ARTICOLE

Cum cresteti moralul angajatilor

Stabilirea unui climat de incredere si motivare in randul angajatilor este esential intr-o afacere, indiferent de perioada si cu atat mai mult acum, in criza, cand oamenii clacheaza mai usor.

O mare parte din motivele care au dus la cresterea productivitatii au la baza entuziasmul. Multi angajati merg la job in mod automat, urandu-si sefii, monotonia sau munca pe care o au de facut, fara a fi mandri sau a fi pasionati de ceea ce implica apartenenta la o anumita organizatie si la un anumit tip de post. Exista o serie de aspecte care tin de cultura organizationala si care afecteaza moralul angajatilor si, implicit, capacitatea acestora de a-si duce sarcinile la bun sfarsit.

Lideri care nu servesc ca exemplu

Sefii sau liderii din organizatie care nu sunt in armonie cu suborodatii lor, in limitele bunului simt si care nu creeaza macar iluzia unui climat democratic, duc la scaderea moralului intregii echipe.

Planificarea carierei si a succesiunii este nula
 
Cei mai multi CEO si manageri provin din industrii si companii competitive. Angajatii isi pun problema ca, adesea, sunt folositi ca rampa de lansare pentru sefi, care acorda mai multa atentie posibilitatilor lor de promovare decat dezvoltarii departamentului, mai ales dupa ce lasa totul in urma.

Concurenta dintre departemente

Intrecerea este buna, insa pana la o anumita limita, la urma urmei toti angajatii, indiferent de zona si domeniul de lucru, apartin aceleiasi companii, iar succesul ar trebui sa se imparta la toata lumea. In plus, o astfel de competitie sprijina aparitia de „bisericute”. Orice manager trebuie sa incerce sa depseasca un astfel de stadiu si sa se concentreze in a-si canaliza oamenii pentru atragerea de noi clienti, ceea ce este in beneficiul companiei si, implicit, al angajatilor sai.    
    
Cauzele care contribuie la influentarea moralului angajatilor sunt legate de:

  • organizatie
  • cultura organizationala
  • tipul de management.

Specialistii care cerceteaza aceasta zona a culturii de companie au determinat cinci factori care contribuie la moralul oamenilor cu locuri de munca intr-o anumita organizatie.

1. Primul factor decisiv il reprezinta managerul, care are un impact foarte mare asupra nivelului de loialitate al angajatilor unei companii. Oamenii nu parasesc organizatiile, ci managerii slabi. Manangementul organizational contribuie, adesea, la un moral scazut, care genereaza productivitate scazuta prin absenteism, intarzieri sau munca facuta prost. Este indicata crearea unor relatii cu angajatii prin interactiuni personale, ca un pas cheie pe care managerii il pot face in ridicarea moralului. Angajatii au nevoie de feedback pentru a-si intelege si indeplini bine sarcinile de serviciu.
    
2. Exista cateva aspecte care pot diminua scaderea moralului la salariati. Orice manager poate incepe prin achizitia de talente sau retentia lor. Persoanele capabile, care isi fac bine treaba si sunt multumite au, implicit, un moral mai ridicat si potential de a-i influenta si pe ceilalti membri ai echipei. Cautati persoanele care se potrivesc cel mai bine cu valorile culturale ale organizatiei! Angajarile pe baza aptitudinile dovedite de catre candidati sunt o cale spre succes si spre un moral ridicat al persoanelor din companie – se simt apreciate si fac ceea ce stiu mai bine. Aptitudinile nu sunt intersanjabile, in timp ce comportamentul este.         
    
3. Managerii privesc mai mult spre cei care nu isi fac treaba bine si uita sa le arate aprecierea celor care isi duc sarcinile pana la capat fara a necesita asistenta. Incercati sa va concentrati asupra ambelor tabere, astfel incat sa gasiti echilibrul necesar care mentine un nivel optim al moralului.
     
4. Pasiunea pentru domeniu este un deziderat al managerilor in ceea ce priveste oamenii aflati in subordine. Cand le place munca pe care o fac, oamenii tind sa uite alte dezavantaje si sa se incurajeze singuri. Fiti insa atenti pana unde se intinde coarda, pasiunea este buna, insa nu suplineste intr-atat de mult banii sau alte beneficii incat sa va bazati pe acest lucru pentru moralul angajatilor.
    
5. Feedback-ul si, in speta, comunicarea sunt elemente esentiale care fac diferenta atunci cand vine vorba despre moralul personelor care fac organizatia sa mearga mai departe. Oamenii evita sa dea semne evidente de nemultumire daca stiu ca pozitia le-ar fi amenintata, dar, in acelasi timp, fac inevitabil geseli care duc la scaderea ritmului de munca. Vorbiti cu angajatii, oferiti-le sprijin verbal si incercati sa empatizati cu acestia, iata niste pasi simpli care pot reduce stresul si salva moralul angajatilor.