice relatie, ca lucrurile sa functioneze trebuie sa existe o chimie intre angajati si angajatori. Nimeni nu iti va spune asta insa toti o gandesc. Recunoaste! Si tu faci asta cand iti cauti un loc de munca. Nimeni nu poate lucra in conditii civilizate timp de minim opt ore alaturi de o persoana pe care nu o plac.

Vor sa arati ca esti determinat

Orice spui despre tine in cadrul interviului conteaza si le poate arata oamenilor de HR daca esti o persoana determinata, motivata sau nu. Cei care pun pasiune in ceea ce fac, au mari sanse sa atinga succesul, spre deosebire de cei care muncesc doar pentru a castiga niste bani. Fiecare persoana are ceva ce o motiveaza sa aleaga o anumita cale. Pe tine ce te motiveaza?

Vor sa-ti auda povestea

Persoanele active, care au realizari in viata si stiu ce isi doresc sa faca mai departe au povesti de spus. Poate fi despre timpul petrecut in facultate si lucrurile pe care le-ai invatat si te-au ajutat sa cresti, despre un hobby la care muncesti de ceva vreme sau despre experienta de lucru acumulata in timp. Ideea e sa ai o poveste de spus, insa una scurta si captivanta, nu una plina de lucruri neinsemnate si plictisitoare.