ARTICOLE

Ce sa faci in primele zile la noul job

Ce sa faci in primele zile la noul job

Primele zile la un job nou sunt definitorii pentru felul in care veti fi vazut de colegi si sefi. E normal sa fie asa iar dumneavoastra trebuie sa stiti asta si sa incercati sa faceti tot posibilul ca aceste prime zile sa fie in favoarea dumneavoastra. Primul si cel mai important lucru pe care trebuie sa il faceti este sa va informati. Orice reusita majora in cariera este de obicei rezultatul unui efort concentrat si al unui plan strategic. MyJob va sfatuieste ca strategia dumneavoastra pe termen scurt pentru noul job sa fie concentrata pe doua perioade.

Inainte de ajunge la noul job luati-va o pauza de la orice probleme care va pot distrage si reflectati asupra obiectivelor pe care vi le propuneti. Alcatuiti-va un plan de atac. Veti ajunge in prima zi la birou si veti face… ce? Ce puteti face pentru echipa inca din prima zi astfel incat sa va faceti remarcat? Ce tineti mortis sa nu se intample in prima zi? Luati in calcul urmatoarele coordonate cand va ganditi la primele zile la birou.

Primul contact
Folositi-va de informatiile pe care le-ati adunat inaintea interviului. Uitati-va peste notitele pe care le-ati luat in timpul interviului. Cautati pe internet informatii de specialitate despre domeniul in care veti lucra.

E timpul pentru o schimbare
Ganditi-va bine daca sunteti multumit cu imaginea si cu activitatea dumneavoastra de la vechiul loc de munca. Transformati experientele trecute in premise pentru imbunatatirea performantelor dumneavoastra la locul de munca. Daca pana acum nu ati stat bine la delegarea responsabilitatilor, la respectarea termenelor, la relationarea cu colegii, ati putea sa va impuneti noi standarde de performanta.

Ce spuneti despre dumneavoastra
Incercati sa scoateti in evidenta partile in care excelati. A va prezenta favorabil nu este antonim cu a fi modest. Daca stiti ca sunteti bun la analize, aveti o gandire matematica, observati toate detaliile si va face placere sa corectati materialele scrise ale altora pentru ca nimic nu va scapa, spuneti acest lucru atunci cand va veti prezenta colegilor. Aveti insa grija sa prezentati aceste informatii asftel incat sa nu fiti acuzat de laudarosenie. Pregatiti-va un speech foarte scurt. Un mod de a expune aceste informatii poate fi:

''Buna ziua tuturor, eu sunt Dan Popescu si imi face placere sa ma alatur echipei companiei. Sunt licentiat in marketing si cel mai mult am lucrat in analize de buget si raportare financiara. Am o gandire matematica si o atentie distributiva foarte dezvoltata ca dovada ca nu imi scapa nimic in corectarea unui material scris de altcineva. Daca cineva crede ca pot sa ajut in unul din domeniile de care v-am vorbit, mi-ar face mare placere sa incerc. Va multumesc si astept cu placere sa va cunosc pe fiecare in parte. ''

Daca ati reflectat asupra celor de mai sus inseamna ca jumatate din succesul la noul job este asigurat. Comportamentul si rezultatele din doua-trei saptamani va vor asigura cealalta jumatate. Indreptati-va atentia spre :

Invatarea structurii organizatiei
Trebuie sa invatati cat mai repede care sunt persoanele cheie in companie, directorul general, managerii de departamente/proiecte, personalul administrativ, colegii. Cereti organigrama companiei, daca nu exista poate reusiti (in masura in care timpul va permite) sa o redactati dumneavoastra. Invatati procedurile, cereti sa fiti instruit in privinta politicii de comunicare cu clientii externi si cu furnizori dar si in interior. Fiecare companie are o procedura standard (scrisa sau nescrisa) de comunicare interna. Invatati ce canal (e-mail, fax, programe de chat intern, aplicatii ERP, telefon, comunicare directa, etc) trebuie sa folositi pentru un anumit tip de mesaj.

Care va sunt responsabilitatile
Daca nu ati primit deja fisa postului, cereti una. Daca ea nu exista incercati sa aflati urmatoarele: care va sunt responsabilitatile zilnice, saptamanale, lunare, trimestriale, cui si cum raportati direct, cine va sunt colegii si subordonatii. Este indicat sa cunoasteti exact toate aceste informatii de la inceput decat sa le aflati peste sase luni cand ati putea avea surpriza ca nu v-ati indeplinit o responsabilitate de care nu stiati.

Intrebati, intrebati, intrebati
Sunteti nou si trebuie sa aflati cat mai multe. Este de preferat sa va lamuriti orice neclaritate de la inceputul activitatii in noua companie. Ganditi-va insa si la colegi, incercati sa nu le rapiti prea mult timp devenind astfel deranjant.


In final va atragem atentia ca rezultatele sunt criteriul pe care, in principal, il foloseste orice angajator. Cu cat mai repede veti confirma asteptarile si veti avea rezultate cu atat mai bine. Nu uitati ca oricine sef este dispus sa acorde mai mult timp de acomodare unui angajat care a avut rezultate bune inca de la inceput.

MyJob va pune la dispozitie forumul de discutii unde puteti comenta pe tema acestui articol. Postati cu incredere o intrebare sau un comentariu pentru ca este foarte probabil ca un alt candidat sa fi trecut printr-o situatie asemanatoare.