ARTICOLE

Cat conteaza integritatea la job?

Cat conteaza integritatea la job?

La un interviu de angajare recrutorii au ca sarcina sa te evalueze si din punctul de vedere al caracterului, eticii si valorilor personale, nu numai din perspectiva competentelor pentru job. Acelasi lucru se are in vedere si cazul restructurarilor sau promovarilor la job

Din punctul de vedere al valorilor organizationale, se cauta oameni corecti, de incredere, cinstiti, responsabili. De ce sunt atat de importante aceste aspecte la job?

  • in primul rand pentru ca integritatea si dezvoltarea acesteia tin si de maturizarea intelectuala. Iar o persoana matura are o mai buna imagine in fata angajatorului, in ceea ce priveste un interviu de angajare si cu atat mai mult in cazul unui job. Daca esti integru ai toate sansele sa fii si performer la job.
  • Situatia este suparatoare in cazul in care unii manageri au ajuns in acest job prin cai ilicite, iar cand se pune problema luarii unor decizii, intreprind actiuni mai putin etice.
  • Un subordonat nu se poate implica cu mai multa seriozitate la job decat daca tu insuti, ca superior, o vei face. Una dintre modalitatile de a invata comportamentul moral este observarea modelelor, iar daca aspiri la statutul de mentor trebuie sa dai dovada de integritate la job.

Discernamantul, dar si receptivitatea si abilitatea de a invata si de a te dezvolta impreuna cu ceilalti, de a fi model sau de a se lasa modelat trebuie adaptate la specificul unui job, al companiei si industriei din care faci parte.

Orice incalcare a standardelor personale are ca rezultat sentimentul de vinovatie, insotit de anxietate la job. Daca esti o persoana etica poti trai sentimente de vinovatie mai intense intr-o situatie care implica o dilema morala decat daca esti mai putin etic. In ultimul caz esti mai inclinat spre incalcarea regulilor la job.

Iti poti sustine responsabilitatea, constiinta morala si principiile juste la job prin:

  • fapte;
  • luare de atitudine la job;
  • implicare in diferitele situatii la job.

Cele mai des intalnite motive care pot influenta derularea unui comportament neetic la job sunt:

  • castigul (ca o anticipare a unei recompense);
  • climatul la job;
  • conflictul de rol (cand nu stii cum sa te comporti in conformitate cu rolul personal sau de la job);
  • anumiti factori de personalitate.

In contextul actual, majoritatea organizatiilor pun accentul pe faptul ca fiecare angajat trebuie sa dea dovada de seriozitate, sinceritate, transparenta, implicare, responsabilitate, empatie, corectitudine. Tu ca posibil angajat trebuie sa tii cont de aceste standarde nu doar in timpul interviului de angajare, ci si dupa, la job.