ARTICOLE

7 motive pentru care CV-ul tau nu este citit si ce solutii ai

Ce audienta ai in minte atunci cand iti redactezi CV-ul? Pe cine incerci sa convingi ca ai un CV bun si esti profesionist?
 
Inainte de toate, un curriculum vitae nu il scrii pentru tine, pentru vreun “expert”, ci pentru un tip particular de cititor: un potential angajator. Si, ca orice om normal, presupui ca recrutorul este un tip dispus sa analizeze CV-ul si sa isi dea seama ca esti cel mai potrivit pentru job. Totusi, trebuie sa fii constient ca riscurile ca CV-ul tau sa nu fie citit sunt foarte mari. Invata cum sa redactezi un curriculum vitae, in functie de psihologia unui cititor tipic de CV-uri, in speta recrutorul.

1. Cei care citesc CV-urile sunt printre cei mai sceptici din lume. Ei stiu ca multe dintre documentele primite sunt “cosmetizate” prin exagerari, jumatati de adevaruri si formulari semnatice menite sa fie inselatoare. Adu-ti aminte ca un recrutor care citeste efectiv sute de CV-uri si cunoaste multe dintre tehnicile de infrumusetare a informatiilor din curriculum vitae.

  • Fii sincer in ceea ce scrii;
  • Ofera informatii concise si utile;
  • Redacteaza un CV aerisit, care sa permita recrutorului sa il parcurga rapid.

2. Cei mai multi dintre recrutori sunt intr-o dispozitie proasta, in niciun caz nu debordeaza de entuziasm. Au de citit 300 de CV-uri si nu primesc niciun ban in plus daca il citesc cap-coada si il periaza cu grija pe fiecare. Sunt presati de timp, plictisiti ca trebuie sa parcurga un nou curriculum vitae si mai degraba ostili decat empatici.

  • CV-ul tau nu trebuie sa depaseasca 2 pagini de informatii;
  • Trezeste interesul recrutorului – ofera date succinte si fa-l sa vrea sa afle mai multe.

3. Exista recrutori care citesc doar scrisoarea de intentie sau doar CV-ul. Daca trimiti CV-ul prin e-mail, nu il pune intr-o arhiva alaturi de portofoliul tau. Nimeni nu va sta sa deschida multiple documente ca sa ajunga la informatiile esentiale.
 
4. Verbele sunt bune in CV, exprima actiune si implicare. Insa recrutorii vaneaza mai nou cifre. Este indicat sa ai o serie de date cantitative in CV, exprimate in numere si procente. Totusi, nu face din CV-ul tau o insiruire de numere. Pastreaza echilibrul.

5.
Nimeni nu va citi CV-ul in detaliu – cu totii stim acest lucru. Recrutorul acorda 20 de secunde sau chiar mai putin unui document. Ei vor cauta informatii sigure mai intai, ca sa isi dea seama daca CV-ul merita analizat. De obicei acest informatii sigure se refera titluri de joburi si la studii (diplome sau cursuri). Unii se uita mai intai la perioadele dintre locurile de munca, altii la abilitati. Fiecare cititor are propriile prioritati dupa care se uita mai intai la un curriculum vitae.  

  • Trateaza fiecare sectiune a CV-ului cu seriozitate;
  • Noteaza informatii relevante, cu exemple care sa iti sustina afirmatiile.

6.
Cei mai multi manageri de resurse umane stiu ca organizatia nu se grabeste sa angajeze. Chiar daca sunt interesati de tine, nu iti vor spune imediat. Nu te vor suna imediat, chiar daca le place CV-ul tau.

  • Nu te astepta sa obtii imediat un loc de munca daca iti trimiti CV-ul la companie, fara ca aceasta sa aiba un anunt de angajare;
  • Ai rabdare, nu suna a doua zi dupa aplicare ca sa intrebi daca ti-au citit sau nu CV-ul.

7. Nu sunt interesati de obiectivul tau personal sau de cariera daca acesta nu coincide cu interesele companiei. Vor sa vada cum poti ajuta compania, cum poti, prin munca ta, sa o determini sa isi atinga obiectivele. Incearca sa introduci informatiile despre cum poti ajuta efectiv compania in campul de abilitati sau in realizarile pe care le-ai avut pana in prezent la diferite locuri de munca.