Department Manager Customer Services Back-Office

Banca Romaneasca

29-04-2014 | EXPIRA LA 29-05-2014

Job expirat

RESPONSABILITATI

- Ensure coordination of the centralized garnishment activity (setting the activity as per the laws applicable, handling garnishment notifications, ensuring garnishment execution, answering the garnishment requests to executors)

- Dormant account administration – monitoring balances and account movements, ensuring delivery of notifications to dormant account holders;

- Monitoring of movements on execution accounts held by executors;

- Monitoring the correct update of accounts in the core system and the correct execution of garnishments

- Investigates and timely ensures the drafting and issuing of answering letters to authorities

- Handles the relationship with specific providers (couriers, printing company, etc.)

- Ensure resources allocation for timely fulfilling the departments obligations/responsibilities

- Participates in projects related to the area of expertise (drafting General Terms and Conditions, proposing changes for procedures and policies related to garnishment and customer accounts administration, etc.)

- Performs control of department’s activity

- Recruit, evaluate, motivate and develop employees in his/her area of activity


CERINTE

- High level of English language, process management, people management

- University degree (preferably economics or law area) and at least 5 years’ experience in the same area (customer accounts and garnishments administration)


DESCRIEREA FIRMEI

Cu o experienţă de 18 ani de activitate, Banca Românească oferă clienţilor săi o gamă largă de produse şi servicii pentru persoane fizice şi pentru corporaţii.

În octombrie 2003, cel mai mare grup financiar din Europa de Sud-Est, Grupul National Bank of Greece (NBG), a achiziţionat pachetul majoritar la Banca Româneasca S.A., deţinând în prezent 89,070% din capitalul social al acesteia. Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) este un alt acţionar important, deţinând 10,209% din capitalul social al băncii.

Prin susţinerea financiară a grupului, capitalul Băncii Româneşti s-a majorat substanţial, ajungând în prezent la aproximativ 200 milioane Eur. Banca Românească dispune de o reţea naţională formată din 134 de sucursale, din care 36 sunt situate în Bucureşti şi 6 centre de afaceri.

Grupul NBG este cel mai mare grup financiar din Republica Elenă fiind fondat în anul 1841 şi listat la Bursa de Valori din Atena încă din anul 1880. Începând cu octombrie 1999 este listat şi la Bursa de Valori din New York. Grupul NBG deţine o poziţie dominantă pe piaţa serviciilor financiare din Grecia, cu peste 1000 unităţi bancare în ţară şi în străinatate şi un portofoliu de 10 milioane de clienţi.

În afara activităţilor bancare specifice, Grupul National Bank of Greece desfaşoară în România o serie de alte operaţiuni în diverse domenii financiare. Dintre companiile mai reprezentative aflate sub controlul National Bank of Greece în România se numără: NBG Securities Romania, Societatea de asigurare - reasigurare GARANTA, NBG Leasing IFN S.A şi NBG Factoring Romania.