ARTICOLE

Afla secretele unui discurs eficient la job

Afla secretele unui discurs eficient la job

Sunt momente in cariera cand esti nevoit sa tii un discurs, o prezentare in fata colegilor de job sau a sefului. Pentru a putea sa comunici clar si eficient la job trebuie sa stii sa iti prezinti ideile convingator, sa implici auditorul in discurs si sa mediezi o dezbatere. Aceste abilitati sunt necesare pentru toate provocarile pe care ti le rezerva un job.

Daca esti o persoana emotiva si iti este teama sa tii un discurs in fata unui grup mare de persoane va trebui sa inveti sa scapi de acest “minus”, care mai devreme sau mai tarziu iti poate da batai de cap la job. Cu cat eviti sa te confrunti cu situatiile in care trebuie sa sustii un discurs in fata unui public, cu atat mai greu vei prinde ocaziile de a avansa in ierarhie.

Ce trebuie sa faci pentru a scapa de teama de a vorbi in public la job?

A avea curajul sa tii un discurs sau o prezentare la job inseamna:

  • sa fii sigur pe tine;
  • sa ai limpede in minte ceea ce vrei sa spui;
  • sa cunosti subiectul in profunzime;
  • sa fii sigur pe informatiile pe care vrei sa le prezinti la job.

In acest fel, chiar daca in primele minute ale unui discurs vei avea impresia ca nu ai toate lucrurile in ordine, ele se vor aranja pe parcurs ce vorbesti la job.

Teama cand rostesti un discurs la job apare atunci cand vocea ta interioara iti spune ca nu te vei descurca. Mecanismul de aparare al subconstientului tau incearca sa te convinga sa eviti riscurile? Simti ca nu-ti doresti decat sa revii in zona de confort la job? Atunci este momentul ca judecata ta rationala sa preia controlul si sa te ajute sa valorifici ocaziile de a tine un discurs in public la job in loc sa cauti metode de a le evita.

Iata 8 pasi simpli pentru un discurs eficient la job:

1. fii sigur pe cunostintele tale legate de respectivul subiect;

2. respira si fii relaxat;

3. prezinta subiectul si pasii respectivului discurs mai intai unui public restrans care iti poate oferi un feedback;

4. unele temeri dispar atunci cand vorbesti cu cineva despre ele, cum ar fi un prieten apropiat;

5. propune-ti sa treci peste temeri, constientizeaza-le atunci cand apar si cauta rational contraargumente;

6. gandeste-te mereu la beneficiile pe care le vei obtine in urma unui discurs eficient la job;

7. nu te programa singur: daca te gandesti ca va merge prost, chiar asa va fi!

8. daca in timpul unui discurs faci o gafa, glumeste putin si treci mai departe.

Increderea vine si din experienta, asa ca nu pierde nici o ocazie la job de a-ti exersa abilitatea de a tine un discurs!