Asistenta clienti
Esti candidat? Cauta job
Locuri de munca

7 angajati-problema

Angajatii care nu sunt motivati pot duce la demotivarea intregii echipe. Dvs., ca manager, trebuie sa luati toate masurile pentru a limita influenta negativa a acestor salariati. Iata, mai jos, comportamente pe care trebuie sa le adoptati in functie de angajatul-problema pe care-l aveti.

1. Lenesul

Lenesul nu este suficient de motivat din interior. Acesta lucreaza fara placere, fara initiativa, nu respecta termenele si adesea anunta ca este bolnav. Comportamentul sau defavorizeaza colegii. Este posibil ca angajatul sa nu fie solicitat pe masura capacitatilor sale sau, dimpotriva, este posibil sa fie suprasolicitat. Este utila discutia cu respectivul angajat si stabilirea masurilor de redresare a situatiei. Sustineti-l in schimbarea comportamentului.

2. Intrigantul

Intrigantul cauzeaza nemultumirea printre colegi: raspandeste zvonuri, „uita“ sa transmita informatii importante, ii jigneste pe cei din jur etc. De cele mai multe ori, acest tip de angajat vrea sa castige putere si influenta asupra celorlalti. Comunicati-i care sunt consecintele comportamentului sau: acuzare pentru insulta sau calomnie, scaderea performantelor, aparitia unor probleme psihice etc. Discutati despre comportamentul pe care trebuie sa-l adopte si supravegheati-l in continuu.

3. Angajatii care prejudiciaza firma

Acesti angajati divulga secrete de serviciu, incalca clauza de confidentialitate a contractului de munca, actioneaza impotriva intereselor firmei etc. Nu trebuie sa va consumati energia pentru a-i integra intr-o echipa. Apelati la juristul firmei pentru a rezolva situatia din punct de vedere legal.

4. Angajatul nepunctual

Acest angajat va pricinui daune intregii echipe cu care lucreaza. S-ar putea ca unii colegi sa fie nemultumiti de faptul ca acesta intarzie intotdeauna sau isi prelungeste pauzele, deoarece activitatea lor depinde implicit de activitatea angajatului nepunctual. Discutati cu acesta, impuneti-i ore fixe pentru realizarea sarcinilor sau prelungiti-i programul zilnic de munca. Nu uitati sa respectati dvs. insiva programul pentru a va da un bun exemplu.

5. Dezordonatul

Daca dezordinea in care isi desfasoara activitatea nu deranjeaza pe nimeni, este bine sa-l lasati pe acest angajat sa se desfasoare asa cum ii este lui mai bine. Nu uitati ca unele comportamente sunt imposibil de schimbat, mai ales o data cu inaintarea in varsta. Daca, insa, dezordinea va impiedica pe dvs. sau pe colegi sa munciti sau daca in spatiul respectiv circula clientii firmei, incercati sa discutati si sa oferiti conditii pentru crearea si mentinerii ordinii la locul de munca.

6. Exageratul

Angajatul care vine tot timpul cu idei noi trebuie incurajat pentru acest lucru. Insa, nu uitati sa stabiliti conditii pentru anuntarea ideilor noi: sa fie idei expuse cat mai succint, cu analize care sa ofere o situatie asupra implementarii acestora, resurse necesare si viabilitatea planului.

7. Angajatul in care nu poti avea incredere

Acest tip de angajat face tot felul de promisiuni si abia le respecta, iar apoi foloseste afirmatii false pentru a-si apara imaginea. Atentie! Nu permiteti unui astfel de angajat sa intre in contact cu clientii, deoarece va lasa impresia de om neserios si va afecta, implicit, imaginea companiei. Stabiliti care ar fi pasii pentru ca angajatul sa-si indrepte comportamentul, amintind interesul firmei.

Publicat de Divizia de Legislatia Muncii - Rentrop & Straton la data de 21 mai 2012

Rating articol:

Puneti un link catre acest articol adaugand pe site-ul dvs codul de mai jos:

Acest material este proprietatea Myjob.ro si nu poate fi reprodus sau distribuit fara acord prealabil.
Articolul poate fi citat integral sau partial numai cu specificarea sursei si link catre www.myjob.ro