SENIOR INTERNAL AUDITOR - HEAD OFFICE DEPARTMENT

Banca Romaneasca

08-01-2015 | EXPIRA LA 07-02-2015

Job expirat

RESPONSABILITATI

• Conducts audits mainly for Head Office banking processes and activities using internationally accepted auditing standards, methods, procedures and means, as well as the internal methodologies etc
• Identifies process improvement opportunities, share best practices and develop audit programs with the objective to issue recommendations that strengthen internal controls’ framework.
• Identifies and assesses risk for audited activities and identifies controls in place to mitigate identified risks.
• Discusses the results from the performed audit activity with the management of the audited departments in order to ensure that there have been no misunderstandings or misinterpretations of facts.
• Prepares timely and complete reporting about the performed audits.
• Ensures the follow-up for the implementation of audit reports’ recommendations.
• Cooperates with other audit team members and ensures timely finalization of audit work assigned from planning until draft preparation of the audit report;


CERINTE

• Bachelor/Master’s degree (Economics or equivalent);
• Professional experience in financial or internal audit related activities for at least 5 years (relevant experience in auditing banking specific areas like: capital adequacy calculae, risk management analysis and/or reporting, corporate loans, treasury, financial reporting, etc);
• Very good computer skills;
• Professional certifications, in progress or obtained, are an advantage (ACCA, CIA, CRMA, CFSA, etc.);
• The candidate must be able to adapt fast and easy to a competitive and changing working environment;
• Prior experience for team coordination is an advantage
• Pro-active, adaptive, good presentation, strong communication and organizational skills
• Very Good/Excellent English language


BENEFICII OFERITE

Motivating salary package;
• Specific on-going training and support for professional training and certifications;
• Perspective for career development within the Bank and the NBG Group;
• A friendly and supportive team working environment.


DESCRIEREA FIRMEI

Cu o experienţă de 18 ani de activitate, Banca Românească oferă clienţilor săi o gamă largă de produse şi servicii pentru persoane fizice şi pentru corporaţii.

În octombrie 2003, cel mai mare grup financiar din Europa de Sud-Est, Grupul National Bank of Greece (NBG), a achiziţionat pachetul majoritar la Banca Româneasca S.A., deţinând în prezent 89,070% din capitalul social al acesteia. Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) este un alt acţionar important, deţinând 10,209% din capitalul social al băncii.

Prin susţinerea financiară a grupului, capitalul Băncii Româneşti s-a majorat substanţial, ajungând în prezent la aproximativ 200 milioane Eur. Banca Românească dispune de o reţea naţională formată din 134 de sucursale, din care 36 sunt situate în Bucureşti şi 6 centre de afaceri.

Grupul NBG este cel mai mare grup financiar din Republica Elenă fiind fondat în anul 1841 şi listat la Bursa de Valori din Atena încă din anul 1880. Începând cu octombrie 1999 este listat şi la Bursa de Valori din New York. Grupul NBG deţine o poziţie dominantă pe piaţa serviciilor financiare din Grecia, cu peste 1000 unităţi bancare în ţară şi în străinatate şi un portofoliu de 10 milioane de clienţi.

În afara activităţilor bancare specifice, Grupul National Bank of Greece desfaşoară în România o serie de alte operaţiuni în diverse domenii financiare. Dintre companiile mai reprezentative aflate sub controlul National Bank of Greece în România se numără: NBG Securities Romania, Societatea de asigurare - reasigurare GARANTA, NBG Leasing IFN S.A şi NBG Factoring Romania.