ARTICOLE

De ce este important sa gandesti ca un om de marketing cand faci angajari

De ce este important sa gandesti ca un om de marketing cand faci angajari

In momentul in care recrutezi candidati pentru posturile disponibile este foarte important sa gandesti ca un om de vanzari. In acest mod ai mai multe sanse de a gasi persoanele potrivite pentru posturile disponibile.

1. Fa-te placut


Primul lucru pe care trebuie sa-l faci in momentul in care intervievezi candidatii pentru locul de munca disponibil este sa te faci placut. La fel actioneaza si oamenii de vanzari pentru a atrage clienti. Daca un candidat este placut surprins de persoana cu care tine interviul atunci sansele ca acesta sa accepte oferta pe care i-o vei propune este mult mai mare.

2. Identifica audienta

La fel cum persoanele care lucreaza in departamentul de marketing analizeaza piata pentru a decide care sunt cei mai buni clienti pe care sa-i abordeze, la fel trebuie sa faca si un recrutor. Acesta trebuie sa stie foarte bine care sunt cerintele de la un viitor angajat, ce trebuie sa stie, ce experienta sa aiba in spate, ce personalitate sa aiba etc.

3. Creeaza un anunt atractiv

Este foarte important sa creezi un anunt atractiv daca vrei ca persoanele vizate sa aplice pentru postul respectiv. Anuntul de angajare nu trebuie sa cuprinda doar descrierea postului si cerintele de la candidati. Este foarte important ca in anunt sa existe si o descriere a companiei, a colectivului dar si o serie de beneficii pe care angajatii le au. In caz contrar risti ca unii candidati potriviti pentru postul respectiv sa treaca peste anunt si sa aplice la un alt anunt care li se pare mai atractiv.

Nu uita! Candidatii, in special cei cu experienta, nu aplica la primul anunt pe care il vad. Acestia cerceteaza piata si aplica doar la anunturile care li se potrivesc si la cele mai atragatoare. De aceea este important ca anuntul sa fie unul cat mai atractiv.

4. Gandeste ca si cand ai vrea sa-i vinzi compania si echipa

Desigur, candidatii trebuie sa te convinga sa-i angajezi, insa si tu trebuie sa-i convingi sa vina in echipa ta. De aceea este foarte important sa le povestesti despre companie si echipa ca si cand ai vrea sa le vinzi. Exact cum fac oamenii de marketing. Descrie modul de functionare a companiei, activitatile intreprinse, obiectivele, dar si beneficiile pe care angajatii le au. Chiar daca acestea au fost trecute in anuntul de angajare integral sau partial, este foarte important sa le comunici si la interviu.

5. Fii pregatit sa raspunzi intrebarilor

Candidatii pot pune multe intrebari. Fii pregatit cu raspunsuri pentru orice tip de intrebari. Nu ii lasa sa te ia prin surprindere si nu ezita! Iata doar cateva tipuri de intrebari care pot fi puse de candidati in timpul unui interviu:

Este un post interesant, cu multe provocari sau mai degraba unul de rutina? Voi avea libertatea de a fi creativ si de a creste in cadrul companiei? Voi avea independenta sau voi urma reguli stricte?

6. Fii cat mai personal

Este foarte important sa fii cat mai personal si apropiat de candidat. Vorbeste-i la persoana I si cere-i sa faca acelasi lucru. Cu cat candidatul se simte mai familiar si mai apreciat cu atat ai mai multe sanse sa-l atragi in echipa ta.