Referent (import - export)

SATROTEC SRL

15-09-2016 | EXPIRA LA 15-10-2016

Job expirat

RESPONSABILITATI

1. ATRIBUŢII PRINCIPALE
 Se documenteaza asupra datelor contractuale cu clientii si aplica procedurile de lucru impuse de acestia
 Se documenteaza asupra produselor catre clientii alocati.
 Se documenteaza asupra procedurilor specifice de lucru ale firmei si le aplica
 Se documenteaza la zi asupra tuturor tipurilor de documente implicate în operatiunile de import-export, regulilor internationale privind transportul de marfuri, conditiile de livrare, conditiile de plata, legislatie vamala româneasca
 Proceseaza comenzile sosite din programul de gestiune, verifica preturile din comenzi si le transforma în comenzi interne
 Acorda prioritate comenzilor externe importante si urgente
 Verifica confirmarile interne primite de la departamentul planificare productie si trimite clientilor confirmarile comenzilor
 Sesiseaza departamentul planificare productie despre orice eroare aparuta în confirmarile primite
 Informeaza responsabilul de produs despre eventualele probleme care apar în confirmarile de comanda: preturi mai mari decât cele comandate, termene de livrare mai mari decat cele obisnuite, produse neconfirmate din diverse cauze (obsolete, erori de procesare, etc.), alte numere de cod confirmate decât cele comandate
 Contacteaza clientul de câte ori este cazul pentru a solicita termene de livrare mai bune decât cele confirmate
 Pastreaza legatura cu clientii în ceea ce priveste marfurile comandate si nelivrate
 Solicita comanda de ridicare de produse în cazul livrarilor EXW, transmite comanda transportatorului agreat si anunta superiorul ierarhic în vederea negocierii tarifului de transport
 Informeaza operatorul de vama despre livrare si, daca este cazul, solicita acestuia efectuarea calculului de taxe vamale (în cazul în care referentul este în posesia facturii externe cu destinatar firma)
 Traduce facturile ce însotesc marfurile (daca este cazul) si se asigura ca documentele de vamuire sunt complete si corecte
 Întocmeste si inregistreaza factura externa în programul de gestiune, în fisierele specifice
 Urmareste primirea notelor de credit ce rezulta din procedurile pe care le initiaza si finalizeaza
 Depune declaratii intrastat
 Primeste, înregistreaza, aloca si informeaza despre notele de credit
 Pastreaza documentele justificative si registrele


2. Rezolva problemele aparute cu transportatorii si comisionarii vamali
 Se informeaza la transportatorii/comisionarii vamali asupra datelor de sosire a mijloacelor de transport
 Rezolva orice problema legata de documentele însotitoare ale marfurilor (împreuna cu transportatorii/comisionarii vamali, furnizorii si operatorii de vama)
3. Raporteaza rezultate ale activitatii de import-export
 Înregistreaza informatiile necesare în programul de gestiune
 Prezinta superiorului ierarhic rapoarte de specialitate (la solicitarea acestuia)

Cunoasterea produselor specifice furnizorilor alocati
 Cunoasterea procedurilor specifice de lucru impuse în firma
 Cunoasterea în detaliu a tuturor tipurilor de documente implicate în operatiunile de import-export
 Cunoasterea regulilor internationale privind transportul de marfuri, conditiile de livrare, conditiile de plata
 Cunoasterea legislatiei vamale românesti
 Încadrarea comenzilor în termenele de livrare estimate
 Obtinerea la timp a diverselor certificate de la furnizorii alocati
 Solutionarea eficienta a problemelor cu documentele de vama
 Calitatea si prezentarea la termenele solicitate a rapoartelor de import-export
 Calitatea activitatii de import-export pe care o presteaza
 Pastrarea documentelor justificative/registrelor în cadrul compartimentului cf. normelor în vigoare


CERINTE

- experienta intr-o pozitie similara 2-3 ani
- cunostinte de limba germana si/sau engleza (germana constituie avantaj
- cunostinte xls
- cunostinte de contabilitate primara
- experienta declaratii INTRASTAT


DESCRIEREA FIRMEI

productie