ARTICOLE

Cat de necesara este dezvoltarea angajatilor?

Cat de necesara este dezvoltarea angajatilor?
Criza economica determina orice manager sa isi reinventeze optiunile de dezvoltare si sa incerce, cu resurse mai putine, sa mentina un nivel optim al motivatiilor in organizatie. Una dintre solutiile ieftine de beneficii pentru angajati o reprezinta training-ul intern, care nu numai ca ofera motivatii, dar imbunatateste activitatea oamenilor, lucru ce duce la o productivitate sporita.
 
Acum, mai mult ca oricand, este necesar sa se puna accentul pe aptitudini utilizate mai putin pana in prezent, precum creativitate, flexibilitate, perseverenta, entuziasm, curaj. Pentru a porni un sistem de dezvoltare a angajatilor este necesar un trainer per departament, lider in cadrul grupului si capabil sa transmita informatiile detinute catre colegii mai putin experimentati. Trainerul intern are experienta organizatiei si cunoaste colegii care urmeaza sa beneficieze de cunostintele lui.
 
  • Activitatea de formare profesionala va incepe cu repere teoretice la locul de munca, care vor fi aplicate prin sarcinile de zi cu zi. Practica imediata este utila in insusirea cat mai buna a noilor cunostinte si, implicit, in sporirea productivitatii. Angajatii care descopera ca sunt capabili de mai mult decat ceea ce faceau pana atunci si care sunt stimulati sa isi dezvolte aptitudini de care nu era constienti, nu numai ca devin loiali companiei, dar muncesc mai mult si mai bine.
  • O alta modalitate de dezvoltare a angajatilor, in cadrul training-urilor, o reprezinta forta grupurilor mici, care genereaza conditii optime pentru invatare: oportunitatea de practicare a atitudinii analitice, suport emotional, obtinerea feedback-ului prin reactiile celorlalti. Activitatile de grup, utilizate in mod repetat, sporesc expunerea individului la medii variate si conduc la deprinderi de extragere a esentialului din diversele situatii prezentate.

Orice angajat simte ca organizatia in care activeaza investeste in el, aceasta fiind si germenele care duce la implicarea in munca si realizarea sarcinilor cat mai bine si mai repede. Angajatul pune la dispozitia companiei in care lucreaza expertiza si abilitatile sale, firma ii plateste un salariu, dar investeste si in dezvoltarea sa, pentru a-l mentine la un standard ridicat din punct de vedere profesional.
 
Programele de dezvoltare sunt pasii necesari pe care orice companie trebuie sa ii faca pentru angajatii sai, oferindu-le satisfactia muncii si exploatand, totodata, aptitudini si talente altfel ramase nedescoperite. Se intampla ca lipsa dorintei de dezvoltare a angajatilor sa nu vina din demotivare sau delasare, ci din lipsa informarii:
 
  • nu sunt educati pentru a cunoaste beneficiile dezvoltarii carierei
  • compania nu considera necesar sa comunice doritorilor oportunitatile de dezvoltare derulate prin training-uri interne.
 
Programele de dezvoltare se dovedesc a fi conditii importante in atragerea si retentia angajatilor. Chiar daca in prezent angajatorii sunt cei care impun un ritm mai scazut al recrutarilor si reguli mai dure de intrare in organizatie, nu trebuie tolerat faptul ca inca exista un deficit de talente care determina ca adevaratii profesionisti sa fie mai greu de atras.

Angajarea unei persoane pe un salariu mult mai mic decat cel pe care l-ar fi putut obtine in anii anteriori nu inseamna neaparat reducerea costurilor, atat timp cat nu se ridica la standardele solicitate. Este necesar gasirea echilibrului intre a angaja un profesionist pe un salariu mai mic si imbunatatirea ofertei printr-un training intern de care acesta poate avea nevoie.