ARTICOLE

4 semne ca esti un manager bun

Ai ajuns de curand intr-o pozitie de conducere si te intrebi daca esti sau nu un manager bun? Subalternii tai se lauda prietenilor ca au un bun manager sau tremura de fiecare data cand te vad? Stii sa ii motivezi sa fie mai buni sau rabufnesti cand unul dintre acesta face o greseala? Afla ce inseamna sa fii un sef bun daca iti doresti ca departamentul pe care il conduci sa fie unul de succes.

Lauda-ti angajatii


Un bun manager isi lauda angajatii cand realizeaza ceva sau cand isi ating obiectivele. Prin natura lor, oamenii apreciaza laudele. Cand sunt laudati, corpul elibereaza endorfine, substante chimice care induc o stare de fericire. Cu cat sunt mai fericiti si se simt mai apreciati, cu atat vor da mai mult randament la locul de munca.

Potrivit unui studiu efectuat de Harvard Medical School, s-a descoperit ca in cadrul companiilor in care oamenii se simt apreciati si primesc o critica constructiva, productivitatea a crescut cu 50%. In plus, angajatii care se simt apreciati si respectati nu au motive sa plece din companie.

Nu stii cum sa le arati recunostinta angajatilor? Cuvinte simple precum "multumesc", "bravo", "felicitari" sau "am incredere in tine" fac adevarate minuni. Premii simbolice precum "angajatul lunii" sunt de asemenea, motivationale pentru angajati si ii ajuta sa fie mai productivi.

Angajatii se opresc pe la tine pentru o discutie

Angajatii se opresc pe la tine pe la birou pentru o discutie care nu are legatura cu munca. Doar pentru a te intreba ce faci sau pentru a-ti ura o zi buna? Acest lucru arata ca relatia ta cu angajatii este una deschisa, iar acestia au incredere in tine. O relatie buna intre angajati si angajatori face minuni pentru companie, dar si pentru moralul tuturor celor care lucreaza in cadrul acesteia.

In plus, o relatie deschisa cu angajatii te ajuta sa descoperi din timp diverse probleme, daca acestia sunt multumiti de postul pe care-l ocupa sau daca sunt mai potriviti pe o alta pozitie, etc.

Ai incredere in angajatii tai

Nu trebuie sa fii obsedat de control. Deleaga din sarcinile tale angajatilor. Acest lucru nu numai ca iti va usura munca, insa ii va motiva pe acestia, deoarece isi dau seama ca ai cu adevarat incredere ei. Asadar, renunta la a mai face tu totul, crezand ca doar tu poti sa faci bine acele lucruri si deleaga din sarcinile tale angajatilor. In plus, vei avea mai mult timp sa te ocupi de dezvoltarea companiei.

Angajatii sunt responsabili

Daca mediul de lucru este unul neplacut, angajatii tind sa fie mai putin responsabili si sa amane cat mai mult rezolvarea task-urilor, sau vin mai tarziu la munca si gasesc orice pretext pentru a pleca mai devreme sau pentru a lipsi de la birou.

In schimb, daca mediul de lucru este unul placut si angajatii au incredere in manager, iar acesta ii trateaza cu respect, oamenii devin responsabili. Acestia vor veni la serviciu cu placere, au grija sa-si termine task-urile la timp si doresc sa se dezvolte si sa invete lucruri noi.

Te regasesti in descrierile de mai sus? Seful tau te apreciaza la adevarata ta valoare si stie cand sa te incurajeze sau sa te laude pentru efortul depus? Daca nu, nu strica sa arunci un ochi pe lista de anunturi de angajare de pe MyJob.ro.