ARTICOLE

Angajarea unui HR Manager pentru prima data! Ghid complet pentru incepatori

Ti-ai deschis o companie si ai nevoie de un HR Manager sau pur si simplu iti maresti echipa si ai nevoie de un HR Manager? Inainte de a incepe cautarile pentru omul potrivit trebuie sa stii cum sa scrii un anunt potrivit, care sunt etapele interviului cu viitorii candidati pentru postul de HR Manager si cum sa te comporti ca un profesionist pentru a atrage cei mai buni aplicanti.


Cand este momentul sa angajezi un HR Manager

Ai nevoie de un HR Manager care sa conduca echipa de HR a companiei tale in momentul in care ai mai mult de un angajat in departamentul de HR. De exemplu, in firmele mici, cu putini angajati, o singura persoana de HR este suficienta. In schimb, pe masura ce firma se extinde, si ai nevoie de tot mai multi angajati, departamentul de HR capata o noua amploare. Odata ce incepi sa ai nevoie de mai mult de doi oameni de HR este necesar sa ai si un HR Manager.

Cum incepi procesul de recrutare

Gandeste-te la nevoile companiei. Primul pas pentru a incepe procesul de recrutare pentru un HR Manager este sa cunosti nevoile companiei. Cel mai bun mod de a afla acest lucru este sa ai o discutie deschisa cu departamentul de HR, sa vezi ce probleme intampina, dar si care sunt taskurile acestora.

Creaza anuntul de angajare

Dupa ce ai pus la punct nevoile companiei, ale echipei, precum si taskurile angajatilor din departamentul de HR, poti incepe sa scrii anuntul de angajare. Adauga in anunt nu numai ce iti doresti de la viitorul angajat, ci si ce ii oferi, si nu uita sa scrii cateva cuvinte despre companie. Pentru a te asigura ca scrii un anunt de angajare atractiv, verifica template-urile cu anunturi de angajare puse la dispozitie de myjob.ro.

Publica anuntul si promoveaza-l pe canalele potrivite

Locul in care publici anuntul de angajare si modul in care-l promovezi este foarte important pentru a atrage candidatii potriviti. Publica anuntul pe myjob.ro, cel mai bun site de recrutare din Romania, si promoveaza-l pe retelele de socializare ale companiei.

Cum evaluezi candidatii

In primul rand selecteaza cu grija CV-urile potrivite pentru interviu. Ai grija ca persoanele ce vor fi contactate pentru a se prezenta la interviu sa aiba o experienta minima in HR Management.

Apoi, in timpul interviului pune-i candidatului intrebari relevante pentru a afla cat mai multe detalii despre experienta acestuia. Iata cateva idei de intrebari:

- Povesteste-mi despre experienta ta ca HR Manager

- Descrie-mi o greseala majora si ce solutii ai găsit pentru a o remedia - este important ca oamenii sa-si recunoasca greselile si sa stie cum sa le remedieze

- Descrie-mi tacticile tale de recrutare si cum decurg interviurile

- Cum ai modifica modul de abordare si ce ai schimba in privinta culturii companiei noastre, a beneficiilor si avantajelor oferite angajatilor - aceasta este o intrebare capcana. Candidatii trebuie sa aiba minime cunostinte privind cultura companiei si sa-ti ofere raspunsuri clare, bine argumentate.

Desigur, nu trebuie sa te astepti ca omul care s-a prezentat la interviu sa cunoasca la perfectie cultura companiei tale si alte detalii legate de aceasta, ci doar detalii minore, pe care le poate afla din anuntul de angajare, dar si la o simpla aruncare cu ochiul pe site-ul companiei si pe retelele de socializare.