Asistenta clienti
Esti candidat? Cauta job
Locuri de munca

Promovati-va business-ul prin intermediul angajatilor

Promovati-va business-ul prin intermediul angajatilorChiar daca departamentul de comunicare si marketing se ocupa de promovarea serviciilor pe care compania dvs. le ofera, concentrandu-se astfel pe imagini, mesaj sau canale de comunicare, este important de stiut ca exista o metoda prin care puteti atrage viitori clienti, parteneri, colaboratori prin intermediul stilului dvs. (sau/si al companiei dvs.) de lucru. Cum astfel?

Stiti foarte bine care este concurenta pe care o intampinati. Stiti ce face, cum face si in cele mai bune situatiisunteticonstient de motivele pentru care actioneaza intr-un anumit fel. De aceea, pe langa campaniile de promovare (a nu se intelege ca trebuie sa renuntati la ele) mai mult sau mai putin inovative, este indicat sa aratati viitorilor cat si actualilor clienti climatul organizational din care faceti parte. O idee inteligenta este sa va concentrati, in campaniile de comunicare, pe descrierea echipei cu care lucrati si sa mentionati calitatile si specializarile pe care aceasta le are.

“Servicii de inalta calitate sau de nivel superior” se prea poate sa aveti, insa clientul dvs. poate fi convins mai usor prin: “Departamentul de comunicare, alcatuit din 6 persoane care lucreaza impreuna de 4 ani si care s-au specializat in profesia de manager de proiect si PR Coordinator in cadrul internship-ului…, unde principalele activitati au constat in…, doreste sa va ajute in…” Un astfel de mesaj poate avea succes deoarece clientul, ca si dvs. de altfel, se gandeste in primul rand cu cine face afaceri. Pe langa un mesaj bine elaborat si frumos impachetat, clientul doreste sa vada si un stil de lucru asemanator. Aratati-i asadar stilul de lucru al echipei cu care lucrati.
 
De obicei, in cadrul intalnirilor fata in fata cu clientii, angajatii dvs. se pot concentra si pe aspectul legat de rafinamentul mediului de lucru in care lucreaza, pot descrie calificarile pe care colegii lor le au, proiectele importante la care acestia au participat, o poveste de succes, obiectivele principale ale companiei, valorile in care aceasta crede s.a.m.d. Printr-o astfel de metoda va apropiati mai mult de client intrucat ii oferiti ocazia sa se gandeasca la cum va evolua colaborarea cu dvs. in conditiile in care acum va cunoaste destul de bine. Ce mai ramane de facut? Sa vada concret cum colaborati impreuna.
 
Oricum, inainte de a decide sa va promovati afacerea utilizand o astfel de metoda este important sa aveti un plan bine pus la punct: Indentificare idee-strategie de implementare-preconizare rezultate. Sa nu fiti dezamagit daca din primele doua, trei incercari nu ati obtinut rezultatele dorite, va dura o perioada (nu foarte lunga) pana sa va cunoasteti exact strategia. Dupa ce o stapaniti si contribuiti la buna desfasurare a acesteia, bineinteles ca rezultatele pozitive nu vor intarzia sa apara.

Daca aveti incredere in echipa dvs. si aratati acest lucru si clientilor, exista o sansa destul de mare sa va largiti orizonturile profesionale intrucat acestia stiu ca dvs. ati putut ajunge sa aveti incredere si sa va cunoasteti foarte bine echipa prin prisma proiectelor multiple la care ati participat, iar clientii, la fel ca si angajatorii spre exemplu, vor “candidati cu experienta, bine pregatiti si cu putere de adaptabilitate crescuta”.

Totodata, ceea ce doriti sa implementati trebuie sa treaca printr-un proces de evaluare. Chiar daca entuziasmul descoperirii unei metode creative este de necontenit, asta nu inseamna ca aceasta nu are nevoie de analiza SWOT spre exemplu. Trebuie sa tineti minte: O idee este buna doar atunci cand este implementata.

Publicat de HR Specialists la data de 6 martie 2012

Rating articol:

Puneti un link catre acest articol adaugand pe site-ul dvs codul de mai jos:

Acest material este proprietatea Myjob.ro si nu poate fi reprodus sau distribuit fara acord prealabil.
Articolul poate fi citat integral sau partial numai cu specificarea sursei si link catre www.myjob.ro