Un job nonconformist: clientul misterios

Jobul de client misterios face parte dintre locurile de munca aparute din necesitatea firmelor de prestari servicii de a mentine o buna relatie cu clientii. Clientul misterios va fi platit de companie pentru a audita serviciul prestat si implicit angajatii. Un astfel de job poate fi interesant, cu atat mai mult cu cat poate avea o doza de neprevazut.

Daca alegi jobul de client misterios trebuie sa stii ca vei actiona ca un client obisnuit, pe baza unui scenariu bine regizat si vei avea de evaluat:

  • atitudinea angajatilor fata de clienti;
  • modul in care sunt prezentate produsele sau serviciile;
  • serviciile oferite de concurenta.

Ancheta pe care acest tip de job o presupune se face pe baza unui training oferit de compania angajatoare. Ca si client misterios vei avea jobul de a urmari anumite aspecte relevante in relatia cu clientii. Intrucat aproape orice tip de afacere poate fi evaluat in acest fel, un job ca si client misterios are cautare in randul firmelor serioase, care se preocupa de atitudinea angajatilor fata de clienti.

Clientul misterios poate fi considerat un job part time sau pe proiect, intrucat:

  • nu vei avea program fix;
  • vei fi platit in functie de serviciile prestate.

Unii considera ca un astfel de job poate fi usor inlocuit de o camera de luat vederi, insa un angajator care se stie urmarit incontinuu poate simti o presiune prea mare. Ca si client misterios vei avea sarcina de a evalua angajatii si, in acelasi timp jobul de a:

  • identifica punctele tari si pe cele slabe ale personalului care intra in contact direct cu clientii;
  • identifica aria care necesita cea mai mare atentie;
  • masura eficienta programelor de training existente;
  • permite descoperirea problemelor inainte ca acestea sa afecteze vanzarile.

Firma care iti ofera un job de client misterios iti va oferi un training initial, pentru familiarizarea generala si ulterior vei avea parte de o sesiune de pregatire in cazul fiecarui proiect. Ca sa iti poti face jobul trebuie sa:

  • intelegi scenariul si sa ti-l insusesti;
  • stii care sunt punctele de evaluat pe care te axezi.

Printre aptitudinile necesare unui astfel de job se numara:

1. Simt de observatie

Nu poti face un job de client misterios daca nu stii cum sa remarci atitudinea unui angajat in spatele unui zambet invatat de exercitiul zilnic. In plus, cu cat aduci amanunte relevante despre serviiciile pe care le auditezi, cu atat vei fi apreciat intr-un astfel de job.

2. Onestitate

Intr-un astfel de job, onestitatea se dovedeste fata de angajator, intrucat acesta trebuie sa aiba garantia ca nu vei da de inteles in fata celor evaluati ca ai un job platit pentru asa ceva si vei pastra confidentialitatea datelor.

3. Control si rabdare

A-ti controla emotiile, reactiile si a evalua totul la rece, trecut printr-un filtru dinainte stabilit sunt elemente nesecesare pentru un job de client misterios. In plus, daca inainte ai stabilit un “film al evenimentelor” cu angajatorul, trebuie sa fii capabil sa iti duci jobul pana la capat, urmand pasii regizati. Cand obtii un astfel de job, trebuie sa stii sa intri in pielea unui personaj-client tipic pentru compania a carei servicii le auditezi.

Publicat de Myjob la data de 21 februarie 2008

Rating articol:

Puneti un link catre acest articol adaugand pe site-ul dvs codul de mai jos:

Acest material este proprietatea Myjob.ro si nu poate fi reprodus sau distribuit fara acord prealabil.
Articolul poate fi citat integral sau partial numai cu specificarea sursei si link catre www.myjob.ro

Te duci la munca atunci cand esti bolnav?

pentru a vedea rezultatele.