ARTICOLE

Respecta codul bunelor maniere pentru siguranta jobului tau

Respecta codul bunelor maniere pentru siguranta jobului tau

Exista reguli nescrise ale unei bune conduite la job de care trebuie sa tii cont pentru a te integra cu usurinta in colectiv. Chiar daca nu sunt mentionate in Regulamentul de Ordine Interioara sau in fisa postului, orice incalcare a lor iti poate prejudicia atat imaginea, cat si cursul carierei sau, uneori, te poate costa chiar jobul. Desi s-ar putea sa nu ti se atraga atentia, fiecare abatere poate fi luata in calcul. Cum nimeni nu-si doreste colegi necivilizati la job, tine cont de urmatoarele reguli:

1. Nu umbla in hartiile altcuiva! Nici tie nu ti-ar conveni sa-ti rasfoiasca altcineva ”hartiile” de la job. In plus, a citi corespondenta altcuiva este strict interzis (prin lege!). De asemenea, evita sa deschizi publicatiile venite pe numele altcuiva. Daca doresti sa citesti un anume articol poti sa imprumuti revista respectiva dupa ce ajunge la colegul de job.

2. Nu lua fara sa ceri! Oricat de marunt ar fi lucrul de care ai nevoie, chiar si o agrafa, intreaba sau anunta cand iei ceva de pe biroul altui coleg. Chiar daca pare o regula de bun simt, ti-o reamintim: sub nici o forma nu cauta cele necesare in sertarele sau in geanta altcuiva, cu atat mai putin la job!

3. Nu-ti rezolva problemele personale la job! Telefoanele personale se dau din sala de sedinte sau de undeva unde poti fi singur. Nu este placut pentru nimeni sa te auda in timpul programului dezbatand probleme personale la telefon.

4. Nu deranja colegii care vorbesc la telefon. Nu bruia respectiva conversatie, cu atat mai mult cu cat este in interesul jobului (daca lucreaza la departamentul de vanzari, consultanta sau suport clienti). Daca trebuie sa-i comunici celui care vorbeste ceva foarte important, pune-i pe birou un biletel pe care sa-l poata citi fara sa intrerupa convorbirea.

5. Respecta linistea din birou. Nu tine sedinte in biroul in care ceilalti colegi lucreaza. Daca subiectul nu intereseaza pe toata lumea, vorbeste incet sau mergi impreuna cu interlocutorii in alt birou. Nu vorbi tare la telefon. Tine soneria telefonului personal pe modul silentios cat esti la job. Nu lasa telefonul fix sa sune la nesfarsit. Nu lasa muzica sa rasune din castile tale si nu bate ritmul cu degetele pe birou.

6. Nu-ti suna clientii in afara orelor de program! Doar daca ati convenit sa suni in caz de urgente, poti sa-ti permiti sa deranjezi pe cineva in timpul liber. Acelasi lucru se aplica si in cazul sefilor, colegilor si chiar al subalternilor.

7. Respecta regulile gramaticale. Chiar si atunci cand te grabesti sa trimiti un e-mail, nu scrie prescurtat, nu incepe propozitiile cu litera mica, nu uita de ''Buna ziua'' si de formula de incheiere. Reciteste-l inainte de a da ''send''. E-mail-ul poate reprezenta imaginea personala, imaginea jobului si chiar a firmei.

8. Nu manca in fata calculatorului! La job, daca nu ai pauza de masa sau nu exista bucatarie, incearca sa te strecori pret de 15 minute din firma pentru a servi masa de pranz. Daca acest lucru nu este posibil, ai grija sa lasi curat pe birou.